10+1 legjobb magánorvosi rendelő marketing tipp
Néhány kulcsfontosságú dolog a magánorvosi rendelő marketing során
A marketing nem csak reklám - bár a reklám szerepet játszhat a marketingstratégiában. A marketing magában foglalja a PR-t, a médiatervezést, az ügyfélszolgálatot, a piackutatást és a közösség bevonását, valamint a reklámozást.
A marketing egy folyamat. A magánorvosi rendelő marketing stratégiád alkalmazkodik az iparág és a téged körülvevő világ változásaihoz. Fektess be egy hosszú távú stratégiába, amellyel vállalkozásod idővel növekedhet, ahelyett, hogy egy „kész és ennyi volt” sémát próbálnál ki, amely valószínűleg nem lesz sikeres.
A marketing befektetés. Nemcsak azt kell tervezni, hogy időt és pénzt költesz a marketingstratégiádra, hanem az eredményeket is nyomon kell követni, hogy meghatározd a befektetés megtérülését, hogy biztosan jó úton haladsz-e a siker felé.
A marketing egy beszélgetés közted és ügyfeleid között. Ennek megfelelően arra kell összpontosítani, hogy a célközönséged – akár betegek, akár más orvosok, akár a kettő kombinációja – mit akar és mire van szüksége orvosától, azaz tőled.
A marketing haszontalan, ha nem tudod alátámasztani állításaidat. A praxisod a klinikai kiválóságtól – páratlan betegellátásból, az orvostudomány területén szerzett szakértelemből és sikeres eredményekből – nő. Erőfeszítéseidet praxisod fejlesztésére összpontosítva végső soron a leghatékonyabb marketingstratégia lesz.
A legjobb magánorvosi rendelő marketing stratégiák
1. Weboldal készítése
Orvosi rendelődnek szüksége van egy online otthonra, ahol a jelenlegi és potenciális betegek megtalálhatnak. Alternatív megoldásként megkérhetsz valakit, aki megtervez és kódol egy webhelyet. Vagy akár megkérhetsz egy professzionális marketing csapatot ITT, aki nem csak magánorvosi rendelő marketing tippeket ad, de egy teljeskörű szolgáltatást is nyújt. A továbblépés a kényelmi szinttől, az időtől, a költségvetéstől és a készségektől függ.2. Kezdj el egy blogot
Az orvosi rendelő weboldalához kapcsolódó, rendszeresen frissített blog számos lehetőséget kínál közönséged igényeinek és érdeklődésének kielégítésére. Ez egy hely a tartalommarketingnek is, egy olyan írástípusnak, amely segít felépíteni személyes márkádat, és megmutatja, ki vagy. Megmutatod, hogy vezető vagy a szakterületeden.3. Hozz létre tartalmat a Facebookon
Világszerte több mint 1,94 milliárd havi aktív Facebook-felhasználó van. És amint a közösségi hálózat szlogenje világossá teszi, az oldal a kapcsolatról szól. Az orvosi praxisodnak professzionális Facebook-oldala (a személyes oldalától elkülönítve) lehetővé teszi, hogy gyakran felvedd a kapcsolatot a hallgatósággal, és emlékeztesd őket jelenlétére. Tippek, hírek és egyéb figyelemre méltó elemek közzététele segít abban, hogy a követők és a rajongók emlékezzenek rád, amikor orvosi szolgáltatásokra van szükségük. Ideális fórum a blogbejegyzéseidhez is – a Facebookon közzétett hasznos és érdekes linkek megoszthatók és továbbíthatók, így virtuálisan terjedhet a híred szájról-szájra.4. Csatlakozz a Twitterhez és az Instagramhoz
A Twitter, az Instagram és más közösségi hálózatok, például a Tiktok és a LinkedIn további lehetőségeket kínálnak a közönségeddel való kapcsolattartásra és megosztásra. A sikeres online jelenlét megőrzésének kulcsa a gyakori és következetes posztolás – lehetőleg naponta többször tegyél közzé bejegyzéseket Twitter- és/vagy Instagram-fiókodba.
