1. A tökéletes fogorvosi webhely mindennek az alapja
Egyetlen fogászati online marketing kampány sem indulhat el egy jó webhely nélkül. Fogászati szakemberként elengedhetetlen, hogy egy stabil online jelenlétet építs ki praxisod számára. Webhelyed lényegében egyszerre szolgál digitális névjegykártyaként, első benyomásként és virtuális kirakatként.
Ha megfelelően tervezik meg és építik fel, egy fogászati webhely többféleképpen is segít majd marketingcéljaid elérésében:
- Online jelenlétet és márkát biztosít praxisod számára
- Hirdetéseket készíthetsz hozzá
- Elnyerheted vele az érdeklődő páciensek bizalmát
- Hiteles szakemberként pozícionálhatod magadat pácienseid előtt
- Forgalmat, azaz új lehetséges pácienseket vonzhatsz be
- Listát készíthetsz email marketing és remarketing céljából
Ahhoz persze, hogy fogászati webhelyed elérhesse ezeket a célokat, könnyedén navigálható, gyors, biztonságos, felhasználóbarát és mobilbarát kell, hogy legyen. Mindemellett ügyelned kell a fogászati SEO-ra (keresőoptimalizálásra) is, hogy előkelő pozíciókban jelenhess meg ideális pácienseid és leendő munkatársaid, az állást kereső fogorvosok kereséseire. Szem előtt kell tartanod továbbá webhelyed fontosabb mutatóit is, hogy időben felfigyelhess az esetleges hibákra és hiányosságokra, és reagálni tudj rájuk. Mi, full stack egészségügyi marketing ügynökségként természetesen a tökéletes honlap elkészítését is vállaljuk!
2. Fogászati SEO a hosszútávú, költséghatékony eredményekért
A felfedezési fázisban a legtöbb páciens a Google-on kezd el fogorvost keresni magának. Ilyenkor a tüneteikkel, panaszaikkal kapcsolatos kifejezésekre keresnek rá, majd miután elolvasnak egy ezzel kapcsolatos cikket, megnézik, hogy milyen szakember vagy klinika osztott meg ilyen hasznos információkat a problémáikról.
Mások rögtön a közeli fogorvosi rendelőkre keresnek rá, ha problémájuk adódik.
A te célod mindkét esetben az kell legyen, hogy a legelső találatok között jelenj meg az ilyen felhasználók számára, valahányszor releváns kifejezéseket írnak be a keresőkbe. Ez persze nem egyszerű feladat, de egy alapos fogorvosi SEO stratégiával nem is lehetetlen:
Kulcsszókutatás: A megfelelő kulcsszavak kiválogatásával és megcélzásával rengeteget tehetsz azért, hogy a Google minél több releváns keresésre jelenítse meg praxisod webhelyét.
Tartalommarketing: Webhelyed tartalmaival megválaszolhatod pácienseid leggyakoribb kérdéseit, tájékoztathatod őket a beavatkozások részleteiről, a kezelési módszerekről és így tovább. Ezekkel a tartalmakkal szerezhetsz továbbá értékes visszahivatkozásokat webhelyed számára.
On-page SEO: A webhely tartalmainak közvetlen optimalizálása a címsorok, meta tagek, URL-ek megfelelő kitöltésével, a belső hivatkozások elhelyezésével és egyéb technikákkal.
Az egyik legnagyobb erősségünk a fogászati SEO, így ha ezzel nem akarsz bajlódni, bízd ránk nyugodtan!
Vedd fel velünk a kapcsolatot!
3. Használd ki a helyi keresés lehetőségeit
Ha a fogászati marketingről van szó, akkor a helyi optimalizálás rengeteget számít. Egy Egerben található fogorvosi rendelő hiába jelenik meg egy szekszárdi páciensnek, nem igaz?
A legtöbben csupán néhány kilométert hajlandók utazni egy fogorvoshoz, és legfeljebb a legközelebbi nagyobb településre mennek át, de semmiképpen nem az ország másik végébe. Éppen ezért elég csak a közvetlen környékedre fókuszálni (beleértve néhány szomszédos települést) marketingedet.
