3 év alatt háromszor annyi páciens hirdetés nélkül: Siker a fogászati marketingben
Kis fogászatként indult..
A Lévai Dental Fogászatának története régre nyúlik vissza, hiszen 30 éve nyitotta meg kapuit Budaörsön. Akkor még Dr. Lévai István édesapja kezdett bele, amit fia átvett és 2018-ban megkeresett minket, hogy segítsünk a rendelő fellendítésében.Átnéztük a rendelő eddigi marketing tevékenységeit, valamint felmértük, hogy pontosan milyen célokat szeretnénk kitűzni. István ekkor még skeptikusan állt hozzá ügynökségünk munkájához, azonban mára a folyamatos együttműködés mellett, új projektek beindításában is segítségünket kérte.
A fogászati stratégia megalapozása
A Lévai Dental rendelőjének túl sok online tevékenysége nem volt, csupán egy weboldallal rendelkeztek, amelyet nem túl sűrűn frissítettek. A weboldal teljes átstruktúrálását javasoltuk, valamint kidolgozunk egy olyan fogászati marketing stratégiát, amellyel havi metódusban végeztünk el tartalommarketing, linkmarketing és közösségi média marketing munkákat. A rendelő esetében pedig a fizetett hirdetések első sorban nem is jöttek szóba. István szerette volna költséghatékonyan sikerre vinni a rendelőt általunk. Sikerült.Miért értünk el 3 év alatt hirdetések nélkül?
A fogászati marketing stratégiában ugyan mi felvetettük, hogy érdemes lenne Google Ads hirdetéseket alkalmazni, hogy a kezdeti sikert minél előbb elérhessük, azonban végül ez kimaradt. Érdekesség, hogy a mai napig nem alkalmazunk Google Ads hirdetéseket a rendelő esetében, mégis folyamatos növekedést értünk el továbbra is.Ahonnan indultunk és ma
A Google Analytics statisztikáinál 2019. január-október és 2022.január-október időszakát vetettük össze egymással, hogy lássuk 3 év alatt pontosan mit értünk el. Jól látható, hogy 3 év alatt a felhasználók száma 728%-kal emelkedett meg, amely hihetetlen eredmény, főleg hirdetések nélkül. A számok tekintetében az organikus forgalom, ami leginkább hatásos, hiszen a felhasználók 63%-a érkezik ebből a csatornából. 2019-hez képest pedig 1502%-kal nőtt az organikus forgalomból érkezők száma! Jól látható, hogy munkánk során leginkább a tartalommarketingbe és a keresőoptimalizálásra koncentráltunk, amely szépen hozza is a várt eredményeket. A rendelő neve pedig egyre ismertebbé vált a tartalmak és a közösségi média által is, amit a direkt csatorna tükröz jól a 738%-kos forgalomnövekedésével.
Mi a helyzet a konverziókkal?
Elsődleges adatunk, amelyből valódi eredményeket tudunk leszűrni, az az online bejelentkezések száma, vagyis az oldalon megadott konverziók. A weboldalon lehetősége van a felhasználóknak online bejelentkezési form kitöltésére, amit mérni tudunk.A Google Analytics statisztikái szerint ugyanezen időszak alatt, - mint az előző ábrán is látható volt - 460%-os konverzió növekedést értünk el az online bejelentkezések terén. Ez azt jelenti, hogy a bejelentkezések számát ötszörösére emeltük az elmúlt 3 évben. Az is jól látszik, hogy a konverziók többsége az organikus csatornából érkezik, tehát a fogászati marketing stratégiánk remekül bevált a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing terén.
Az online bejelentkezések száma mellett a weboldalon mérjük még a telefonszámra való kattintásokat és az email címre való kattintásokat is, amelyekkel együtt összességében a konverziók az alábbiként alakultak:
Jól látszik, hogy összességében is a számok háromszorosára nőttek fogászati marketing stratégiánknak köszönhetően.