magánorvosi marketing ötletek; magánorvos marketing; egészségügyi marketing; marketing magánorvosoknak; marketing tippek

Magánorvosi marketing ötletek – így legyen több ügyfeled könnyedén!

Mostanában a betegek minden eddiginél jobban kutatnak az egészségügyi ellátásról online. Akár tapasztalt egészségügyi szolgáltató vagy, akár csak most lépsz be az iparágba, online jelenlétednek erősítése fontos a sikeres orvosi gyakorlat növekedéséhez és fenntartásához. Összeállítottunk egy listát a legjobb magánorvosi marketing ötletek segítségével, amelyeket idén be kell vezetned, hogy kialakíthass egy erős online jelenlétet a praxisodnak.

Magánorvosi marketing ötletek

Magánpraxis tulajdonosaként érezted-e a következők valamelyikét jelenlegi vállalkozásod marketingjével kapcsolatban:

1.    Céltalanság
2.    Tétovázás, halogatás a változtatásokkal kapcsolatban
3.    Nem vagy biztos abban, hogyan kezdd el

Ha a válasz ezek közül bármelyikre vagy mindegyikre igen, ne aggódj, mert mi segítünk, és a magánorvosi marketing ötletek segítségével elkalauzulunk az egészségügyi marketing alapjaiban. 

Igen, magánpraxisod marketingje elsöprőnek tűnhet. Sok magánorvos teljesen elzárkózik a marketing gondolatától, mert túlságosan úgy éri „eladja” magát.
De amint megváltoztatod a gondolkodásmódodat, sok ilyen blokk egyszerűen szertefoszlik. Gondoljon a marketingre úgy, mint arra, hogy hitelesen megoszthasd a téged érdeklő dolgokat, bizalmat építs, és megismertesd ügyfeleidet a munkásságoddal. Az, hogy elkezded az online jelenlétet, azt is jelenti, hogy könnyebben elérhetővé válhatsz, és megoldásokat kínálhatsz azoknak, akiknek valóban szükségük van segítségre.

Tehát ma hat hasznos magánorvosi marketing ötletet osztok meg és elmondom, hogyan közelítsd meg a magánpraxisod marketingjét pozitívan, hatékonyan és értelmes módon! Ezek a tippek megmutatják, hogy egy erős marketingterv hogyan tud hozzáadni értéket magánpraxisodhoz, és hogyan segíthet biztonságos teret teremteni ügyfeleid számára.

1. LEGYÉL KONKRÉT

A „Legyél láthatóbb” vagy „Legyen több követőd a Facebookon” célokkal kezdeni 
túl tág fogalom ahhoz, hogy valóban hatékony legyen. Akár tapasztalt orvos vagy, akár csak most kezded a szakmát, a SMART (Specific – Measurable – Achievable – Relevant – Time based) célok kitűzése lehetővé teszi, hogy a legtöbbet hozd ki magánpraxisodból. Győződj meg arról, hogy a különböző marketingtevékenységek mennyire fizetődnek ki. Ez olyan egyszerű lehet, hogy minden új ügyfelet meg kell kérdezni arról, hogyan találtak rád, majd egy egyszerű táblázatban nyomon követheted ezeket az információkat. Ha beállítod az elemzést a webhelyeden, akkor megtudhatod, hogy honlapod mely oldalai vagy blogbejegyzései keltik a legnagyobb érdeklődést. Ezzel az információval megduplázhatod azokat a területeket, ahol sikereket látsz.

2. ISMERD MEG KÖZÖNSÉGED

Ez mind arról szól, hogy megértsd közönséged és ügyfeleid igényeit. Legyen stratégiai az ügyfeleid azonosítására, majd olyan módon építsd fel marketingedet, amely valószínűleg keresztezi a célpiacot. Ez azt jelenti, hogy megcélzod a hálózatépítést, valamint együttműködési kapcsolatokat és ajánlásokat is kell ápolnod olyan emberekkel és szervezetekkel, akik nagy valószínűséggel szervesen érintkeznek a számodra megfelelő ügyfelekkel. Összpontosíts a kutatásra, hogy kitaláld, melyek legyenek a legfontosabb célterületeid, és pontosan mi lenne hasznos potenciális ügyfeleid számára. Például gyermekterapeutaként ápolj kapcsolatot a helyi gyermekorvosokkal, és értsd meg igényeiket. 
Marketingstratégiádnak meg kell felelnie ügyfeleid igényeinek, és tükrözni kell a személyiségedet és szakértelmedet.

