SEO orvosoknak 2023 – útmutató a Google lista elejére
SEO orvosoknak: a keresőoptimalizálás előnyei egy praxis tekintetében
Az elmúlt években visszamutató linkekre és nagy webhelyforgalomra volt szükség ahhoz, hogy esélyed legyen kollégáid és kialakult orvosi praxisuk megelőzésére. Mostantól a megfelelő tudással, idővel és következetességgel felvértezve nemcsak gyorsan megjelenhetsz a Google helyi „3-as csomagjában”, hanem egyenesen a csúcsra is eljuthatsz.Mit jelentene a praxisod számára, ha a te szolgáltatásaidra vonatkozó helyi orvosi keresési eredményeket uralná?
- Több új beteg
- Több magas bevételi eljárás
- További konzultációk vagy időpontok
- Általános praxis növekedés
Nincs más hátra, csak be kell vetned magad a helyi orvosi keresőoptimalizálásba, más néven a SEO orvosoknak játékba. A tudás hatalmas erőt jelent az orvosok rangsorolásakor a keresési eredmények között, és ezzel az útmutatóval jó úton haladsz az új hívások, webhelylátogatások és útbaigazítási kérések felé.
Kövesd ezeket az orvosi SEO tippeket, és élvezd a megnövekedett keresési eredményeket. Most már csak nyomon kell követned az eredményeket, igazam van?
A SEO előnyei az orvosi praxisok számára:
• Javítja a webhelyforgalmadat• A kezelésre és egészségügyi állapotra fókuszáló kulcsszavak rangsorolása magasabb
• Bevonz új betegeket fizetett hirdetések nélkül
• Növeli a havi leadek és az új páciensek számát
• Segít az orvosi hírnévszerzésben
• Új páciensértékelések generál
Szeretnéd ezeket az előnyöket a praxisodnak, de inkább szakemberekre bíznád a feladatot? Akkor keress fel minket és segítünk felépíteni egy jól működő marketinget!
FELVESZEM A KAPCSOLATOT
SEO orvosoknak: 10 tipp a keresőoptimalizáláshoz orvosoknak
1. Minden az orvosi webhely kialakításával kezdődik
Ez úgy hangzik, mint egy fantáziátlan ötlet, de mielőtt megvizsgálnánk az orvosok szilárd helyi keresőoptimalizálásának egyéb pontjait, tényleg itt kezdődik minden.Győződj meg arról, hogy rendelkezel egy külön kapcsolatfelvételi oldallal, amely tartalmazza az a NAP-adataidat (név, cím, telefonszám), amelyet a jövőben egységesen használni fogsz az összes többi adatlapon és értékelési webhelyen.
Az egységesség létfontosságú az egész forgatókönyvben, ezért kezdd el ezt a folyamatot már itt. Helyezd el a kapcsolatfelvételi adatokat a webhely univerzális láblécébe, és helyezd el újra webhelyed kapcsolatfelvételi oldalán, mert ez az egyik első hely, ahol a Google hivatkozik ezekre az adatokra.
2. Online vélemények: nagy szerepet játszanak az orvosok keresőoptimalizálásában
Ez egy áthajlás az első pontból, de annyira kritikus, hogy megérdemli a helyét a listán.Amikor az orvosi praxis keresőoptimalizálásával foglalkozol és a Google-on az első helyen állsz, győződj meg arról, hogy webhelyeden van egy véleményeket/ajánlókat tartalmazó oldal is. Ez a vélemény rész legyen megfelelő keveréke az általunk „első féltől származó” véleményeknek, amelyeket az emberek közvetlenül a praxisnak adtak, és a harmadik felek által készített véleményeknek, amelyek olyan webhelyekről származnak, mint a Facebook vagy a Google.
A vélemények a Google szemében az oldal rangsorának erős mutatói, ezért győződj meg róla, hogy van néhány a weboldaladon.
