Fogászati SEO – Így szerezz új pácienseket 2022-ben
Tölts fel értékes tartalmakat praxisod webhelyére
Egy céges webhely (mint amilyen fogászatod webhelye is) első sorban a tartalmakon keresztül szerez forgalmat magának.
Számos tartalomtípus közül válogathatsz ehhez: készíthetsz blogbejegyzéseket, rövid ismeretterjesztő videókat, hosszabb útmutatókat e-könyvek formájában stb. Bármilyen tartalmakat is töltesz fel webhelyedre, fontos, hogy legyen egy blogod, ahová rendszeresen vihetsz fel írott cikkeket is. Ezek teszik majd lehetővé, hogy legyen mit optimalizálni – írott tartalmak nélkül nincs fogászati SEO.
Fontos, hogy tartalmaidat olyan témákról készítsd, amik ideális célközönségedet (azaz pácienseidet) is érdeklik – írhatsz például a fogtömésekről, a fogfehérítésről, a fogak tisztán tartásáról, a kozmetikai fogászatról és számos egyéb témáról is a fogászaton belül.
SEO szempontból ezen tartalmak fő célja az, hogy az emberek ezeken keresztül találhassanak rá praxisodra, amikor a Google-on ilyen témákra keresnek rá. Ebben sokat segíthet például, ha megválaszolod pácienseid leggyakoribb fogászati kérdéseit, és ehhez egy külön oldalt is létrehozol webhelyeden. Egy másik lehetőség minden egyes kérdést bővebben, külön blogbejegyzések formájában megválaszolni.
A lényeg, hogy a Google lássa a szaktudásodat, értékesnek tartsa tartalmaidat, és szívesen kínálja fel őket a kereső felhasználók számára.
Válassz releváns tartalmakat
A fogászati SEO egyik legnagyobb kihívása olyan tartalmakat készíteni, amelyek egyrészt pácienseid, másrészt praxisod szemszögéből is relevánsnak számítanak. Ha például valahol vidéken van rendelőd, akkor minden bizonnyal a környékbélieket szeretnéd megcélozni tartalmaiddal, nem a fővárosban élőket.
Ne próbálj meg olyan területeket megcélozni, amik nem lennének ideálisak számodra. Minél konkrétabban célzod fogászati SEO-dat, annál hatékonyabban tudod majd elérni azokat a pácienseket, akik tényleg hajlandók is lennének felkeresni rendelődet.
Készíts egy letisztult webhelyet
A látszat épp olyan fontos tényező egy fogászat webhelyén, mint a rendelőben. Ez azért van, mert webhelyed lényegében olyan, mint egy digitális rendelő, és nem mindegy, hogy milyen első benyomást teszel vele az újonnan érkező érdeklődőkre. Ha egy lehetséges páciensnek nem tetszik a webhelyed (pl. elavultnak tűnik, nehéz navigálni, lassú, vagy nincs rajta elegendő információ), akkor kevésbé valószínű, hogy hozzád fordul majd segítségért.
Nem muszáj minden apróságnak külön oldalt készíteni (a kevesebb néha több), de fontos, hogy összességében egy pozitív felhasználói élményt kínálj látogatóidnak. Ha pedig már a felhasználói élménynél tartunk…
Kínálj reszponzív webhelyet látogatóidnak
Fogászati webhelyednek nem csak az asztali számítógépeken és laptopokon kell jól mutatnia és működnie, hanem minden modern okostelefonon és táblagépen is. Ha egy webhely nincs mobilra optimalizálva (vagyis nem reszponzív), akkor a felhasználók nem sokat időznek majd rajta, mielőtt végleg otthagynák, és máshol nézelődnének tovább.
A fogászati SEO szempontjából különösen fontos a reszponzív design, ugyanis a mobilokon is jól működő webhelyeket a Google is előnyösebb pozíciókba helyezi a keresőtalálatok között.
Az emberek többsége manapság már okostelefonról is böngészi az internetet, sőt, egyesek már kifejezetten csak ilyen eszközöket használnak az online kereséshez és böngészéshez. Ha nem figyelsz oda az igényeikre, akkor rengeteg lehetséges pácienstől zárod el magadat.
Fontos továbbá, hogy webhelyed minden eszközön gyorsan működjön. A lassabb webhelyeket nem csak a felhasználók hagyják ott, hanem a Google sem szívesen rangsorolja őket a legjobb pozíciókba.
Regisztráld praxisodat a Google Cégprofilra
A Google többféleképpen is segíthet abban, hogy minél többen rátaláljanak fogászatodra az interneten. A Google Cégprofil (korábban Google Cégem) kifejezetten azoknak a felhasználóknak jeleníti meg fogászatodat, akik valahol a bejelentett címed közelében keresnek maguknak fogászati szolgáltatásokat.
