Közösségi média fogorvosoknak: A legjobb bejegyzés típusok
Miért olyan fontos a közösségi média fogorvosok számára?
A közösségi média jelentősen megváltoztathatja a páciensszerzés menetét. Ha elég őszintén csinálod, akkor a közösségi média marketing sokkal népszerűbbé teheti praxisodat célközönséged köreiben.Több lehetséges pácienst érhetsz el
A hashtagek, aktuális trendek és helyi címkék felhasználásával jelentősen kibővítheted bejegyzéseid eléréseit, hogy minél többen ismerkedhessenek meg praxisoddal.Hasznos adatokat gyűjthetsz össze
A Facebook, Instagram, YouTube és más közösségi platformok rengeteg hasznos statisztikát kínálnak közönségedről. Ezen adatok alapján megállapíthatod, hogy mikor és milyen tartalmakat érdemes posztolnod, illetve, hogy milyen emberek is követőid, hogy még precízebben célozhasd meg őket.Bemutathatod szaktudásodat
A fogorvosi közösségi média lehetőséget nyújt számodra, hogy megszilárdítsd praxisod hírnevét. Ha rendszeresen osztasz meg hasznos egészségügyi információkat követőiddel, akkor az emberek tudni fogják, hogy egy igazi szakértővel van dolguk, akihez bizalommal fordulhatnak problémáikkal.Tippek a közösségi média eredményes használatához
A közösségi média meghódításához mindenekelőtt tudomásul kell venned, hogy minden közösségi platform más. Egyesek inkább a képekre fókuszálnak, míg másokon a videók vagy épp a szöveges bejegyzések kapják a főszerepet.Ha tudod, hogy mely platformokat szeretnéd használni (erre rögtön rátérünk), és hogy melyeken milyen tartalmak teljesítenek a legjobban segít majd a legeredményesebb taktikákra koncentrálni.
Segítsünk közösségi médiádból is kihozni a legtöbbet? Egészségügyi marketing ügynökségünk ebben is rendelkezésedre áll! Kérd ajánlatunkat: Szeretnék több pácienst!
Használd a legjobb platformot céljaid eléréséhez
Hogy mi jelenti számodra a legjobb platformot az attól függ majd, hogy milyen célokat szeretnél elérni fogorvosi közösségi média marketinggel:A Facebook például nagyszerű, ha hirdetni tervezel vagy csoportokon keresztül szeretnél több embert elérni.
Az Instagram és TikTok inkább a rövid videók platformjai, ahol látványos előtte-utána felvételeket is megoszthatsz követőiddel, hogy bemutasd nekik tudásodat.
A YouTube akkor a legideálisabb, ha hosszabb videókat szeretnél készíteni célközönséged számára.
A Twitter a gyors gondolatok és bejelentenivalók megosztására alkalmas, ahol már egy rövid bejegyzés is hosszadalmas kommentláncokat indíthat el. A Twitteren persze mások nyilvános beszélgetéseihez is hozzászólhatsz saját gondolataiddal.
Ismerd a szabályokat és törvényeket
Minden országnak megvannak a saját szabályozásai az orvosok tevékenységeit illetően. Brazíliában például tilos közzétenni az interneten a pácienseken végzett beavatkozásokat, tehát ott szóba sem jöhetnek az előtte-utána képek.Ismerned kell továbbá az adott platform irányelveit is, ahol fogorvosi közösségi média marketingedet szeretnéd folytatni. Sosem árt egy ügyvéddel is konzultálni, ha nem vagy biztos valamiben.
Használd az analitikai eszközöket
Használd ki a közösségi platformok összes üzleti adottságát. Készíts üzleti profilokat a Facebookon, az Instagramon, a TikTokon és minden olyan platformon, ahol szeretnél jelen lenni praxisoddal. Ezek a fiókok/profilok nem csupán hitelesebbek az emberek szemében, hanem számos olyan funkciót és eszközt is biztosítanak számodra, amelyekhez egy személyes fiók nem fér hozzá (pl. statisztikák, hirdetések, időzített bejegyzések stb.)Időzítsd bejegyzéseidet
Egy fogorvostól senki sem várhatja el, hogy egész nap a telefonját nyomkodja, vagy a számítógépe előtt üljön, hiszen munkaideje legnagyobb részét pácienseinek kell, hogy szentelje. Szerencsére a legtöbb közösségi platform lehetővé teszi az üzleti fiókok kezelői számára, hogy előre időzítsék bejegyzéseiket egy későbbi dátumra és időpontra. Ha tehát csak hetente egyszer van időd leülni és foglalkozni egy órát a bejegyzésekkel, akkor is napokra vagy akár hetekre, hónapokra előre elkészítheted őket, és beállíthatod, hogy mikor jelenjenek meg profiljaidon.A legjobb közösségi médiás bejegyzéstípusok fogorvosok számára
Most, hogy nagyjából ismered a legnépszerűbb közösségi platformok működését, ideje elgondolkodnod rajta, hogy hogyan is használd őket fogorvosi közösségi média marketing stratégiádhoz.Kérj visszajelzést
Ha már rendelkezel egy aktív közönséggel, ami jól ismeri praxisodat, akkor kikérheted a véleményüket a terveiddel kapcsolatban. Ezek a tervek lehetnek új termékek vagy szolgáltatások, új csapattagok, új nyitvatartási idők, új helyszínek és minden egyéb bejelentés, ami pácienseidet is érinti.Tartsd a kapcsolatot követőiddel, és emlékeztesd őket rendszeresen, hogy sokat jelent számodra a véleményük. Ők is szívesen értesülnek majd az újdonságokról, és hogy hogyan lehetnének a részesei ezeknek. A közösségi média segít a szemük előtt maradni, hogy rögtön rád gondoljanak, amikor fogorvosra lesz szükségük.
