hatékony egészségügyi marketing eszköz; egészségügyi marketing; hatékony marketing; marketing eszköz

Ez a 7 hatékony egészségügyi marketing eszköz hasít a legjobban 2023-ban

Ahogy az ügyfelek és a vállalatok közötti kapcsolat egyre személyre szabottabb hangnem felé tolódik el, az ügyfélélmény értéke folyamatosan nő. A különféle eszközök, például a közösségi média vagy a személyes találkozók számos újabb lehetőségeket teremtenek a kommunikációra és az elköteleződésre. Az ilyen eszközök száma mind mennyiségben, mind minőségben nő; ez a tendencia lehetővé teszi a célközönség számára, hogy rugalmasabb legyen a választásban. Azonban bármilyen hatékony egészségügyi marketing eszköz mellett teszed le a voksod, egy adott kommunikációs megközelítés az mindig fontos kell, hogy legyen. Igen, személyre szabásról beszélünk.

Az ügyfelek személyre szabott szolgáltatásra vágynak

A McKinsey felmérése szerint az ügyfelek 71%-ka azt várja el, hogy a cégekkel kapcsolatos tapasztalata személyre szabott legyen. Összehasonlításképpen, a válaszadók 75%-ka azt állította, hogy könnyen váltana márkát, ha elégedetlen lenne digitális élményével.

Ez természetesen nem hagyhatta érintetlenül a gyógyszerpiacot sem. A betegek és az egészségügyi szolgáltatók erősen igénylik az egyéni megközelítést különböző okok miatt, például időbeli korlátozások vagy személyes sajátosságok miatt. Ezért a globális gyógyszerészeti és egészségügyi szervezeteknek újra kell gondolniuk elkötelezettségüket és tartalommarketing-stratégiájukat, hogy ügyfeleik ne váltsanak oldalt. 

Hatékony egészségügyi marketing eszköz: ezeket a egészségügyi szervezeteknek követniük kell 2023-ban 

Érthető, hogy a marketingeseknek folyamatosan tájékozódniuk kell a legújabb trendekről és innovációkról, amelyek megváltoztathatják az iparágat. Ebben a cikkben úgy döntöttünk, hogy felsorolunk néhányat a 2023-ban követendő hatékony egészségügyi marketing eszközök közül. 

EGÉSZSÉGÜGYI MARKETING AJÁNLATKÉRÉS

1.Személyre szabás 

A személyre szabás nem új egészségügyi marketingtrend a gyógyszeriparban és az egészségügyi ágazatban dolgozó digitális marketingszakemberek számára. Hosszú út vezetett a gyógyszermarketing változásaihoz. Az eszközök, stratégiák és módszerek meglehetősen gyorsan fejlődnek. Kifinomult és következetes eszközöket biztosít a vállalatok számára annak meghatározására, hogy kit célozzon meg, átgondoltabban terjessze a tartalmat, és bevonja az orvosokat a csatornákon keresztül világszerte.

Természetesen a személyre szabás ma a marketingstratégiák alapköve, függetlenül attól, hogy a gyógyszeriparban vagy más területen dolgozol. A személyre szabott megközelítés az egyik hatékony egészségügyi marketing eszköz lett. A helyesen személyre szabott marketingkampány figyelembe veszi a helyi és szakmai sajátosságokat vagy azok célközönségét. A személyre szabottabb betegélmény és jobb kiszolgálás iránti igény befolyásolja, hogy a vállalatok világszerte hogyan kommunikálnak, hoznak létre releváns tartalmat ügyfeleik számára, és természetesen milyen kommunikációs eszközöket használnak.

2.Hatékony egészségügyi marketing eszköz: az omnichannel elősegítése 

Amikor a digitális kommunikációs csatornák meghatározásáról és használatuk módjáról van szó, létfontosságú, hogy emlékezzünk a multi-channel és az omnichannel megközelítések közötti különbségre.
A többcsatornás (multi-channel) funkció lehetővé teszi az összes csatorna egymástól elkülönített használatát, míg az omnichannel egy tejesesen új ügyfélúthoz köti őket. Az omnichannel elköteleződés olyan hatékony egészségügyi marketing eszköz, ami lehetővé teszi az egészségügyi marketingszakemberek számára, hogy jobb ügyfélélményt nyújtsanak – minden csatornán egyenletesen, és elkerüljék ugyanazon tartalom értelmetlen megismétlését.
2023-ban az omnichannel elkötelezettség nem csökken, hanem növekszik, ahogy a nagy gyógyszergyártók felfedezik annak előnyeit új betegek és egészségügyi szakemberek bevonásával. 