Ez az ingyenes funkció lehetővé teszi, hogy létrehozz egy adatlapot praxisod számára, ami minden fontos információt (név, cím, telefonszám, nyitvatartás stb.) tartalmaz fogászatodról. Ez az adatalap a keresési találatok között jelenhet meg, így a felhasználóknak a webhelyedre sem kell elnavigálniuk, ha szeretnék közvetlenül felvenni veled a kapcsolatot.
Mindenekelőtt szükséged lesz egy Google fiókra, amin keresztül regisztrálhatod praxisodat a Cégprofilra. Igazolnod kell, hogy a praxis tényleg hozzád tartozik, majd miután megkaptad az adatlap szerkesztési jogait, ki kell töltened azt a legfontosabb adatokkal. A név, cím és telefonszám mellett ajánlott megadni a páciensfogadás óráit, egy rövid leírást, feltölteni néhány képet és felsorolni a szolgáltatásokat is. Ne felejtsd el frissíteni ezeket az adatokat, ha megváltoznak!
A páciensek véleményei sokat segíthetnek online hírneveden
Bármilyen online platformon is szeretnél új pácienseket szerezni fogászatod számára, nagyon fontos, hogy meglévő ügyfeleid nyilvánosan véleményeket írjanak rólad. Ezek nem csak a SEO-ban segíthetnek (ha a Google Cégprofil adatlapra kapod őket), hanem a még bizonytalan, lehetséges pácienseknek is segíthetnek a döntéshozatalban.
Fontos észben tartani, hogy az elégedetlen páciensek sokkal szívesebben veszik a fáradtságot, hogy rossz véleményt írjanak rólad, ezért kell arra ösztönöznöd az elégedett pácienseket, hogy ők is értékeljék praxisodat ezeken a platformokon.
Keress megfelelő kulcsszavakat
A fogászati SEO egyik legfontosabb része a kulcsszavak megfelelő használata. Ehhez észben kell tartanod az általad kínált szolgáltatásokat, ismerned kell a pácienseidet, és utána kell nézned annak, hogy mit csinálnak versenytársaid.
A kulcsszókutatáshoz számos ingyenes (pl. Google Ads Kulcsszótervező) és fizetős eszközt használhatsz. A kulcsszavak kiválasztásakor figyelj oda rá, hogy közvetlenül kapcsolódjanak az általad kínált termékekhez és/vagy szolgáltatásokhoz.
Ha sikerült összeszedned egy kulcsszólistát, akkor a következő lépés felhasználnod ezeket a kulcsszavakat meglévő tartalmaidban, vagy teljesen új tartalmakat készíteni hozzájuk. A lényeg az, hogy a releváns kulcsszavak szerepeljenek azokban a tartalmakban, amiket szeretnél, hogy a keresőtalálatok között megjelenjenek ezekre a kulcsszavakra.
Figyelj az összeszedettségre
Akár egy új webhelyet készítesz fogászati praxisod számára, akár meglévő közösségi profiljaidat szeretnéd rendbe tenni, fontos, hogy fogászatod neve, címe és telefonszáma (az úgynevezett „alapadatok”) mindenhol karakterről-karakterre pontosan ugyan úgy szerepeljenek.
Ez egyrészt azért fontos, mert az embereket összezavarhatja, ha mást olvasnak a Google adatlapodon és mást a Facebookon, illetve, mert a Google ezen adatok azonosságát is figyelembe veszi a rangsoroláskor.
Fontos továbbá, hogy minden elérhetőséged naprakész legyen az összes felületen (habár ezt az előző tanács automatikusan magával vonja). Nincs is rosszabb annál, mint amikor egy lehetséges páciens rátalál egy régi email címre vagy telefonszámra, és azon keresztül próbálja meg elérni rendelődet.
Vesd be a Google Ads hirdetéseit
A Google Ads nem tartozik közvetlenül a SEO kategóriába, azonban, ha webhelyed új, akkor különösen hasznos lehet, hogy ezek a hirdetések azonnal láthatóvá válnak a lehetséges páciensek számára, míg a SEO eredményeire olykor heteket, hónapokat kell várni. A fogászati SEO és az online hirdetések egyáltalán nem zárják ki egymást, sőt, a kulcsszavakhoz mindkettőre szükséged lesz, így akár két legyet is üthetsz egy csapásra, ha a keresőoptimalizálás mellett a reklámokra is fordítasz némi figyelmet.
Foglalkozz a közösségi médiával
A közösségi média marketing szintén nem kapcsolódik közvetlenül a keresőoptimalizáláshoz, azonban az ügyfélszolgálat egyik nélkülözhetetlen eszköze lehet praxisod számára. A közösségi médiás platformok segítenek egy új csatornán pácienseket szerezni, ráadásul az itt megosztott tartalmak akár új visszahivatkozásokat is gyűjthetnek webhelyed számára.