Nincs fontosabb egy magánorvosi praxis, egy magánklinika, vagy bármilyen egészségügyi intézmény marketing startégiájában mint a

Útmutató az egészségügyi SEO-hoz

Nincs fontosabb egy magánorvpsi praxis, egy magánklinika, vagy bármilyen egészségügyi intézmény marketing startégiájában mint a seo azaz a keresőoptimalizálás, ezt minden marketinges tudja. De hogyan csináld jól? Mutatjuk! 

Nincs fontosabb egy magánorvosi praxis, egy magánklinika, vagy bármilyen egészségügyi intézmény marketing startégiájában mint a

Egy sikeres kórházi, klinikai vagy magánorvosi webhely segít páciensekké konvertálni azokat a látogatókat, akik konkrét szándékkal érkeznek domainedre. Azonban még a legjobb egészségügyi webhely sem ér semmit, ha az érdeklődők és lehetséges ügyfelek képtelenek rátalálni az interneten.
Ahhoz, hogy a Google első találati oldalára kerülj, egy tapasztalt marketingcsapatra (vagy ügynökségre) lesz szükséged, amely gondoskodik webhelyed SEO-járól.

 

De mi az SEO?

A SEO, vagy magyarul „keresőoptimalizálás” az online marketing egyik ágazata, amelynek célja minél fellelhetőbbé, láthatóbbá tenni egy webhely oldalait a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között. Ha azt szeretnéd, hogy az Google-t használó páciensek rátaláljanak egészségügyi márkádra a világ legnagyobb keresőmotorján, akkor első osztályú keresőoptimalizálásra lesz szükséged, amit mindenképpen megéri egy tapasztalt online marketing ügynökségre bízni.

 

Miért kell szakértőkre bízni a SEO-t – A keresőoptimalizálás árnyoldala

A megfelelő SEO technikákkal és kitartó munkával igenis be lehet jutni a Google első oldalán szereplő találatok közé. De mégis hol kezdje az ember? Az internet tele van mondvacsinált „SEO profikkal” és olyan elavult útmutatókkal, amiken egy szakember már egy évtizeddel ezelőtt is csak mosolyogni tudott.

 

A hatékony, hosszútávon eredményes SEO-hoz kerülni kell az úgynevezett „black hat” keresőoptimalizálási technikákat. Ezek azok a tisztességtelen módszerek, amik megsértik a keresőmotorok szabályait, és csalással próbálnak magasabb találati pozíciókat elérni. Általában rövidtávú, látványos eredményeket kínálnak, hosszútávon azonban tönkreteszik a márka és a webhely hírnevét – ebből a szakadékból pedig nagyon nehéz (és költséges) kimászni.

 

Ha tehát valaki olyan eredményeket ígér, amik túl jól hangzanak, akkor érdemes messze elkerülni az illetőt. A keresőoptimalizálást csak olyan megbízható, hosszú múltú, elismert online marketing ügynökségekre szabad rábízni, amelyek tisztában vannak a keresőmotorok, a közönség és az ügyfelek elvárásaival is, és ezek alapján tervezik és hajtják végre a tökéletes, cégre szabott marketingstratégiákat.

Az alábbiakban az egészségügyi SEO legfontosabb elemeiről lesz szó. Ez egyrészt egy rövid útmutató a sikeres keresőoptimalizáláshoz, másrészt pedig remekül demonstrálja, hogy miért érdemes szakértőkre bízni ezt az összetett feladatot.

 

On-site egészségügyi SEO technikák

Az on-site SEO azokra a keresőoptimalizálási módszerekre utal, amelyeket a saját webhelyeden hajtasz végre. Célja a webhely tartalmának, sebességének és használhatóságának optimalizálása, és ezzel a felhasználói élmény javítása.
A sikerek érdekében számos on-site technikát kell alkalmazni, úgymint:

 

Meta cím

A „meta title” HTML címkék a webhely forráskódjában helyezkednek el, és az oldalak címét határozzák meg. Ezt a címet látják a felhasználók, amikor a keresőmotorok találatai között az oldalak megjelennek nekik. A keresőmotorok algoritmusai továbbá többek között ezen meta cím alapján döntik el, hogy a tartalmakat mely keresésekre jelenítsék meg. Éppen ezért fontos, hogy tartalmazza azt a kulcsszót, amire az oldalt optimalizálni szeretnéd.

 

Meta leírás

A meta leírás a keresőtalálatokban megjelenő hosszabb szöveges rész. Általában 150-160 karakter hosszú, és egy részletesebb leírást kínál az adott oldal tartalmáról, hogy a felhasználókat ezzel is kattintásra ösztönözze. Habár a SEO-ban nem segít közvetlenül, ezek az átkattintások már fontosak ahhoz, hogy a keresőmotorok magasabb pozícióba rangsorolják (magasabban jelenítsék meg) a találatot.

 

A webhely sebessége

A webhely sebessége az oldalak betöltési sebességére utal. Ez egy fontos rangsorolási tényező, hiszen a Google olyan webhelyeket kínál szívesen a felhasználóknak, amik nem váratják meg őket, és nem rontják a böngészési élményüket.

 

Reszponzív jelleg

Manapság minden webhelynek igazodnia kell ahhoz a kijelzőhöz, amin megtekintik – legyen az egy nagy asztali monitor vagy egy okostelefon képernyője. A mobilbarát, reszponzív kialakítás alapvető egészségügyi SEO elvárás, hiszen egyre több páciens böngészi az internetet telefonjáról. A felhasználói élmény érdekében a Google előbbre helyezi azokat a webhelyeket, amik mobilon is tökéletesen működnek.