Az olyan vállalkozások számára, amelyeket általában egy helyi közösség tart fenn (pl. pékségek, fodrászatok, magánorvosok) a helyi SEO segíthet biztosítani, hogy az ügyfelek rátaláljanak ezekre az üzletekre a Google-on keresztül.
A helyi SEO egy gazdag témakör. Szükség lesz hozzá többek között egy Google Cégprofilra, a webhelyen elhelyezett Schema jelölésekre, helyi kulcsszavakra és helyi említésekre is. Mindemellett meg kell győződnöd arról, hogy praxisod neve, címe és telefonszáma minden online felületen pontosan megegyezzen azzal, ami webhelyeden is szerepel. Tudjuk mi kelll ahhoz, hogy ott és azokra a szavakra, kifejezésekre legyen első fogászati weboldalad, amire a potenciális pácienseid keresnek!
4. Kínálj értéket és információt
A tartalomkészítés és -terjesztés az online fogászati marketing egyik legfontosabb területe. A webhelyeden publikált tartalmak kínálnak alapot a keresőoptimalizáláshoz, és gyakran ezeken keresztül találnak majd rá az új páciensek praxisodra.
A szakmailag pontos, releváns, hasznos tartalmak megosztásával bemutathatod szolgáltatásaidat leendő pácienseidnek, illetve bebizonyíthatod szakmai felkészültségedet is. Az emberek sokkal szívesebben bízzák az egészségüket egy olyan orvosra, aki láthatóan érti a dolgát.
Ha azt szeretnéd, hogy pácienseid újra és újra visszatérjenek webhelyedre, akkor rendszeresen kell megosztanod rajta ilyen értékes tartalmakat az őket érdeklőd témákban, úgymint:
- Fogápolási tippek
- A leggyakoribb fogászati problémák bemutatása
- Fogászati eljárásokkal, termékekkel és technológiákkal kapcsolatos hírek
- Elégedett páciensek véleményei
- A kulisszák mögötti életet bemutató felvételek és bejegyzések
- Szakértőkkel készített interjúk
- A praxissal kapcsolatos, pácienseket is érintő hírek, újdonságok, változások
Nincs időd mindezekre? Nem Te lennél az első fogorvos, aki helyett a szakmai tartalmakat megírjuk!
5. Használj közösségi média marketinget
A közösségi média gyakran az online fogászati marketing egyik legkevésbé kihasznált területe. Az olyan közösségi platformok, mint a Facebook, az Instagram, a Twitter, vagy a TikTok segíthetnek új pácienseket elérni, hiszen mindegyiken más és más közönségeket célozhatsz meg marketingüzeneteiddel.
Ha megfelelően hasznosítod őket, közösségi média marketing csatornáid fokozott láthatóságot, szélesebb eléréseket, erősebb márkatudatosságot és aktívabb pácienseket biztosítanak majd praxisod számára. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
- Ossz meg rendszeresen új, releváns tartalmakat, amelyek aktivitásra ösztönzik követőidet
- Vezess tartalomnaptárt a rendezett és hatékony munkavégzés érdekében
- Fedezd fel márkád „hangját” (vagy „személyiségét”), és alkalmazd azt közösségi stratégiádban
- Koncentrálj az egyedi terméktulajdonságaidra, például a speciális digitális fogászati technológiákra, ha használsz ilyeneket
- Helyezz el felhívásokat közösségi profiljaid bemutatkozásában
- Elemezd rendszeresen közösségi kampányaidat, és tökéletesítsd őket
- Tartsd aktívan a kapcsolatot közösségeddel – válaszolj az üzeneteikre, hozzászólásaikra, véleményeikre stb.
- Tartsd a kapcsolatot más, releváns oldalakkal is ezeken a platformokon, és hivatkozz néha rájuk, vagy oszd meg a tartalmaikat (jó eséllyel viszonozzák majd ezt)
3 millió Facebook rajongót kezelünk napi szinten, de közösségi média tanácsadóink más social mediumokban is kezelnek a fogászati oldalakat, így ha szeretnéd, ezt is átvállaljuk Tőled!