Így alakította át a TikTok a közösségi marketinget az egészségügyben
Miért épp a TikTok?
A mai digitális korban az egészségügyi marketing középpontját egy páciensközpontú, digitális jellegű, adatalapú módszer jellemzi. Ezért alapozta meg a TikTok sikereit is.A TikTokon az egészségügyi szakemberek saját magukat adva ragadhatják meg az emberek figyelmét, ami több interakciós lehetőséget kínál, mint más közösségi platformok.
Legyen szó kihívások, termékbemutatók, vélemények posztolásától, a TikTok egy igazán egyedi marketingcsatorna, ahol a hitelesség óriási előnyt jelent a márkák számára.
Nem csak a Z-generációt lehet megszólítani rajta
Habár a TikTokot sokak szerint csak a Z-generáció képviselői használják, ez valójában távol áll az igazságtól.Tény, hogy a platform „Z-sek” és a fiatal tizenévesek köreiben a legnépszerűbb, azonban rengeteg celeb, influencer és más jólismert személyiség is aktív rajta – az egészségügyi szakemberekről nem is beszélve.
Bizony, az utóbbi években orvosok, fogorvosok, nővérek és más egészségügyi szakemberek csatlakoztak a platformhoz, meglehetősen egyedi, mégis rendkívül fontos tartalmakkal gazdagítva azt.
A TikTok, mint keresőmotor?
Habár a TikTok fellelhetőbbé tehet egy márkát a Google találatai között, egyes kutatások szerint egyre többen használják a platformot afféle vizuális keresőmotorként.Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a Z-generáció közel 40%-a keres információkat szívesebben a TikTokon, mint a Google-on, 35%-uk pedig konkrét márkák követésére vagy megismerésére használják a platformot.
A TikTok aktivitási arányai továbbá jóval magasabbak, mint más közösségi hálózatoké, és a felhasználók általában több időt is töltenek rajta, mint az alternatívákon.
A céges, száraz reklámszövegek helyett a TikTok inkább arra ösztönzi az egészségügyi és gyógyszeripari marketingeseket, hogy együttérzésük, humorérzékük és megközelíthetőségük segítségével próbálják megszólítani a felhasználókat. Ezek olyan értékek, amelyekkel más platformokon ritkán találkozhatunk manapság.
A marketingesek túlnyomó többsége a hirdetési költségkeretük egyre nagyobb hányadát fordítja a TikTokra.
A páciens-influencerek kora
A TikTok nem csak az egészségügyi szakemberek számára csábító. A pácienseknek is lehetőséget biztosít arra, hogy őszinte, átlátszó módon oszthassák meg saját történeteiket.Eleri Reece Jones például a rákkal folytatott küzdelméről készített videókat a TikTokra, és tájékoztatta követőit arról, hogy mire számíthat az ember egy ilyen diagnózist követően. Elerinek köszönhetően több száz daganatos beteg is megosztotta saját történetét, ami egy nagyon támogató és barátságos közösség kialakulásához vezetett.
A felhasználók így sokkal hitelesebb betekintést nyerhettek a „színfalak mögé” bizonyos egészségügyi problémákat illetően, és olyan információkhoz juthattak hozzá, amelyeket más platformokon nem találhattak volna meg.
A személyre szabott tartalmak a nyerők
A TikTok algoritmusa élesen eltér más platformokétól, ugyanis kifejezetten olyan tartalmakat dob fel a felhasználóknak, amelyek saját, egyedi érdeklődési köreikhez kapcsolódnak.Ennek köszönhetően a TikTok egy sokkal személyre szabottabb élményt kínál, mint bármelyik más közösségi hálózat. Ez persze lehetőséget nyújt a tartalomkészítőknek, hogy releváns, aktivitásra ösztönző, hatékony videókat készítsenek közönségük számára.
Ez különösen hasznos lehet az olyan szervezetek számára, amelyek márkaismertségüket szeretnék megszilárdítani, hiszen a népszerűséghez nincs szükség egy nagyobb követőtábor kiépítésére, mint mondjuk a Facebookon vagy az Instagramon.
Az egészségügyi TikTok marketing mindinkább a tartalomra helyezi a hangsúlyt, közvetlenül megcélozva a fogyasztók igényeit és szükségleteit. Mindez többféle előnnyel is szolgál az egészségügyi marketingesek számára:
- Tartós kapcsolatokat építhetsz ki rajta: Ha rendszeresen töltesz fel értékes tartalmakat a TikTokra, akkor ezzel idővel egyre több követőt szerezhetsz márkádnak. Így idővel egy egész közösséget építhetsz ki, megválaszolhatod az emberek kérdéseit és jövendőbeli tartalomötletet is meríthetsz a visszajelzéseikből.