5. Legyél az újságírók forrása
Kevés jobb módszer van a magánorvosi rendelő marketing növeléséhez és az ismertség megszerzéséhez, mint a médiában való idézés. A nyomtatott, online és televíziós újságírók rendszeresen keresnek egészségügyi szakembereket, hogy kontextust és legitimitást biztosítsanak történeteiknek. „Gondolj például egy olyan együttműködésre egy helyi hírügynökséggel egy egészségügyi rovatban, ahol a leendő és jelenlegi betegek szakértőjeként helyezkednél el” – tanácsolja Andrew Hanelly, a Revmade marketing- és reklámügynökség partnere és kreatív igazgatója.6. Küldj hírlevelet e-mailben
Az e-mail címek rögzítése és a névjegylistádnak rendszeres e-mailben történő elküldése forgalmat irányít webhelyedre, blogodra és közösségi oldalaidra, ami további időpont-kéréseket és ajánlásokat eredményez, ezért ez a praktika is kiváló egy jó magánorvosi rendelő marketing felállításához. Kezdd azzal, hogy gyűjts feliratkozókat meglévő ügyfeleid és ajánlóbázisaid közül, valamint a közösségi média követőid közül. Ezután hozz létre egy hírlevélsablont. Nem tudod, mit rakjál fel? Kezdd a legutóbbi munkáidnak legfontosabb elemeivel és a blogbejegyzéseidre mutató hivatkozásokkal.7. Készíts online profilt
A mai digitális világban sok mindenhez hasonlóan, mint például az étkezési hely és a bébiszitter megválasztása, az emberek elvárják, hogy online kereshessenek és találjanak orvosokat. Ha profilt építesz fel az online iparági piactereken, például a Google Cégemen, akkor ellenőrizheted adataidat, valamint hozzáadhatsz egy hivatkozást webhelyedre, fényképeket tölthetsz fel, és a betegek is írhatnak véleményt.8. Váratlan ellátási csomagok kézbesítése
Nem minden modern marketing gyakorlat csak online lehetséges. Mindenki szereti az ingyenes ajándékokat – és ha a praxisod adatait rányomod az olcsó promóciós cikkekre, például tollakra, stresszlabdákra, mágnesekre és vizespalackokra, amelyeket átadhatsz a betegeknek és más orvosoknak, elérhetőségeid szó szerint kéznél lesznek, így ez is egy magánorvosi rendelő marketing praktika. „A váratlan betegjutalmak nemcsak lehetőséget jelentenek az affinitás elnyerésére és az emberekkel való kapcsolatok kiépítésére, hanem a közösségi média pillanatainak indítópultját is megteremtik." – mondja Hanelly.9. Használd ki a betegek véleményét
Jelenlegi pácienseid és beutaló orvosaid a legjobb marketingpartnereid. Használd ki a boldog ügyfelek erejét, hogy beutaló kérésével segítsd nevednek terjesztését a potenciális betegek körében. „Az értékelések kérése nemcsak a legjobb magánorvosi rendelő marketinget nyújtja – amit mások mondanak rólad –, hanem lehetőséget ad arra is, hogy olyannak lásd magadat, amilyennek mások látnak, ez pedig felbecsülhetetlen értékű erőforrás” – mondja Hanelly. „A betegek véleménye tükröt ad a praxisodról” – folytatja Hanelly. „Ahelyett, hogy vitatkoznál vagy letagadnál, fogadd el azokat az értékes visszajelzéseket, amelyeket az emberek adnak neked.”10. Hozzájárulás az iparági kiadványokhoz
Akárcsak a blogírás és a médiatörténetek forrásaként való szereplés, az orvosi folyóiratokba való írások tapasztalataidról és szakértelmedről javíthatja profilodat az orvostársak körében. „Ha a tudás hatalom, akkor ennek a tudásnak és a perspektívának egy publikáció hiteles környezetében való megosztása a megfelelő kontextusba helyezi az üzenetet” – mondja Hanelly.+1 Javítsd a SEO-t
A keresőoptimalizálás (SEO), növeli annak valószínűségét, hogy téged online keresésen keresztül megtalálnak, segíthet célzott érdeklődőket (azaz betegeket) a webhelyedre irányítani. Javíthatod a keresőoptimalizálását lokalizációval, például rendelőd címének hozzáadásával a weboldaladon. Az is egy jó magánorvosi rendelő marketing tipp, ha eredeti tartalmat készítesz webhelyed és blogod számára, csakúgy, mint a más webhelyekről származó oldalakra mutató hivatkozások bővítése. Ajánlj fel vendégblogot más orvosok webhelyein, és kommentáld a közösségi hálózatok bejegyzéseit, hogy nagyobb forgalmat irányíts saját webhelyedre.Egyénileg ezen magánorvosi rendelő marketing taktikák bármelyike segítheti az orvosi praxisod bővítését, de ezeket a marketingstratégiákat ideális esetben párhuzamosan, összehangoltan, tartósan kell, hogy alkalmazva legyenek. Támogatják és erősítik egymást, és sokkal jobb eredményeket produkálnak, mint bármely stratégia önmagában.
Ha ez bonyolultnak hangzik neked, akkor keress fel egy szakértő csapatot ITT, akik több éves tapasztalattal és tudással a hátuk mögött segítenek neked eligazodni.