Egészségügyi marketing 2021-ben: A legjobb tanácsok - 2.rész

Így csináld helyesen az egészségügyi marketinget 2021-ben - 2.rész

<p><a href="/egeszsegugyi-marketing-2021.html" target="_blank">Egy korábbi cikkünkben</a> kifejtettük, hogy miért is olyan fontos az egészségügyi marketing 2021-ben. Néhány hasznos tippet is megosztottunk ezzel kapcsolatban, mai cikkünkkel pedig ezt a listát szeretnénk folytatni és kibővíteni.</p> <p>Lássunk néhány további profi tanácsot a 2021-es egészségügyi marketinghez!</p> <p>&nbsp;</p>

1. Készíts egy páciensközpontú webhelyet

Praxisod egészségügyi webhelye az egyik legfontosabb marketingeszközöd. Egy webhely a nap 24 órájában, az év 365 napján elérhető, ezért fontos, hogy felkészülten várja leendő pácienseidet.
Egy jó egészségügyi webhely a felhasználói élményt helyezi előtérbe, ami gyors működést, egyszerű navigációt, és könnyedén fellelhető, hasznos információkat jelent. Biztosítsd, hogy webhelyed minden lehetséges pácienskérdést megválaszoljon!

 

2. Foglalkozz a helyi egészségügyi SEO-val

Az egészségügyi marketing természetéből adódóan erősen helyi jellegű, hiszen a páciensek többsége nem szívesen utazik messzire azért, hogy ellátásban részesüljön. Éppen ezrét fontos, hogy praxisod a helyi keresőoptimalizálásra is odafigyeljen, és megszerezhesse magának ezeket a közelben kereső, lehetséges pácienseket.
Ehhez mindenekelőtt egy ingyenes Google Cégem adatlapra van szükséged. Egy ilyen adatlap létrehozásával rendelőd megjelenhet a Google helyi találatai között, a Google Térképen, illetve a Google Tudáspanelen is, amin a keresők minden fontos adatot láthatnak majd praxisodról.

A Google Cégem adatlap megfelelő kitöltése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a lehető legtöbb helyi keresőt elérhesd. Ne felejtsd el rendszeresen frissíteni az adatokat, különös tekintettel a nyitva tartásra, illetve az elérhetőségekre.
 

3. Ügyelj online hírnevedre

Az online értékelések manapság az online egészségügyi marketingstratégiák legfontosabb elemei közé tartoznak.
Ez első sorban annak köszönhető, hogy a páciensek manapság úgy tekintenek az egészségügyre, mint az online vásárlásra. Amikor orvosi ellátást keresnek maguknak, először szétnéznek az interneten, összevetik a lehetőségeket, és elolvassák az adott szolgáltatóról írt véleményeket is.
A fogyasztók (tehát lényegében pácienseid) több, mint 90%-a figyel oda ezekre az írásos visszajelzésekre. Nem csoda, hogy az online hírnév nagyon fontossá vált az egészségüyben.

Mi több, amikor a Google a helyi találatokat válogatja össze egy felhasználó keresésére, akkor is a legjobbra értékelt Google Cégem adatalapok kerülnek majd a legelőkelőbb pozíciókba a helyi találatok között.

Ehhez persze kiváló egészségügyi ellátásban kell részesítened pácienseidet, illetve ki kell dolgoznod egy jó módszert arra is, hogy megszerezd pozitív értékeléseiket a Google Cégem adatlapodra, illetve más platformokra is, ha szükséges.

 

4. Készíts kiváló tartalmakat, hogy legyen mit optimalizálnod

Amikor egy páciens egészségügyi ellátást keres magának, akkor első körben közelebbi opciókat veszi figyelembe, hiszen a legtöbben nem szeretnének messzire utazni ezért. Fontos tehát, hogy megjelenj az ilyen helyi jellegű keresésekre, ehhez pedig optimalizált tartalmakra lesz szükséged webhelyeden.
Ha például fogorvosként szeretnél megjelenni a „fogszabályozás” kifejezésre, akkor készíts egy oldalt webhelyedre erről a témáról, és ossz meg minden fontos, hasznos információt erről a kezelésről olvasóiddal.
Az ilyen tartalmak lehetőséget nyújtanak arra, hogy bemutathasd szaktudásod mélységét, illetve, hogy helyi kulcsszavakat is elhelyezz bennük, ezzel javítva helyi rangsorolásaidat a releváns kereésekre.