3. A praxisod szerepeljen a Google Cégemben
Ahhoz, hogy orvosként az első helyen szerepelj a Google-on, meg kell győződnöd arról, hogy praxisod szerepel a Google Cégemben.Ehhez igényelned kell, igazolnod és frissítened kell az adatlapodat, vagy létre kell hoznod egy adatlapot, ha a Google még nem tette meg. Meglepődhetsz, hogy esetleg már szerepel a praxisod a Google Térképen.
Éppen ezért kritikus fontosságú, hogy proaktív legyél az orvosi praxisok SEO-jával, mert a Google elvégzi helyetted, akár figyelmen kívül hagyod, akár nem.
Nem akarhatod, hogy az emberek helytelen információkat kapjanak, ezért vedd a saját kezedbe az irányítást. Miután igényelted az adatlapot, mindenképpen szánj időt az ellenőrzési folyamat végrehajtására, mivel ezzel frissítéseid megjelennek a Google-on.
Az ellenőrzési folyamat után töltsd ki a profilt teljes egészében ugyanazokkal az NAP-adatokkal, amelyeket az 1. tippben olvastál a webhelyedre vonatkozóan.
4. SEO orvosoknak - hozz létre egy üzleti Facebook oldalt
Ha nincs üzleti Facebook oldalad a praxisodhoz, akkor számtalan okból lemaradsz a Google első helyeiről, de lehet, hogy csak nem vetted eddig figyelembe az orvosi keresőoptimalizálást.A Facebook kritikus az első oldali keresési eredmények szempontjából. Miért? Ugyanis 9/10-szer, ha gyorsan rákeresel egy versenytárs bőrgyógyászati rendelőjére (például), az ő Facebook-oldaluk lesz az egyik legmagasabb rangú találat az első oldalon.
Ugyanez vonatkozik minden más szakterületre vagy alapellátási szolgáltatásra. A Facebooknak óriási befolyása van a keresési rangsorolásban, te pedig elveszíted a a láthatóságot azáltal, hogy nincs Facebook-oldalad, ezért pótold ezt a hiányosságot még ma.
5. SEO orvosoknak: ne feledkezz meg a harmadik fél által kínált lehetőségekről
A Google Cégem profil és a Facebook oldal létrehozása óriási lépést jelent az orvosoknak a sikeres keresőoptimalizálása felé és a Google első oldalára kerüléséhez.Ezzel azonban még nincs vége: sok adat- és véleménykönyvtár található a Google keresőjében, amikre mindenképp érdemes regisztrálnod a fent említett NAP adatokkal – ilyenek az orvos keresők például, melyből többet is találhatsz.
Hogy még tovább hangsúlyozzuk, az EGYSÉGESSÉG kritikus fontosságú az orvosi webhelyekkel kapcsolatos SEO-ban.
Ennek az az oka, hogy a Google sokkal jobban bízik abban, hogy a te praxisodat dobja ki a keresési lekérdezések során, ha rengeteg információt talál róla; ez megerősíti abban, hogy az adatok pontosak.
6. A videó az egyik legtutibb SEO tipp az orvosoknak
A videó hatékony módja annak, hogy növeld az elköteleződést, valamint ismert, kedvelt és bizalmi kapcsolatot alakíts ki potenciális pácienseiddel.A legsikeresebb orvosi tartalommarketing programok (amelyekről a későbbiekben részletesebben is szó lesz) a szolgáltatókat közvetlenül bevonják a tartalomfejlesztési folyamatba.
Mivel betegek 2023-ban a saját kezükbe vették a kutatási folyamatot, és közvetlenül azoktól a szolgáltatóktól szeretnének hallani, akikkel esetleg találkozni fognak.
Ha videókat adsz hozzá a blogbejegyzéseidhez, Facebook és Instagram posztjaidhoz, az megnöveli az oldalon töltött időt, ami kritikus rangsorolási tényező. A Youtubeon sem árt tartalmakat gyártani, hisz ne feledd, a Google a Youtube tulajdonosa így a keresési találatokban ez is rengeteget számít. Illetve természetesen ott van a TikTok is, ami az utóbbi 3 évben egyre jobban szárnyal felfele és tarol, nem csak a Z-generáció körében.
