Egészségügyi marketing tippek a sikeres vállalkozásért

Egészségügyi marketing tippek 2021-re

Egy egészségügyi praxis marketingje komoly kihívások elé állíthatja a tapasztaltabb szakembereket is. Még ha sikerül is találnod néhány működőképes taktikát, az emberek változó hozzáállása és a marketingtrendek rendszeres cserélődése miatt idővel még egy stabil stratégia is elavulttá válhat.<br> Talán a te praxisod marketingjére is ráfér egy kis frissítés, és némi A/B tesztelés a legjobb eredmények érdekében. Az alábbiakban néhány olyan taktikát olvashatsz, amelyek vagy újonnan váltak felkapottá az egészségügyi marketing világában, vagy örökzöldeknek számítanak. Lássuk is őket!

1. Végezz egy egészségügyi SEO auditot

Ahhoz, hogy javíthass webhelyed jelenlegi marketingteljesítményén, először is tudnod kell, hogy jelenleg hogyan teljesít. Webhelyed a legfontosabb digitális eszközöd, ez online marketinged főhadiszállása, ha úgy tetszik.
Mivel az emberek többsége manapság a Google-hoz fordul, ha orvosra van szüksége, fontos, hogy egészségügyi webhelyed a legelső találatok között jelenjen meg ezekre a keresésekre – azaz, hogy jól „rangsoroljon”. A Google évente több száz kisebb-nagyobb frissítést végez a keresőalgoritmusán, tehát bármikor megváltozhat, hogy milyen tartalmakat emel az első találatok közé. Egy alapos SEO webhelyaudit segít rávilágítani azokra a hibákra, hiányosságokra és lehetőségekre, amelyek pótlásával és javításával megerősítheted webhelyed SEO teljesítményét.

 

Milyen gyors a webhelyed?

Webhelyed sebessége fontos szerepet játszik a rangsorolásban. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a Google algoritmusa preferálja a gyorsabb webhelyeket, és szívesebben mutogatja őket az első találatok között.
Másrészt az az oka, hogy a felhasználók nem szívesen várnak néhány másodpercnél tovább egy webhely betöltésére. Ha sokan fordulnak vissza a találati oldalra, mielőtt megvárnák, hogy webhelyed betöltődjön nekik, akkor ez is rossz hatással lesz rangsorolásodra.
Tégy meg tehát mindent azért, hogy webhelyed a lehető leggyorsabban működjön asztali és mobileszközökön is.

 

Milyen erős a linkprofilod?

Hogy webhelyed erősen teljesíthessen a Google és más keresőmotorok találatai között, egy jó minőségű linkprofilra lesz szüksége. Minél több releváns, tekintélyes webhelyről mutat visszahivatkozás saját domainedre, a Google annál jobban bízik majd meg tartalmaidban, és jeleníti meg azokat a felhasználók releváns kereséseire.
Ezzel szemben a rossz minőségű, vagy hibás hivatkozások problémákat okozhatnak (akár a rangsorolásodat is gyengíthetik), ezért érdemes rendszeresen ellenőrizni, hogy mutatnak-e ilyenek webhelyedre (vagy arról más domainekre).
Az Ahrefs, a SEMRush és hasonló eszközök sokat segíthetnek mindebben.
 

Milyen keresésekre jelenik meg webhelyed?

Ha szeretnél érdeklődő forgalmat bevonzani a keresőmotorokból (értsd: olyan felhasználókat, akik jó eséllyel lennének pácienseid is), akkor tartalmaidnak a megfelelő egészségügyi keresőkifejezésekre kell megjelenniük a Google találatai között.
A kulcsszóteljesítményt számtalan eszközzel nyomon követheted. Az egyik legjobb ingyenes megoldás a Google Search Console, amivel megfigyelheted például, hogy mely kifejezésekre jelennek meg tartalmaid, hányadik pozícióban, és így tovább.
 

Megfelel webhelyed szerkezete a Google elvárásainak?

A Google azért képes olyan rengeteg weboldalt hozzáadni adatbázisához napi szinten, mert erre egy algoritmust használ: egy „robotot”, amit Googlebotnak hívnak. A Googlebot sokkal gyorsabban képes átvizsgálni akár több ezer webhelyet is (és részletesen feljegyezni azokat), mint bármilyen emberi csapat.
Fontos tehát, hogy webhelyedet úgy építsd fel, hogy a Google robotja gyorsan és egyszerűen átvizsgálhassa és értelmezhesse azt.
Ehhez egyrészt egy logikusan felépített, de minél egyszerűbb navigációra, a releváns tartalmakat összekötő belső hivatkozási szerkezetre, illetve gyors betöltési sebességekre lesz szükséged. Erősen ajánlott továbbá a Schema jelölőnyelvet is alkalmazni, amivel több információt kínálhatsz tartalmaidról a keresőmotoroknak.
 

