account-based marketing; mi az az account-based marketing; mit jelent az account-based marketing; ABM jelentése

Account-base marketing (ABM)

Mi az az account-based marketing?

Az account-based Marketing (ABM) egy stratégiai megközelítés a marketingben, amelynek célja, hogy a vállalatok a legértékesebb ügyfeleikre összpontosítsanak, és személyre szabott, célzott kampányokat hozzanak létre azok számára. Az ABM lényege, hogy nem a szélesebb közönségre, hanem legnagyobb bevételi potenciállal rendelkező cégekre vagy egyéni ügyfelekre fókuszál.

Miért hatékony az account-based marketing?

Az ABM alapvetően az ügyfélközpontú megközelítésen alapul, ahol a vállalatok olyan stratégiákat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy mélyrehatóan megértsék az ügyfelek igényeit, céljait és kihívásait. Ezután a vállalatok személyre szabott kampányokat hoznak létre az egyes ügyfelek vagy cégek számára, amelyek segítenek megoldani a konkrét problémáikat, és maximalizálják a kapcsolatok értékét – pont ebben a személyre szabott stratégiában rejlik az ABM előnye.

Nézzük, mik az account-based marketing általános lépései!
 
  1.  Célcég kiválasztása: A vállalatok meghatározzák a legértékesebb ügyfeleiket vagy cégjeiket, akikre koncentrálni kívánnak. Ezek a célcégek általában a legnagyobb potenciállal rendelkező üzleti lehetőségeket jelentik.
  2. Megértés és kutatás: A vállalatok alaposan megismerik a célcégek igényeit, céljait és kihívásait. Ezt általában piackutatás, adatelemzés és közvetlen kapcsolattartás révén érik el.
  3. Személyre szabott tartalom és kampányok: A vállalatok személyre szabott tartalmat és kampányokat hoznak létre az egyes cégek vagy ügyfelek számára, hogy hatékonyan kommunikáljanak velük, és megmutassák, hogy milyen módon tudják megoldani problémáikat vagy kielégíteni igényeiket.
  4. Kapcsolatépítés és követés: Az ABM során a vállalatok aktív kapcsolatot tartanak a célcégekkel vagy ügyfelekkel, és folyamatosan követik a kapcsolattartási és értékesítési tevékenységeket. Ez magában foglalhatja az üzleti találkozók, az értékesítési prezentációk vagy az egyéb interakciók személyes vagy online formában történő megvalósítását.

Hogyan néz ki az account-based marketing az egészségügyben?

Gyere, megmutatjuk neked pár jól érthető példával!


Személyre szabott tartalom az egészségügyi intézmények számára: Egy egészségügyi szoftvercégnél az ABM segíthet abban, hogy személyre szabott tartalmakat és információkat nyújtsanak különböző egészségügyi intézményeknek, például kórházaknak vagy klinikáknak. Az intézmények igényeit és kihívásait feltérképezve a cég testreszabott tartalmakat készíthet, amelyek bemutatják, hogyan segíthetnek hatékonyabb működést elérni vagy betegellátást javítani.

Személyes találkozók a gyógyszergyártókkal: Egy gyógyszergyártó cég számára az ABM lehetővé teszi, hogy célzottan kapcsolatot építsen a legfontosabb egészségügyi döntéshozókkal, például orvosokkal vagy kórházak igazgatóival. Egyéni érdeklődést mutathatnak az adott személyek munkájával, és személyes találkozókat szervezhetnek, ahol bemutathatják az új gyógyszereiket vagy terápiás megoldásaikat.

Testreszabott oktatási anyagok a szakemberek számára: Egy egészségügyi eszközgyártó vállalat ABM stratégiával létrehozhat speciális oktatási anyagokat és képzéseket az egészségügyi szakemberek számára. Az anyagok részletesen bemutathatják a vállalat termékeit és technológiáit, valamint megmutathatják, hogyan segíthetnek a szakembereknek hatékonyabb diagnózisokat felállítani vagy kezeléseket végrehajtani.

Személyes támogatás és tanácsadás a betegeknek: Egy egészségügyi szolgáltató cég ABM stratégiával a betegekkel folytatott személyes kommunikációra összpontosíthat. Például egy egészségügyi alkalmazás vagy platform segítségével testreszabott egészségügyi támogatást, tanácsadást és információkat nyújthatnak a betegeknek az egészségmegőrzéshez vagy a betegségkezeléshez.

Ezek csak néhány példa az ABM alkalmazására az egészségügyi marketing területén. Az ABM lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy célzott és személyre szabott módon kommunikáljanak az ügyfelekkel és partnerekkel, és ezzel eredményesebben elérjék üzleti céljaikat az egészségügyi iparágban.