- Inspirálja az embereket: A TikTokon az emberek önmagukat adhatják, és arra ösztönözhetnek másokat, hogy bátran osszák meg saját véleményeiket a közösséggel.
- Influencereket csinál a márkákból: A platform az egészségügyi szakemberek és szervezetek számára is lehetővé teszi, hogy saját maguk is influencerekké válhassanak. Ezek a cégek és személyek hasznos útmutatás és tippek megosztásával vonhatják el a figyelmet az ilyen platformokon terjedő tévinformációkról.
- Kreatív lehetőségeket kínál: A sablonos hirdetések és tartalmak helyett a TikTok szórakoztatóvá teszi a tanulást, így a marketingesek sokkal szélesebb közönségeket szólíthatnak meg mindenféle kreatív, vicces és emlékezetes módon.
- Aktuális: A TikTokon a marketingesek aktuális, felkapott témákhoz szólhatnak hozzá saját hangnemükben. Az ilyen tartalomkészítőkkel sokkal könnyebb azonosulni, hiszen a fogyasztók is látják rajtuk, hogy ők is emberek.
A TikTok használata egy egészségügyi vagy gyógyszeripari márka számára
A hatékony marketinghez haladni kell a korral, és a TikTok felemelkedése tökéletesen tükrözi ezt.Aki nem foglalkozik ma a TikTokkal, az holnapra könnyedén feledésbe merülhet, és temérdek lehetőséget hagyhat kihasználatlanul a világ legfelkapottabb közösségi platformján.
Szóval hogyan használhatod a TikTokot egy egészségügyi marketing kampányban?
1. Ismerkedj influencerekkel
A TikTok influencerek jelentősen felerősíthetik márkaismertségedet, hiszen hozzáférést nyújtanak már kiépített, hűséges követőikhez.Sokan igazán nagyra tartják kedvenc influencereik véleményét, tehát ha valamelyikük a nevét adja márkádhoz, akkor ezzel temérdek új követőt vagy ügyfelet/pácienst nyerhetsz magadnak.
Ha egy vagy több influencerrel dolgozol együtt a TikTokon, akkor ezzel általában automatikusan kihaználhatod az aktuális trendek körüli felhajtást is, így márkád releváns maradhat és új lehetőségekre lelhet az érdeklődő közönséget körei között.
Bizonyos esetekben még saját virális trendeket is létrehozhatsz.
2. Készíts egyedi, érdeklődőkre szabott tartalmakat
A TikTokon nem opció újrahasznosítani versenytársaid ötleteit és tartalmait. Ez a platform (az algoritmus és a felhasználók) az egyedi kreativitást és hitelességet díjazza. Minél eredetibb vagy, annál több sikerre számíthatsz.Egy sikeres egészségügyi marketing stratégia kialakításához olyan sajátos tartalmakat kell készítened, amelyek passzolnak a TikTok videós formátumához.
A rövid, függőleges, vizuálisan magukkal ragadó videók a legjobbak erre a célra, és többféle egészségügyi célra is felhasználhatók – legyen szó kezelések bemutatásáról, tévhitek megdöntéséről vagy az elégedett páciensek sikertörténeteinek megosztásáról.
Tartalmaid lehetőleg olyan történeteket mutassanak be, amelyek szakmailag pontosak és felkeltik az emberek érdeklődését, hogy még többre legyenek kíváncsiak tőled. Ez persze nem egyszerű feladat, de megéri időt fordítani rá.
3. Tölts be egy piaci rést
TikTok népszerűsége persze kétélű fegyver, hiszen temérdek tartalomkészítő verseng a felhasználók figyelméért. Éppen ezért fontos, hogy megtaláld a piaci résedet.Akár egy márkát, rendelőt vagy terméket próbálsz népszerűsíteni, fontos, hogy egy adott téma legjobb forrásává válj az emberek szemében.
Az értékes, hasznos tartalmak megosztásával idővel az a kép alakul ki rólad az emberekben, hogy egy megbízható, hiteles szakember vagy, akihez bátran fordulhatnak problémáikkal.
4. Használd ki a fizetett hirdetési lehetőségeket
Mint minden nagyobb közösségi platform, a TikTok is lehetővé teszi számodra, hogy fizetett hirdetésekkel érj el még több felhasználót.A hírfolyamon megjelenő hirdetések vagy a márkás hashtaggel jelölt kihívások nem csupán láthatóbbá teszik márkádat, hanem azt is biztosítják, hogy tartalmaid a megfelelő érdeklődési felhasználók előtt jelenjenek meg.
A megfelelő közönség megcélzásával egy érdeklődő fogyasztókból álló közösséget építhetsz fel márkád köré, akikre mindig számíthatsz, ha a későbbiekben tartalomötletekre lesz szükséged.