 

A képek alt címkéi

A képekhez egy leíró jellegű alt címkét is érdemes megadni, ugyanis mind a keresőmotorok, mind a képernyő-felolvasót használó látogatók ez alapján állapítják meg hogy mit tartalmaz egy-egy kép.

 

Címsorok (H1, H2 stb.)

A címsorok segítenek felállítani a tartalom hierarchiáját, így az könnyebben átlátható, és a keresőmotoroknak is segít megállapítani, hogy miről szól egy-egy oldal. Hasznos, ha a releváns kulcsszavak ezekben is megjelennek.

 

Horgonyszövegek

A horgonyszövegek a szövegbe ágyazott hivatkozások kattintható (gyakran kékkel szedett, aláhúzott) részei. A SEO érdekében ezeknek is tartalmazniuk kell azt a kulcsszót, amire az oldalt optimalizálni szeretnéd.

 

Félkövér és dőlt szövegek

A Google keresőrobotjai bizonyos esetekben figyelembe veszik a félkövér és/vagy dőlt betűvel szedett szövegrészleteket, hogy megállapítsák a tartalom legfontosabb részeit.

 

Lábrész

A lábrész kitöltése és az ott elhelyezett hivatkozások szintén segíthetnek a Google-nak eldönteni, hogy mennyire relevánsak oldalaid egy-egy keresésre.

 

Webhelytérkép

A keresőmotoroknak egy XML formátumú dokumentumot is feltölthetsz, amely legfontosabb URL címeid listáját tartalmazza. Ez az úgynevezett webhelytérkép segíthet a keresőmotoroknak rátalálni ezekre a címekre webhelyeden, hogy minél hamarabb feltérképezhessék és indexelhessék őket.

 

Minőségi tartalmak

Fontos szempont továbbá a SEO-ban, hogy a tartalmak értékesek legyenek a célközönség számára, és elérjenek egy bizonyos színvonalat. A Google nem mutogat olyan tartalmakat a felhasználóknak a találatok között, amelyek nem elégítik ki azok igényeit.

 

Off-site egészségügyi SEO technikák

Az off-site SEO különféle hivatkozások elhelyezéséről és megszerzéséről szól. Valahányszor egy másik, releváns témájú, tekintélyes webhely hivatkozik a tiédre, akkor ezen tekintély egy része átszáll saját domainedre. Ez a tekintély egy nagyon fontos rangsorolási szempont a Google és más keresőmotorok szemében, ezért nagyon fontos, hogy minél több ilyen értékes, külső hivatkozást (úgynevezett visszahivatkozást) szerezz webhelyed számára.
Erre többféle lehetőséged is van.

 

Sajtóközlemények

A sajtóközlemények lehetővé teszik egy egészségügyi entitás (kórház, klinika, magánpraxis, szervezet stb.) számára, hogy fontos információkat osszon meg bizonyos kiadókkal. Ha márkád egy jelentős díjat nyert, egy új szolgáltatást tervez bevezetni vagy egyéb hírt közölne a nyilvánossággal, ezek a sajtóközlemények nagyszerű lehetőséget kínálnak rá, és gyakran egy, a webhelyre mutató hivatkozást is el lehet helyezni bennük.

 

Egészségügyi könyvtárak

Az online egészségügyi könyvtárak és más gyűjtőwebhelyek fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Minél több neves könyvtárban jelenik meg egy kórház, klinika vagy praxis, annál erősebb SEO jelekként kezelik ezt a keresőmotorok is. Erről a helyi SEO kapcsán (lejjebb) bővebben is olvashatsz majd.

 

Közösségi média

A közösségi média egészségügyi SEO-ra gyakorolt hatása a mai napig nem tisztázott, azonban kétségtelen, hogy hasznos, ha például praxisod Facebook profilja is megjelenik a Google keresőtalálatai között.

 

Helyi egészségügyi SEO technikák

A helyi SEO célja láthatóbbá tenni márkádat azon felhasználók számára, akik kifejezetten a környékeden keresnek maguknak egészségügyi szolgáltatásokat. Sok páciens nem szeretne messzire utazni problémáival, ezért első lépésként mindig a közelben található szolgáltatóknak néznek utána.

 

Az ilyen helyi keresésekre a Google speciális helyi találatokat jelenít meg, és a megfelelő technikákkal azért is tehetsz, hogy bejuss ezen helyi találatok közé.

 

Ez a helyi SEO lényege.

 

A helyi SEO-hoz szintén többféle tényező járul hozzá:

 

Google Cégprofil

Ahhoz, hogy a Google egyáltalán megjeleníthessen a helyi találtok között, szükséged lesz egy Cégprofil adatlapra. Ez egy teljesen ingyenes szolgáltatás, amivel legfontosabb céges információidat közvetlenül a keresőtalálatok között helyezheted el, és amivel akár új pácienseket is szerezhetsz klinikád, praxisod stb. számára.

 

Online vélemények

Az egészségügyi fogyasztók más páciensek véleményeit is előszeretettel olvashatják, mielőtt eldöntenék, hogy kihez fordulnak problémájukkal. Ezek a vélemények szintén segíthetnek a SEO-ban, ha a megfelelő felületeken, például az előbb említett Google Cégprofil adatlapon.

 

Említések

Az említések céges alapadataid online előfordulásait jelentik. Valahányszor ezek az alapadatok (név, cím, telefonszám) megjelennek valahol az interneten, a keresőmotorok ezt is felhasználják márkád hitelesítésére.
Éppen ezért, ha ezek az adatok nem passzolnak karakterről-karakterre pontosan minden egyes előfordulásnál, akkor az megzavarhatja a keresőmotorokat.
 

További bejegyzések