Egészségügyi marketing stratégia -a személyre szabott egészségügyi ellátásért
Attól a pillanattól kezdve, hogy rákattintnak a praxisod hirdetésére vagy webhelyére, az egészségügyi fogyasztók személyre szabott, releváns élményt várnak. Máris lemaradtál, ha nem minden érintkezési ponton részesíted előnyben ezeket az élményeket.
Mi az a személyre szabott egészségügy, és hogyan építheted be az egészségügyi marketing stratégia összetételébe?
Mára az egészségügyi marketing stratégia jelentése és összetétele kibővült, és magában foglalja a személyre szabott, bizonyítékokon alapuló és technológián alapuló egészségügyi megoldásokat, valamint a létfontosságú egészségügyi információkhoz való igény szerinti hozzáférést minden egyén számára. Tartalmazza a korai felismerést és a pontos diagnózist, az egyénre szabott ellátást, az optimális ellátáshoz való gyors és megfizethető hozzáférést, a távellátást és a monitorozást (pl. távorvoslás), valamint a hiperreleváns digitális tartalmakat. A személyre szabott egészségügyi ellátás növeli a fogyasztói bizalmat azáltal, hogy előre látod az egyén szükségleteit, és a megfelelő időben kiemeled a megfelelő szolgáltatásokat.
Személyre szabott egészségügyi marketing stratégia
Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók 83%-a személyre szabott vásárlási élményt, azonnali hozzáférést a releváns tartalomhoz, valamint rugalmasságot vár el a vásárlás módját és időpontját illetően. Mivel más szolgáltató iparágak továbbra is előtérbe helyezik a személyre szabott vásárlási élményeket, a világjárvány utáni egészségügyi fogyasztók is többet várnak el.
Felvétel utáni elköteleződés
A nyomon követési ellátásra vonatkozó robusztus terv kidolgozása (például annak biztosítása, hogy a betegek az előírás szerint szedjék a gyógyszereiket, betartsák a rehabilitációs és fizikoterápiás tervüket, távolról nyomon követik a tüneteket, és időben ütemezzék a nyomon követési időpontokat) csökkenthetik a szükségtelen egészségügyi költségeket és a visszafogadási tapasztalatokat. Az egészségügyi fogyasztók nagyobb valószínűséggel térnek vissza egy kórházba vagy egészségügyi intézménybe további ellátásért, ha az utókezelés hiányzik vagy sikertelen (a hozzáférés hiánya, az egészségügyi ismeretek hiánya vagy más tényezők miatt). Ennek ellenére, az értelmes páciens-elköteleződés akár egyetlen beteg számára is nagyon időigényes. Ezért létfontosságú, hogy az egészségügyi marketing stratégia tartalmazza és hasznosítsa a technológia a lehető legnagyobb mértékben automatizált használatát a betegek felvétele utáni kapcsolattartásban. Az automatizálás nemcsak a betegek elégedettségét és bizonyos esetekben a betegek kimenetelét javítja, hanem a nyomon követés terhét is leveszi a személyzetről.
Íme néhány módszer, amellyel automatikusan felépítheted a betegek kapcsolatait, miután elhagyták az irodát:
- Éves/közelgő találkozó emlékeztetők
- Laboratóriumi eredményekről szóló értesítések
- Megelőző ápolási emlékeztetők
- Gyógyszeres emlékeztetők
- Ünnepi és születésnapi üzenetek
- Promóciós üzenetek
- Egészségügyi felmérések
Bontsd ki a nyitvatartási időt és az ellátási modelleket
Napjaink egészségügyi fogyasztói súrlódásmentes, igény szerinti ellátást várnak el, beleértve az egészségügyi szolgáltatókkal való személyes kommunikációt is. Ahelyett, hogy az elavult egészségügyi marketing stratégiai és ellátási modellekre hagyatkoznál (pl. rendelői időpontok és telefonhívások), a fogyasztók gyorsabb és rugalmasabb ellátási lehetőségeket várnak el (pl. szöveges üzenetek, e-mailek, online betegportálok, élő chat, munkaidőn túli és hétvégi gondozási szolgáltatások) távorvosláson, kisklinikákon vagy sürgősségi ellátási központokon keresztül).
Ha egészségügyi vállalkozásod nem kínál rugalmas alternatívákat a rendelői látogatásokra és a munkaidőn túli ellátásra, akkor valószínűleg már veszítettél az ügyfélkörödből.
Online találkozó ütemezése
Az egészségügyi fogyasztók 59%-át frusztrálja a tartásban tartás, illetve kényelmetlenül érzik magukat a telefonos időpont-egyeztetéssel kapcsolatban. Add meg a fogyasztóknak azt, amit akarnak, és szüntesd meg a nehézkes adminisztrációs feladatokat a személyzet számára. Az önütemezés és a valós idejű foglalási lehetőségek olyan nagy értékű egészségügyi marketing stratégiai eszközök, amelyeket az egészségügyi vállalkozásoknak alkalmazniuk kell, miközben ez továbbra is piaci megkülönböztető tényező marad. Gondoljunk csak bele ennek milyen hatásai vannak betegeinkre. A könnyebb és rövidebb időtartamú időpontfoglalás által már a kezdeti lépés szimpatikus lesz annyira, hogy visszatérő pácienssé váljon, valamint ezzel az egészségügyi marketing stratégiával elmeséli az egyszerűséget és gyorsaságot, amit tapasztalt. Az ismerőseinek ajánlani fogja, hogy téged válasszanak. Ezzel beindít egy olyan dominó effektust, amely a markerting világának koronázatlan királynője, az ajánlás általi marketing.
Piacszegmentáció reklámozáshoz
Az egészségügyi marketing stratégia során szerzett adatok segítségével az egészségügyi vállalkozások személyre szabhatják az egészségügyi fogyasztókkal folytatott minden interakciót és beszélgetést. Az egészségügyi fogyasztók igényeinek, szükségleteinek és elvárásainak megértése segít abban, hogy pontosan a megfelelő időben érd el őket vásárlói útjukon. Ezenkívül hatékonyabban léphetsz kapcsolatba velük, ha megérted demográfiai, földrajzi elhelyezkedésüket és társadalmi-gazdasági helyzetüket. A márkához fűződő érzelmi kötődést erősítő élmények hosszú távú, lojális fogyasztókat teremtenek.
Erősebb vásárlói personák fejlesztése
Az egészségügyi vásárlói személyiségek kulcsfontosságúak abban, hogy segítsenek a vállalkozásoknak és a márkáknak azonosítani fogyasztóik igényeit és szükségleteit a piaci szegmensen belüli egyének demográfiai jellemzői, egészségi állapota, érzelmi attitűdjei, értékei és személyisége alapján. Ezek az adatok segítenek a marketingcsapatoknak átgondolt egészségügyi marketing stratégiai kampányok felépítésében, amelyek érzelmi választ adnak az egészségügyi tapasztalatokra és termékekre.
A vásárlói személyiségek humanizálják az egészségügyi élményt, mert úgy néznek ki, úgy érzik, és úgy viselkednek, mint a fogyasztók, így olyan kreatív egészségügyi marketing stratégiai kampányokat hozhatsz létre, amelyek rezonálnak rájuk.