egészségügyi marketing; egészségügyi email marketing; email marketing; email marketing orvosoknak; marketing orvosoknak

Egészségügyi email marketing: bevált tippek orvosok számára

Úgy gondolod, hogy az email marketing nem hatékony módja a betegekkel való kapcsolattartásnak? Gondold át újra. Az aktív e-mail fiókok száma világszerte elérte a 4,1 milliárdot 2021-ben, és a becslések szerint 2025-re eléri a 4,5 milliárdot a The Radicati Group szerint. Az Adobe 2019 Consumer Email Survey szerint a fogyasztók átlagosan 5 órát töltenek személyes és munkahelyi e-mailjeik ellenőrzésével minden hétköznap. Az egészségügyi email marketing stratégia értékes összetevője, ha megfelelően hajtják végre. Olvasd el ezt a 10 egészségügyi email marketing bevált gyakorlati tippet, amelyek segítségével hatékonyan elérheted a betegeket.

1. Óvakodj a spamszűrőktől

A Statista szerint 2021 decemberében az email forgalom 45,37 százaléka spamnek számított. Sajnos az egészségügyi marketinggel kapcsolatos emailjeid a spam mappákban landolhatnak, még akkor is, ha a betegek feliratkoztak ezek fogadására.

Néhány tipp a spamszűrő megkerüléséhez a sikeres egészségügyi email marketing érdekében:

o    Kerüld a spam szavakat és kifejezéseket, például „100%-ban ingyenes”, „legjobb ár”, „ígéret” és „megtakarítás”.
o    Építsd fel email listádat ahelyett, hogy külső féllel dolgoznál.
o    Kövesd a HTML bevált gyakorlatait , hogy a tervezés és az elrendezés egyértelmű legyen.
o    Megfelelően hitelesítsd emailjeidet, hogy a beérkező levelek szolgáltatói tudják, hogy jogosult vagy erre.
o    Rendszeresen tisztítsd meg email listádat, mert a figyelmen kívül hagyott e-mailek csökkentik az elköteleződési arányt, ami veszélyezteti pozíciódat az internetszolgáltatókkal szemben.
o    Hozz létre egy preferenciaközpontot, ahol a betegek eldönthetik, hogy milyen típusú tartalmat szeretnének kapni tőled, és milyen gyakran.

Segítséget szeretnél kérni? Akkor keress fel minket; hosszú évek egészségügyi marketing tapasztalata van mögöttünk. Beszéljük át, a te rendelőd, klinikád számára mi a legmegfelelőbb egészségügyi marketing stratégia!

FELVESZEM A KAPCSOLATOT

2. Találd meg a megfelelő rendszerességet

Az Adobe szerint messze a legkedveltebb mód, az emberek 61 százaléka szívesebben kommunikál a márkákkal e-mailben. A Constant Contact egy másik felmérése azonban arról számolt be, hogy a válaszadók 69 százaléka szerint a túl gyakori emailek küldése az első számú oka annak, hogy leiratkoznak egy hírlevélről.

Nem szeretnéd túlterhelni a beérkező leveleket, de ha ritkán nyúlsz hozzá, az árthat az orvosi praxisodnak. Nincs egy mindenkire érvényes állítás, ezért szánj időt arra, hogy kitaláld, mi működik a te egészségügyi email marketing stratégiádban. 

A kéretlen levelek elkerülésének módja, beleértve az egyéni preferenciákat – amint azt fentebb megjegyeztük – egyszerű módja annak, hogy a betegek az általuk választott optimális mennyiségű emailt kapják meg.

3. Használd a szegmentálást

Az Adobe felmérése szerint az emberek több mint egynegyede (31 százalék) az érdeklődési körüknek nem megfelelő emaileket tartja a leginkább frusztrálónak. Minden létrehozott email kampány nem vonatkozik a listán szereplő összes betegre, ezért használd a szegmentálást, hogy az üzeneteket a megfelelő közönséghez szabd – így nem lesznek idegesítőek az egészségügyi email marketing hírleveleid senki számára.

Például egy fogorvos küldhet olyan emaileket, amelyekben a fogfehérítést reklámozza azoknak a betegeknek, akik otthoni fehérítőcsíkokat használnak; mivel ezek a páciensek fehérebb fogakat szeretnének, de előfordulhat, hogy nem hajlandók magas árat fizetni. A közelmúltban fogfehérítésen átesett pácienseknek a fogorvos nem küldi el a kedvezményt! Ha folyamatosan tájékoztatod a betegeket az őket érdeklő témákról, az növeli az elköteleződési arányt.