3.Mobilalkalmazások és videótartalom 

A mobilalkalmazások vagy webhelyek növekvő népszerűségétől függetlenül továbbra is hatékony egészségügyi marketing eszköz a mobilapplikáció a gyógyszermarketingesek és az egészségügyi márkák számára. Bármely egészségügyi szervezetnek sem szabad alábecsülnie a mobileszközök fontosságát célügyfelei számára. Ehelyett a webhelyet vagy alkalmazást személyes névjegykártyának kell tekinteniük, figyelmes üzenettel és pontos tervezéssel. És ó, ne felejtsd el a keresőoptimalizálást sem!
Ugyanakkor érdemes jobban odafigyelni a videóidra – annak minőségére, mennyiségére és népszerűségére a nézők körében. A videóanyagok könnyen terjednek szájról szájra, ha valaki elég értékesnek és igényesnek találja őket. Készíts felvételeket webináriumairdól vagy tanulási kurzusaidról, és alakítsd át azokat a nyilvános láthatóság és az online véleményezés érdekében.

4.Az AI/ML technológia továbbfejlesztése 

Kétségtelen, hogy  a mesterséges intelligencia  és a gépi tanulási technológiák az egyik legsikeresebb területei a világnak. A mesterséges intelligencia által vezérelt szoftverekkel a gyógyszeripari marketingszakemberek sok beteget pontosabban megcélozhatnak, mérhetik a sikert, és javíthatják integrált kampányaikat. Ezen túlmenően az AI-vezérelt szoftver vonzza azokat a gyógyszeripari cégeket, amelyek tanulmányozzák az új gyógyszerek felfedezésében, a betegdiagnosztikai automatizálásban és a klinikai vizsgálatokban rejlő lehetőségeket, amelyek kiválóan alkalmasak toborzási kampányokhoz. 

5.Beteg elkötelezettség a metaverzumon keresztül 

Ahogy egyre több sikeres projektet látunk a metaverzum koncepción belül megvalósítani, a metaverzum-alapú projektekbe való befektetéssel szembeni szkepticizmus kezd elhalványulni. Ha a gyógyszeriparról és az egészségügyről beszélünk, számos olyan példát említhetünk, amikor a metaverzum egy olyan hatékony egészségügyi marketing eszköz volt, amely segített újra feltalálni néhány standard eljárást és több beteget vonzott. 
Például a metaverzum sikeresen megvalósult az alkalmazási betegportálokon, a képzési alkalmazásokon, a betegszimulációkon, a tanulási alkalmazásokon stb., és a legjobb orvosi gyakorlatnak megfelelően minősített egészségügyi szolgáltatást nyújtott. 

6.Digitális és közösségi média csatornák 

2023-ban csak elmélyül a kommunikáció a gyógyszergyárak, az egészségügyi szakemberek és a leendő betegek között a különböző közösségi hálózatokon keresztül. Ezenkívül a közösségi média platformok nagy mennyiségű értékes orvosi információval szolgálhatnak a magánorvosik számára, amelyek segíthetnek megérteni az egészségügyi fogyasztók és egészségügyi szakemberek preferenciáit.
Végül a közösségi hálózatok olyan hatékony egészségügyi marketing eszközt jelentenek, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy oktatást nyújtsanak vagy aktuális közösségi projekteket reklámozzanak. 

7.Martech technológiák

Sok Marketing Tech szolgáltató számára 2022 nagy év volt, mivel a digitális marketingben való kiválóságra való törekvés jelentősen hozzájárult az iparág növekedéséhez és terjeszkedéséhez. Egy gyorsan változó MarTech domain gyorsan érik. Hozzájárul a tartalommarketing termelési kapacitások növeléséhez, és új megoldásokat kínál a marketing műveletekhez, értékes adatgyűjtést, és ezen túlmenően az általad megvalósítható fejlett ügyfélélményeket (például a betegek közvetlen hozzáférését biztosító elektronikus egészségügyi nyilvántartást). 
A speciális szoftverek létfontosságú szerepet játszanak a kommunikáció sikerében, a médiaeszközök összehangolásában, a döntéshozatalban és általában az egészségügyi marketingstratégiában. 

Mit tegyenek az egészségügyi szakemberek?

A világ nem áll meg, és senkinek sem szabad, különösen a gyógyszerforgalmazóknak és orvosoknak nem. Az egészségügyi szervezetek világszerte egyre több módszert fedeznek fel, hogy vállalkozásukat gyorssá, stabillá és rendkívül termelékennyé tegyék. Könnyű eltévedni a trükkök és megközelítések között. A legjobb módja annak, hogy megértsd, mi a legjobb az adott üzleti vállalat számára, az, ha szakértő csapat segítségét kéred.
Fordulj szakértőinkhez, hogy személyes konzultációt kapj a az egészségügyi marketing trendjeiről, és néhány tippet arról, hogy hogyan tudd ezeket bevezetni céged tevékenységébe.

EGÉSZSÉGÜGYI MARKETING AJÁNLATKÉRÉS