3. A VALAMI JOBB A SEMMINÉL

Az online jelenlét és a marketingstratégia kialakítása a magánorvosi karriered bármely pontján túl soknak tűnhet ahhoz, hogy sikeres legyen. Ha túlterheltnek érzed magadat, vagy úgy, mintha mindent egyszerre kellene megtennie, az megnehezítheti a kezdést. De ne feledd, nincs jobb idő, mint most. Egyszerűsítsd le a folyamatot, amennyire csak lehetséges, hogy jól érezd magadat, és stratégiailag fokozatosan növeld. Nem kell mindent egyszerre csinálni. Ez arról szól, hogy azokra a dolgokra összpontosíts, amelyek összhangban vannak azzal, amit élvezel, és a megosztani kívánt információkkal. Nincs szükség arra, hogy ráerőltesd magadat, hogy „mindent megcsinálj”. Kezdd kicsiben, ha ezt jobban kezelhetőnek tartod – de ezt a kis mennyiséget óvatosan és stratégiailag megfelelően tedd!

4. HAGYATKOZZ TERMÉSZETES ERŐSSÉGEIDRE

Állítsd be a prioritásokat, hozz létre egy tervet, amely megfelel magánpraxisodnak, valamint személyes céljaidnak, mindig szem előtt tartva ügyfeleid igényeit. Céljaid ezután segítenek meghatározni a különféle magánorvosi marketing ötletek formáit, amelyek elérhetőek a számodra, kezdve egy erős weboldallal, amely az alapja mindennek. Ne feledd, potenciális ügyfélkörödnek csaknem 85%-ka többnyire online keresi a magánorvosi szolgáltatásait. A webhelyed a bázisod, és az a központ, ahonnan minden marketing erőfeszítésed származik.
Innen tovább léphetsz a közösségi médiára, blogokra, videókra, keresőoptimalizálásra, online hirdetésre és hálózatépítésre (online és offline). Összpontosíts arra, amelyik a legjobban illik a személyiségedhez, úgy, hogy a legkényelmesebb legyen a számodra, úgy, ahogyan azt szeretnéd, hogy magánorvosi praxisod fejlődjön. Például, ha szeretsz kamera előtt lenni, a YouTube vagy TikTok nagyszerű lehetőség lehet, de ha többet szeretsz írni, akkor a blogírás a természetesebb választás számdora.

Természetesen, ha ehhez segítség kell, akkor ne félj kérni: keress fel egy professzionális marketingcsapatot, akik eligazítanak téged az egészségügyi marketing sűrűjében.

EGÉSZSÉGÜGYI MARKETING AJÁNLATKÉRÉS

 

5. OSZD MEG POZITIVITÁSODAT ÉS TEDD SZEMÉLYESSÉ AZ OLDALAD

Kihívást jelenthet személyes tartalmakat megosztani és még stresszes is lehetsz tőle. De gondolj arra a jóra, amit tehetsz, ha megosztod a benned lévő pozitivitást és tudást. Azáltal, hogy látható vagy, és megosztod néhány „jó hangulatodat” – akár a webhelyeden, akár a közösségi médián, blogíráson keresztül vagy más módon –, nagyobb közönséget érhetsz el, és több emberre leszel pozitív hatással – próbálj a szakszerű, edukatív posztok mellett lazább, személyesebb tartalmakat is gyártani. A magánorvosi marketing ötletek közül erre figyelnek a legkevesebben, mert félnek személyes tartalmat megosztani, pedig meg lehet találni az arany középutat.

Lehetőséget ad a potenciális ügyfeleknek arra is, hogy megismerjék személyiségedet és azt, hogy k is vagy – fejlesztve azt a bizalmat, amelyet érezniük kell ahhoz, hogy segítségért forduljanak hozzád. Tehát legyen szó személyes interakcióról, online konzultációról, e-mailről vagy blogbejegyzésről, minden a kommunikáció biztonságos terének megteremtéséről szól.
A magánorvosi marketing ötletek egyik kiemelkedő eleme ez, hisz olyan megoldásokat kínálhatsz, amelyeket csak te tudsz nyújtani azoknak, akiknek valóban szükségük van rájuk.

6. NEM MUSZÁJ EGYEDÜL

A magánorvosi marketing ötletek alkalmazása létfontosságú a magánpraxisod bővítéséhez és az emberek gyógyulását segítő küldetésed teljesítéséhez – de ez nem jelenti azt, hogy az iskolában megtanították, hogyan is kell ezt csinálni! Ne érezd úgy, hogy egyedül kell menned ezen az úton és mindent a semmiből kell kitalálnod. Ha blogbejegyzéseket olvas (mint ez!), podcastokat hallgat és együttműködsz más magánorvosokkal, megosztod tapasztalataidat a Facebookon és más csoportokon keresztül, az nagyszerű módja lehet a tanulási görbe lerövidítésének. Szakértők bevonása – legyen szó akár marketing tanácsadóról, akár webhelytervezőről – azt is jelentheti, hogy erőfeszítéseid nem mennek kárba, és a lehető legjobban használod ki erőforrásaidat és idődet.

Fordulj hozzánk bizalommal, sok éves tapasztalattal a hátunk mögött segítünk neked az egész egészségügyi marketing stratégiád megtervezésében és kialakításában. 

EGÉSZSÉGÜGYI MARKETING AJÁNLATKÉRÉS