Az egyik lehetőség például szavazást indítani a Facebookon. Ezt egy új bejegyzés létrehozásakor teheted meg, ahol egy kérdéshez több válaszlehetőséget is megadhatsz követőid számára. Íme néhány példa:
„Hogyan értékelné a rendelőnkben legutóbb kapott ellátását?”
-
Kiváló
-
Jó
-
Nem jó
-
Szörnyű
„Milyen további szolgáltatásokat venne igénybe rendelőkben, ha lehetősége lenne rá?”
-
Fogszabályozás
-
Szájsebészet
-
Gyermekfogászat
-
Egyéb (részletezze a hozzászólások között)
Mutass be egy sikertörténetet
Sokan azért kerülik a fogorvosokat, mert félnek a fájdalomtól és kellemetlenségtől. Meg kell tehát győznöd az embereket arról, hogy nincs mitől tartaniuk.Kiválóan alkalmasak erre azon pácienseid sikertörténetei, akik korábban elégedetten, pozitív élményekkel távoztak rendelődből. Ez lehet akár egy előtte-utána képpáros (ha páciensed beleegyezik), vagy egy szöveges beszámoló az illetőtől, amiben leírja, hogy miért érdemes hozzád fordulni.
Ezek a tartalmak segítenek elnyerni az érdeklődő, lehetséges páciensek bizalmát.
Ha a TikTokon vagy Instagramon szeretnéd megosztani egy páciensed sikertörténetét, akkor az alábbi sablon segíthet ebben – csak helyettesítsd be a szükséges információkat a kihagyott helyeken:
„Ez a páciens egy [fogproblémával] keresett fel bennünket. Az első konzultáció során megállapítottuk, hogy egy [kezelésre] lesz szükség, amelyet sikeresen el is végeztünk. A beavatkozás összesen [időtartamba] telt, a felépüléshez pedig további [időtartamra] lesz szükség. Ezt követően a páciens fájdalommentesen és magabiztosan mosolyoghat majd!
Ha hasonló helyzetben van, vagy egy szakorvossal szeretne beszélni valamilyen fogászati problémáról, akkor foglaljon időpontot konzultációra még ma!”
Közvetíts egy élő videókat
Gyakran kérdeznek pácienseid bizonyos kezelésekkel kapcsolatban? Indíts egy élő közvetítést valamelyik erre alkalmas platformon és válaszold a nézők által feltett kérdéseket ezekben a témákban. Ha nincs túl sok néződ vagy nem túl aktívak, akkor legyen felírva néhány kérdésed és válaszod, amiket elmagyarázhatsz nekik.Az élő videó különösen hasznos lehet a fogorvosi Instagram marketingben. A felhasználók értesítést kapnak ezekről a közvetítésekről, hogy minél kevesebben maradjanak le róluk. Ha vendégeket is meghívsz ezekbe a közvetítésekbe, akkor az ő követőik is megismerkednek majd praxisoddal, így további lehetséges páciensekre is szert tehetsz.
Magyarázd el a szakfogalmakat
Bejegyzéseidben a zsargont is érthetőbbé teheted pácienseid számára, akik hajlamosak összerezzenni a különböző szakkifejezések hallatán. Magyarázd el nekik a leggyakoribb problémákat, betegségeket és beavatkozásokat is, de hétköznapi nyelven.Ha szeretnéd elnyerni a bizalmukat, akkor tedd érthetőbbé a fogászati vizsgálatokat és beavatkozásokat az emberek számára. Például elmagyarázhatod a rettegett gyökérkezelés menetét, hogy mely részei lehetnek a legkellemetlenebbek a páciensek számára, és hogy mit teszel orvosként azért, hogy megkönnyítsd számukra a beavatkozást.