4. Hozz létre különböző típusú kampányokat

Az egészségügyi email marketing sokféle formát ölthet. Egy email kampány tartalmazhat oktatási üzeneteket (azaz nyári bőrápolási tippeket egy bőrgyógyásztól), promóciós üzeneteket (azaz hat fogfehérítést öt áráért), szezonális üdvözletet (pl. Boldog Új Évet!), vagy akár egy havi hírlevelet. A különböző típusú tartalmak megjelenítése leköti és tájékoztatja a betegeket, fenntartva az érdeklődésüket az emailjeid iránt.

5. Figyeld a mutatókat

Előfordulhat, hogy a betegek megkapják az emailjeidet, de ez nem jelenti azt, hogy el is olvassák őket. A Constant Contact szerint az egészségügyi emailek megnyitási aránya 28,57 százalék, kattintási aránya pedig 0,69 százalék.
A kulcsfontosságú mutatók, például a megnyitási arány, a kattintási arány és a visszafordulási arány gondos figyelése lehetővé teszi, hogy megtudd, mi működik és mi nem. Az áttekintést követően ennek megfelelően módosíthatod üzeneteidet.

6. Írj egy vonzó tárgysort az emailbe

Manapság a naponta elküldött emailek száma hozzávetőlegesen 333,2 milliárd a Statista szerint. A betegek beérkező levelei tele vannak emailekkel, így a tárgysornak ki kell tűnnie. Azt tanácsoljuk, hogy a tárgysort tartsd röviden, beleértve a praxis nevét, és kerüld az „emlékeztető” nyelvezetet (azaz ne felejtsd el ütemezni az éves találkozót).

7. Ne felejts el lektorálni

Sok tényező befolyásolja a sikeres egészségügyi email marketing kampányt, de egyik sem olyan fontos, mint a tartalom. A helyesírási hibák és a rossz nyelvhelyesség rossz fényben tüntetik fel a praxisodat és megnehezítik a betegek számára, hogy komolyan vegyék az üzenetet. 
Az e-mail tartalmát annak kell lektorálnia, aki azt írta, de ne állj meg itt. Legalább egy másik szemnek át kell néznie, mert a szerző számára nehéz lehet észrevenni a hibákat, mivel olyan közel vannak a tartalomhoz.

8. Tartalmazzon cselekvésre ösztönzést az emailed (CTA)

Az egészségügyi email marketing a legmagasabb befektetésarányos megtérüléssel (ROI) rendelkező digitális csatorna, a Litmus szerint 1 dolláronként akár 36 dollár is lehet vele keresni. Használd ki ezt azáltal, hogy olyan email tartalmat készítesz, amely cselekvésre ösztönzi a betegeket.
Azt javasoljuk az olyan cselekvésre ösztönző gombok használatát, mint például a „Foglaljon online” vagy „Időpont egyeztetés itt!”.

9. Időzíts jól

Az életben és az egészségügyi email marketingben az időzítés a legfontosabb. Elküldheted a betegek számára a legvonzóbb emaileket egész nap, de ha rosszkor érkezik a postaládájukba, előfordulhat, hogy nem lesz nagy visszhangja.

Az emailek küldésének legjobb időpontja általában kedd délelőtt 10 óra és szerda 14 óra. Próbálj ilyenkor e-maileket küldeni, majd ellenőrizd a megnyitási és kattintási arányokat. Ezután kísérletezz azzal, hogy más napokon máskor küldd el az emaileket, hogy megtudd, hogyan hasonlítsd össze a megnyitásokat és a kattintásokat.

10. Térj a lényegre

A páciensei elfoglaltak, így nincs idejük egy regény hosszúságú email elolvasására. Következésképpen azt tanácsoljuk, hogy az e-mailek legyenek rövidek és kedvesek. A rövid üzenetek mobilra is jobbak. Ez rendkívül fontos, tekintve, hogy tíz emailből négyet mobileszközökön nyitnak meg.

Megfelelően végrehajtva az email marketing az egészségügyben hatékony módja a betegekkel való kapcsolattartásnak, és arra csábítja őket, hogy térjenek vissza a rendelődbe – akár ellenőrzésekre, akár egyéb szolgáltatásokra.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha kérdésed van az egészségügyi marketinggel kapcsolatban, marketing tanácsadóink a rendelkezésedre állnak!

KÉRDÉSEM VAN!
További bejegyzések