Vegyül például Dr. Kulja András TikTok oldalát, amit jelenleg 320 ezren követnek: ő az élő példa, hogyan lehet orvosként ekkora sikereket elérni a TikTokon megfelelő tartalmakkal.
Nehezen találod ki a kezdeti videótartalmi ötleteket?
Kezdd azzal, hogy feljegyzed a gyakori GYIK-eket és a betegek által a hét folyamán feltett kérdéseket. Lefogadom, ha odafigyelsz, 1 óra vagy kevesebb idő alatt gyorsan elő lehet hozni 4-6 hónapnyi videós tartalom ötletet.
Mi ebben a legjobb dolog? Biztosan tudod, a betegek ezekre a kérdésekre keresik a választ, így érdekelni fogja őket a videód.
7. Végezz kiterjedt kulcsszókutatást az orvosi webhelyek helyi keresőoptimalizálásához
A kulcsszavak jelentik az orvosi webhelyek helyi keresőoptimalizálásának a gerincét.
Sokan kudarcot vallanak azáltal, hogy soha nem használják fel az interneten INGYENESEN rendelkezésükre álló forssáokat kulcsszókutatásra.
Az Ubersuggest hosszú utat tett meg azóta, hogy Neil Patel megvásárolta és átszervezte.
Mindössze annyit kell tenni, hogy beírod a fókusz kulcsszót, és az eszköz betekintést nyújt a keresési mennyiségbe, a visszamutató linkekre, a legnépszerűbb oldalakra és még sok másra.
Egy másik egyszerű módja a kapcsolódó kulcsszavak megtalálásának, ha egyszerűen egy Google-keresést hajtasz végre és az oldal aljára görgetsz a „kapcsolódó keresések” részhez.
Ezeket a kulcsszavakat a tartalom szakaszcímeiként kell figyelembe venni.
Egy másik nagyszerű eszköz, amelyet érdemes kihasználni, az LSIGraph.
Csak add meg a fókusz kulcsszót, és nézd meg azokat az LSI kulcsszavakat, amelyeket fel kell venned a tartalomba.
Ez kiad egy listát azokról a hosszú farkú kulcsszavakról (long-tail kulcsszavak), amelyekre az emberek a témában keresnek.
Minél több ilyen hosszú farkú kapcsolódó kulcsszót tudsz felvenni az oldaladra, annál jobban lekerekítetted a Google a tartalmat, és felkínálod azt nem csak az adott kulcsszóra kereséseknél, hanem más kapcsolódó témákban is.
8. Új páciensértékelések: nagy szerepet játszanak az orvosi SEO-ban
Most, hogy követted a fenti utasításokat és hozzáadtál egy vélemény részt a weboldaladhoz, illetve része vagy több orvos kereső oldalnak is, itt az ideje, hogy jelentős hangsúlyt fektess az elégedett páciensek új páciensértékeléseinek összegyűjtésére.A vélemények az egyik legfontosabb rangsorolási jelzők a Google számára, és gyakran a Google „3 Pack”-ben, a csúcs közelében lévőknél több szilárd, 5 csillagos páciensértékelés található.
Ez az egyik fő terület, amelyre összpontosítanod kell, ha orvosként szeretnéd növelni a helyi SEO-dat. A Google ezt egyfajta társadalmi bizonyítéknak tekinti, amely azt állítja, hogy egy adott területen más fogyasztók is élvezték azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a rendelődben kaptak, ezért el kell küldeniük másoknak is ugyanazt az orvosi praxis keresési eredményét.
Az orvosok gyakran visszaszorítják az új betegértékelési lehetőségeket, mert félnek az elégedetlen betegek rossz értékelésétől. Bár ez az aggodalom indokolt, gyakran elkerülhetetlen, ezért folyamatosan dolgozni kell, hogy ezt ellensúlyozd azáltal, hogy folyamatosan új, jó minőségű értékeléseket kapsz: ez az egyik legfontosabb tennivaló, hogy megjelenj a Google első oldalán.
