Ezeket a hibákat jobb, ha te már nem követed el, ha egészségügyi PPC kampányon gondolkodsz.

7 gyakori hiba, amit sokan elkövetnek egészségügyi PPC kampány során

A PPC, vagyis kattintás alapú fizetés az egyik leggyorsabb módja annak, hogy új pácienseket érj el – de csak akkor, ha jól használod. Egy rosszul beállított kampány nemcsak pénzt emészt fel, de el is bizonytalaníthat a módszerben. Pedig a PPC működik – csak nem mindegy, hogyan állsz hozzá.
7 gyakori hiba, amit sokan elkövetnek egészségügyi PPC kampány során

1. Túl magas licitek – ész nélkül elköltött büdzsé

Sokan azt gondolják, hogy ha sokat kínálnak egy kulcsszóért, az automatikusan jobb eredményt hoz. A valóság viszont az, hogy a túl magas licitek pár nap alatt elégethetik a kampány teljes költségkeretét – úgy, hogy közben pácienst alig hoznak.

Az ideális stratégia az, ha megfigyeled: mikor kezd el lassulni a megjelenések száma egy kulcsszónál. Ha onnantól tovább emeled a licitet, már nem érsz el több embert – viszont sokkal többet fizetsz egy-egy kattintásért. Kulcsszótervezővel és pár napos teszteléssel ezt viszonylag gyorsan be lehet lőni.

2. Gyenge vagy unalmas hirdetésszöveg

Hiába a jól célzott kulcsszavak, ha a hirdetés szövege nem kelt figyelmet, nem lesz belőle kattintás. És még ha rá is kattintanak: egy közhelyes, semmitmondó szöveg nem fog bizalmat építeni – pedig az egészségügyben ez alap.

A jó PPC hirdetés szövege rövid, világos, és egyetlen dolgot hangsúlyoz: miért érdemes téged választaniuk. Fogalmazz emberien, mintha tényleg megszólítanád azt, aki épp valamilyen egészségügyi problémára keres megoldást. Mert tulajdonképpen pont ez történik.

3. Rossz kulcsszóstratégia, hiányzó negatív kulcsszavak

Egy kampány sikerének egyik legfontosabb alapja a kulcsszólista. És itt nem csak az a lényeg, hogy milyen szavakra célzol – hanem az is, hogy mire nem.

Ha például magánorvos vagy, akkor nincs értelme megjelenni az „ingyenes fogorvos”, „tb alapon” vagy „állami rendelő” keresésekre. Ezekre a kattintásokra feleslegesen fizetsz. A negatív kulcsszavak listája segít kiszűrni azokat a kereséseket, amik nem hoznak konverziót – csak költséget.

4. Hiányzik a konkrét CTA (cselekvésre ösztönzés)

Gyakori hiba, hogy a hirdetés végén nem szerepel egyértelmű CTA, vagyis nem mondod meg az érdeklődőnek, hogy mit csináljon. Az online felhasználók nem gondolkoznak sokáig – ha nincs ott, mit tegyenek a következő lépésként, egyszerűen továbblépnek.

A „Kérj időpontot”, „Nézd meg a rendelési időpontokat”, „Foglalj most online” típusú CTA-k nemcsak a kattintásokat növelik, de segítenek abban is, hogy a hirdetésed valóban működjön.

5. Nincs A/B teszt – csak megérzésre épül minden

A PPC kampányod nem labor, hanem élő rendszer – de attól még kísérletezni muszáj. Az A/B teszt lényege, hogy két (vagy több) hasonló hirdetést futtatsz egyszerre, de csak egy-egy apróságban térnek el. Lehet ez a CTA, egy szó a címsorban, vagy épp a megjelenített ár.

Ez a kis különbség sokszor hatalmas konverziós eltérést jelent. És ami még fontosabb: az adatokra tudsz támaszkodni, nem a megérzésre.

6. Kihagyott hirdetésbővítmények – mintha nem is akarnál elérhető lenni


A Google hirdetési rendszerében lehetőséged van plusz információkat is megjeleníteni a hirdetésben – ezek az úgynevezett ad bővítmények. Ilyen például a telefonszám, rendelő címe, szakterület linkje, sőt még értékelések vagy social média elérés is.

Ez nemcsak a bizalomépítést támogatja, hanem jobb helyezést is adhat a hirdetésednek. Ha már fizetsz a PPC-ért, ne hagyj ennyi lehetőséget az asztalon.

7. Nincs cél, nincs mérés – csak elindul a kampány

A legrosszabb, amit tehetsz, ha csak úgy elindítasz egy PPC kampányt konkrét cél vagy mérőszám nélkül. A „csak jöjjenek a betegek” nem cél – az „x új időpontfoglalás havonta 10 000 Ft-onként” már igen.

Állítsd be a konverziókövetést: hány kattintásból lett telefonhívás, email vagy foglalás. Melyik kulcsszó hozta a legtöbb érdeklődőt. Honnan jött a látogató, mit csinált az oldalon. Ezek nélkül csak találgatsz – a PPC viszont nem a találgatásról szól.

A PPC nem önmagában működik: a SEM stratégia részeként kell kezelni, ahol a kulcsszavak, hirdetések, célzások és landoló oldalak együtt dolgoznak a megtérülésért. Ha nem akarsz pénzt égetni, nézd át ezeket az alapvető hibákat.


 
További bejegyzések