Fogászati marketing árak: Mekkora legyen egy fogászati praxis marketingköltségvetése?
Fogászati marketing árak: Érdemes elkezdeni
Azoknál a fogászatoknál, ahol nincsenek hozzászokva a marketingstratégia kialakításának gondolatához, az ajánlott (vagy valóban szükséges) befektetés kissé sokkoló lehet. Ez gyakran akkor fordul elő, amikor a vállalat tulajdonosa nem szokott ilyen módon gondolkodni a marketingről, vagy megúszta, hogy mindent házon belül tartson, és nem igazán érti, mit foglal magában egy professzionális marketing stratégia. Itt nem megyek bele ezekbe a részletekbe, de elég annyit mondanom, hogy rengeteg mozgó alkatrész és ember van mögöttük, hogy a "marketinggépezet" zökkenőmentesen működjön. Amikor egy fogászat tulajdonosa rájön, hogy el kell kezdenie valódi erőforrásokat szentelni a marketingnek, ez nagy befektetésnek tűnhet, mert a kezdeti marketingstratégia inkább ad hoc volt, és kevésbé szervezett, következetes és folyamatos terv.Fogászati marketing árak: Hogyan kezd el a számolást?
Az egyik dolog, amit ajánlok minden olyan fogászati rendelő tulajdonosnak, aki azt vizsgálja, hogy mekkora legyen a marketingköltségvetése, az az, hogy konzultáljon egy megbízható pénzügyi tanácsadóval, legyen az könyvelője vagy professzionális üzleti tanácsadója. Bár ezek az emberek nem marketingszakértők, megértik a "befektetés megtérülésének" fogalmát és azt, hogy mi számít ésszerű havi kiadásnak egy kisvállalkozás marketingjéhez. Ezek a szakemberek azt is tudják, hogyan kell helyesen beépíteni az új kiadásokat a meglévő költségvetésbe, és elmagyarázhatják, mire számíthatnak rövid és hosszú távon.Fogászati marketing árak: Mennyi az annyi?
Ami az ajánlott befektetési összeget illeti, minden fogászat más lesz, és ez nagyban függ az általános céltól. Például, ha a fogászat növekedési üzemmódban van, és hosszú időn keresztül nagyszámú új beteget szeretne bevonzani, a bevétel legalább 20-25%-át érdemes marketing költségvetésbe fordítani. Hogy ezt számokba foglaljuk, ha egy fogászat bruttó árbevétele évi 10 millió forint, (ami körülbelül átlagos egy kis praxis esetén), akkor a növekedési stratégia marketingköltségvetésének havi 200-250 ezer forint között kell lennie minimum.Egyes praxisok csak szerény növekedést akarnak, és inkább a betegbázisuk fenntartásával foglalkoznak, azaz a meglévő betegeik elkötelezettségének fenntartásával, és nem veszítik el őket a térség versenytársaival szemben. Ebben az esetben az éves értékesítés 5-10% -ának megfelelő befektetést javasolunk. Ugyanezt az évi 10 millió forintos példát használva egy fogorvosi rendelő átlagos karbantartási marketing költségvetésének körülbelül havi 100 ezer forint körül kell lennie.
Fogászati marketing árak: A tervezés a legfontosabb
Ezek a számok általános iránymutatást jelentenek, amelyet a fogászatnak szem előtt kell tartania a költségvetés tervezésekor. Egy adott fogászat azonban dönthet úgy, hogy az általános stratégiai célok alapján más összeget fektet be. Ha egy magánrendelő még csak most indul, vagy jól megalapozott, de például soha nem volt marketingje, a szükséges beruházás magasabb lehet, amíg el nem érnek egy alapértéket, amely után a költségvetést újra lehet értékelni.Nem vagyunk pénzügyi tervezők, de fogászati marketing szakemberek vagyunk, és több éves tapasztalattal és iparági ismeretekkel rendelkezünk árazásunk alátámasztására. Amikor konzultálunk egy fogorvosi rendelő tulajdonosával, pontosan tudjuk, hogy mi kell az általuk kitűzött célok eléréséhez, és szolgáltatásainkat ennek megfelelően árazzuk azért, amit következetesen tudunk nyújtani. Mindig örömmel beszélünk részletesebben arról, hogy mit tartalmaznak a szolgáltatási csomagjaink, hogy bemutassuk, miért jelentenek jó értéket a befektetés szempontjából, és hogy segítsünk egy fogászatnak abban, hogy biztonságban érezze magát a professzionális marketingstratégia iránti elkötelezettségben.