2. Használj Instagramot

Az Instagram a világ egyik legnagyobb közösségi hálózata, amit napi szinten több száz millióan használnak. Mivel egy vizuális platform, az Instagram nagyszerű lehetőséget kínál praxisod számára, hogy kapcsolatot teremtsen leendő és meglévő pácienseivel.
Amennyiben munkád esztétikai célú is (plasztikai sebészet, fogorvosi beavatkozások, stb.), az Instagram kihagyhatatlan egészségügyi marketing eszköz lesz számodra. Megoszthatod például pácienseid előtte/utána képeit, hogy megmutasd milyen látványos eredményeket kínálsz azoknak, akik tőled kérnek segítséget. Na persze, az ilyen képek elkészítéséhez és megosztásához külön engedélyre lesz szükséged pácienseidtől.
Az Instagram továbbá egy sajátos helyi keresőfunkciót kínál, így bejegyzéseid megjelölésével lehetőséged nyílik arra, hogy a közelben keresgélőket is elérd tartalmaiddal.
Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni praxisod Instagram fiókjából, akkor íme néhány tipp ehhez:
  • Válts üzleti fiókra.
  • Használj a praxisodhoz kapcsolódó kifejezéseket bejegyzéseidben és profilodban.
  • Törekedj arra, hogy bejegyzéseidnek egységes vizuális stílusa legyen, amit branded diktál.
  • Tölts fel új, egyedi tartalmakat rendszeresen, és igyekezz gyakran kommunikálni követőiddel és célközönségeddel.
  • Használj saját képeket a rendelőről, a munkatársakról, és az elégedett páciensekről (ha beleegyeznek).
  • Használj helyi kulcsszavakat és hashtageket.
  • Használj felhívásokat.
  • Ellenőrizd rendszeresen az Instagram statisztikai felületét, hogy kiderítsd, mely tartalmaid teljesítenek a legjobban, vagy, hogy mikor a legaktívabbak követőid.
 

3. Készíts különleges ajánlatokat meglévő és volt pácienseidnek

Az egészségügyi marketing egyik alapelve, hogy a meglévő és volt pácienseket sokkal könnyebb (és olcsóbb) újra megszerezni, mint teljesen új ügyfelek után kutatni (habár persze ezzel is foglalkoznod kell). Minél tovább sikerül megtartanod egy pácienst, annál nagyobb lesz az élettartamra vetített értéke.
Azok a páciensek, akiknek már van (jó) tapasztalata praxisoddal, szívesebben térnek majd vissza hozzád újbóli vizsgálatokra és kezelésekre. Ezek a páciensek nem feltétlenül ismerik teljes kínálatodat, és nem tudják, hogy pontosan hogyan segíthetsz még nekik egészségügyi téren. Érdemes tehát emlékeztetni őket, vagy felhívni a figyelmüket erre!
Kedveskedj nekik egy hűségprogrammal, aminek keretei között exkluzív kedvezményekben részesülhetnek.
 

4. Tarts nyílt napot

Ha szeretnéd több lehetséges helyi páciens és partner figyelmét felhívni praxisodra, akkor tarts nyílt napot! Egy nyílt nap során megmutathatod, hogy mik teszik egyedivé praxisodat, és új érdeklődőkre, illetve kapcsolatokra is szert tehetsz, akik a későbbiekben hozzád irányíthatják pácienseiket, ha azoknak más jellegű szakemberre van szükségük.
Persze most, a COVID-19 járvány idején nem ajánlatos egyszerre túl sok embert bezsúfolni egy rendelőbe, ezért vagy több turnusban tartsd meg nyílt napodat, vagy rendezd meg azt élő videóközvetítés formájában, hogy mindenki biztonságban, otthonról is részt vehessen rajta.
Nyílt napodat (akár személyes, akár digitális lesz) meghirdetheted a Facebookon egy esemény formájában, hogy minél több lehetséges érdeklődőhöz és szakemberhez eljusson.
Egy nyílt nap továbbá nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy összegyűjtsd néhány érdeklődő elérhetőségeit, és később emailjeiddel is elérhesd őket.

Íme néhány jó tanács egy sikeres nyílt nap lebonyolításához:

  • Tervezz bőven előre: szánj 1-2 hónapot a nyílt nap beharangozására.
  • Időzíts megfelelően: a szerda és csütörtök estéken általában többen ráérnek.
  • Gyűjtsd be a megjelenők elérhetőségeit: indíts egy nyereményjátékot, amire a megjelenők elérhetőségeik megadásával jelentkezhetnek.
  • Kínálj különleges ajánlatokat azoknak, akik a nyílt nap folyamán kérnek időpontot rendelődbe.
  • Keress egy partnert: keress egy másik helyi céget, ami hasonló ügyfélkört szolgál ki (és nem közvetlen versenytársad), hogy egymás közönségének népszerűsíthessétek az eseményt.
 

5. Készíts videókat orvosaiddal

A videós tartalmak már évek óta rendkívül népszerűek az interneten. Bárhová néz az ember a legnagyobb közösségi platformok (Facebook, YouTube, Instagram), mind tele vannak videókkal.
Nem csoda, hogy a videómarketing is egy olyan trend, egészségügyi praxisodnak is érdemes lenne kihasználnia, hiszen a videós anyagok is kiváló lehetőségeket kínálnak a kapcsolatteremtésre és a tájékoztatására. Egy aktív YouTube csatorna továbbá a már emlegetett SEO-ban is sokat segíthet, elvégre ez a platform is a Google-hoz tartozik.
A videózás manapság egyszerűbb, mint valaha, habár az igazán jó minőségű videók elkészítéséhez érdemes szakemberek segítségét kérni.
A YouTube-ra például feltölthetsz néhány tájékoztató jellegű videót, amikben orvosaid megmagyaráznak bizonyos betegségeket, kezeléseket, és egyéb olyan tudnivalókat, amikről pácienseid gyakran kérdezősködnek.
Ne felejtsd el továbbá megfelelően optimalizálni YouTube csatornádat és videóidat (https://matebalazs.hu/youtube-seo-utmutato.html).