Egészségügyi marketing a közösségi média felületeken? Így csináld!
Legyen egy stratégiád
Stratégia nélkül nincs online marketing, ez a közösségi média felületekre is igaz. Jelen lenni már nem elég, szükséged lesz hát egy terve. Tudnod kell, hogy pontosan mit szeretnél elérni a közösségi média marketingeddel, és ahhoz kell kapcsolnod a különféle feladatokat és darabszámukat. Vázolj fel konkrét lépéseket: mikor, miért és mit fogsz posztolni az aktualitásoknak megfelelően?
Válaszd azt a közösségi média felületet, ahol megtalálod a célközönséged
Tegyük fel, hogy gyermekorvos vagy, és bár a pácienseid fiatal gyerekek, értelemszerűen első sorban a szülőket kell meggyőznöd. A legtöbb esetben anya és apa közül általában anya intézi az egészségüggyel kapcsolatos dolgokat, így nyugodtan célozhatsz az X korú nőkre (akár földrajzi helyet is beletéve az egyenletbe), akiknek Y korú gyermekeik vannak, akik éppen most szorulnak fogszabályzásra. Őket sokkal inkább eléred majd a Facebookon, mint a TikTokon.
Építs pozitív véleményeket
A reputációmenedzsment az egészségügyi online marketing egyik legfontosabb része, különös figyelmet kell fordítanod arra, hogy a felhasználók a közösségi média felületeiden pozitív véleményeket olvassanak rólad. Ösztönözd vélemények megfogalmazásra a jelenlegi, elégedett pácienseidet.
Légy segítőkész, ne csak az eladásösztönzésre fókuszált
Mindig figyelj oda rá, hogy ne csak a durva reklámokra figyelj, a közösségi média felületeiden megjelenjenek kreatív, segítőkész, informatív tartalmak, amiket leendő és már meglévő pácienseid is hasznosíthatnak. Különféle tippekkel, trükkökkel növelheted a beléd vetett bizalmat, szakmai tanácsokkal láthatod el a felhasználókat.
Tarts a kapcsolatot a követőiddel
A “közösségi média felület” kifejezésben a “közösség” szerepel az első helyen. A felületek célja tényleg a különféle közösségek kialakítása, a kapcsolattartás. Légy aktív, igyekezz aktivitásra ösztönözni követőidet is, és próbálj beszélgetésbe elegyedni velük a posztjaid alatti komment szekcióban. Próbálj itt személyes hangnemet megütni a túlzott szakmaiság helyett.
Posztolj rendszeresen
A két héttel ezelőtt kitett posztod annyira sikeres volt, hogy elégedettségedben azóta sem töltöttél fel egyetlen új tartalmat sem? Nagy hiba! Nagyon fontos, hogy rendszeressé tedd a közösségi média marketinged, posztolj legalább heti 2-3 alkalommal.