Javasoljuk, hogy az értékelések generálására összpontosíts a Google Cégem szolgáltatásban, de mindig adj meg egy másodlagos lehetőséget: legyen szó Facebookról vagy más platformról, hiszen nem minden ember rendelkezik Gmail-fiókkal, és lehetőséget szeretnél adni nekik is, hogy írjanak véleményt.
9. Az aktív tartalommarketing stratégia az orvosok keresőoptimalizálásának kulcsfontosságú része
A tartalom továbbra is király a keresőoptimalizálás terén, mint már sokszor mondtuk.
A legtöbb szolgáltató a blogbejegyzésekre gondol, amikor egészségügyi tartalommarketingről van szó. Bár ez a tartalommarketing egyik leggyakoribb típusa, a tartalommarketingnek több mint 50 típusa létezik, beleértve az orvosi podcastokat, videókat, grafikákat és még sok mást.
Több médium keveréke működik a legjobban, mivel a különböző betegek szívesebben fogyasztják a tartalmakat különböző módon. Mindazonáltal fontos, hogy orvosként olyan tartalommódot találj, amelyről úgy gondolod, hogy valószínűleg a legtöbb elérést generál: ha tudod már mi ez, akkor az idődet és energiádat erre az útra összpontosítja.
A kulcsszavak és versenytársak elemzésével alátámasztott, jól átgondolt, stratégiai tartalommarketing stratégiába való befektetés lehet a legfontosabb hosszú távú rangsorolási tényező.
Megjegyzés: Győződj meg arról, hogy a Google Analytics segítségével nyomon követed, hogy melyik tartalom a legsikeresebb, és melyek a legmegfelelőbb megjelenítési utak, így nem vesztegeted az idődet és erőfeszítéseidet, illetve optimalizálod az erőforrásokat.
10. SEO orvosi weboldalakhoz: a visszamutató hivatkozások kritikus fontosságúak
A backlinking egy másik kritikus része a helyi orvos SEO-stratégiának, nagyon sokat tesz ahhoz hozzá, hogy az orvosi praxisod első helyen álljon a Google-on.Mi is az a backlink pontosan?
A Moz definíciója szerint a visszamutató hivatkozások , más néven „visszamutató linkek” akkor jönnek létre, amikor az egyik webhely egy másikra hivatkozik. A két oldal közötti link a visszamutató link – azért nevezték el, mert visszamutat a linkelt oldalra.
A két kulcsfontosságú kifejezés itt a minőség és a hitelesség, amikor a backlinkek fogadásáról van szó. Minél ismertebb a webhely vagy minél relevánsabb az adott vállalkozás szempontjából, annál jobb helyi keresőoptimalizálást kap, így tehát a linképítés újabb fontos tényező a SEO szempontjából.
SEO orvosoknak: ezeket a lépéseket végezd el
Az alábbi lépések követésével a praxisod keresőoptimalizálása a keresés sikeréhez vezet.Kezdd a profilok létrehozásával, a webhely megfelelő felépítésével, és alakíts ki szilárd, folyamatos SEO stratégiát praxisod számára.
Bár az organikus keresési eredmények tetején való megjelenés nem egyik napról a másikra történik, de gyorsan megtehető, ha a megfelelő folyamatot követik, és havonta elérik a konzisztenciát.
Ha időt és energiát fektetsz be az orvosi rendelők helyi keresőoptimalizálásába, az megnöveli a webhely forgalmát, a telefonhívások számát és az összességében a rendelő számára generált új páciensek számát. Hidd el, megéri a befektetést.
Ha ez az egész egy kicsit túlzónak tűnik, vagy azt szeretnéd, hogy végezzünk SEO auditot a praxisod számára, hogy megtudjuk, pontosan hol tart és hogyan javíthatnánk rangsorát és webhelyednek forgalmát, keress fel minket és beszélgessünk!
FELVESZEM A KAPCSOLATOT