 

5. Alkalmazz célzott online hirdetéseket

A temérdek rendelkezésünkre álló adat sokkal hatékonyabbá tette az online hirdetéseket, amelyek manapság a páciensszerzés hatékony eszközei.
A legtöbb nagyobb platform (Google, Facebook, YouTube, Instagram, stb.) gazdag hirdetési opciókat kínál, ezért, ha ideális ügyfeleid használják az internetet, akkor biztosan el fogod tudni érni őket valamelyik csatornán.
Azonban, mint a marketingben minden, az online hirdetések is akkor a leghatékonyabbak, ha egy komplex stratégia részeként, és megfelelő terv szerint alkalmazzák őket. Ehhez néhány kezdeti kérdést érdemes megválaszolnod, úgymint:

  • Kik az ideális pácienseim?
  • Hol szeretik online tölteni az idejüket?
  • Mekkora webhelyforgalmat tudok jelenleg újracélozni?
  • Milyen anyagaim (videók, grafikák stb.) vannak, amit fel tudok használni a marketinghez?

Elsőként ezeket a kérdéseket kell megválaszolnod, hogy kiderítsd, mely platformok lesznek ideálisak számodra a hirdetésekhez, és hogy kiket és hogyan kell majd megcéloznod rajtuk.

 

6. Alkalmazz email marketinget egészségügyi stratégiádban

Az email még ma, az instant beszélgetések korában is egy nagyon hasznos és hatékony marketingeszköznek számít, amit meglepően kevesen használnak ki.
Akár új pácienseket szeretnél szerezni, akár volt ügyfeleidet szeretnéd újból megszólítani, vagy fontos információkat próbálsz eljuttatni minden feliratkozódnak a járványhelyzettel kapcsolatban, az email egy nagyon fontos kommunikációs eszköz lehet közted és pácienseid között.
Egy jól kialakított email marketing program számos új és visszatérő pácienst eredményez majd, és messze nem kerül annyiba, mint sok más marketingmódszer.

 

7. Biztosíts online ügyintézési lehetőséget pácienseidnek

A telemedicina, illetve az online időpontfoglalás hasznos extráknak számítottak, mielőtt beütött a Covid járvány – mára azonban konkrét szükségletekké váltak.
A baj csak az, hogy a telemedicináról még nagyon kevesen tudnak, nem csak a páciensek, hanem az orvosok között is.
Először is ki kell alakítanod online egészségügyi infrastruktúrádat. A legfontosabb szolgáltatás az online időpontfoglalás, amihez egy olajozottan működő, egyszerűen használható rendszert kell alkalmaznod.
Ezt követően landing oldalakat kell készítened minden ilyen telemedicina szolgáltatáshoz, amelyeket aztán a közösségi médián, blogodon, illetve email feliratkozóidnak is beszámolhatsz.

 

8. Regisztráld praxisodat minden releváns adatbázisba

A páciensek többféleképpen igyekeznek maguknak orvosokat keresni az interneten.
A legtöbben szimplán rákeresnek az adott szakterületre (pl. „szemészet a közelben”), vagy egy konkrét beavatkozásra (pl. „fogtömés a közelben”). Vannak olyan páciensek is, akik egy adott orvos, klinika, vagy egyéb egészségügyi szolgáltató nevét írják be a keresőbe.
Ezt a szolgáltatóra irányuló keresést a legfontosabb megnyerni az egészségügyi marketingben, ehhez pedig egy megfelelően kitöltött, naprakész Google Cégem adatlapra lesz szükséged.
Ha a Google adatlap kész, ne felejtsd el regisztrálni praxisodat az országos egészségügyi adatbázisokba sem, mind az általánosakba, mind pedig a szakorvosiakba. A Google azt is figyelembe veszi a rangsoroláskor, hogy ilyen adatbázisokban is jelen vagy-e, de csak akkor, ha alapadataid (név, cím, telefonszám) mindenütt pontosan egyeznek egymással, ezért erre figyelj oda!

 

9. Kövesd nyomon teljesítményedet

Bármelyik itt felsorolt egészségügyi marketingtaktikát is kezded el használni stratégiád részeként, fontos, hogy folyamatosan nyomon kövesd eredményeidet. Hogy miért? Mert különben nem fogod tudni, hogy mely taktikák váltak be, és melyek azok, amik nem működnek úgy, ahogy elvárod tőlük.
Szerencsére manapság számos hasznos analitikai eszköz érhető el ilyen célokra, és a legtöbb platform (Google, Facebook stb.) már önmagában temérdek adatot kínál organikus és fizetett taktikáid eredményességéről.
Ellenőrizd tehát rendszeresen, hogy hogyan alakul teljesítményed, hogy tudd, mely taktikákba érdemes még többet befektetni, és mik azok, amik esetleg korrekciókra szorulnak, vagy feleslegesek stratégiádban.