Mi kell ahhoz 2023-ban, hogy egy orvosi praxis, egy rendelő, egy fogászat jól jöjjön a Google találati listáján? Egészségügyi S

2022 legfontosabb egészségügyi SEO trendjei

Mi kell ahhoz 2023-ban, hogy egy  orvosi praxis, egy rendelő, egy fogászat jól jöjjön a Google találati listáján? Mutatjuk, mit tapasztaltunk 2022-ben!

Mi kell ahhoz 2023-ban, hogy egy  orvosi praxis, egy rendelő, egy fogászat jól jöjjön a Google találati listáján? Mutatjuk, mit

Egészségügyi SEO trendek, tapasztalatok 2022

Tapasztalataink szerint az egészségügyi marketing leginkább költséghatékony eszköze a keresőoptimalizálás. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segítségével láthatóbbá teheted webhelyedet a Google és más keresőmotorok találatai között. Hogy miért olyan fontos ez? Mert a felhasználók többsége automatikusan figyelmen kívül hagyja (vagy egyenesen blokkolja) az online hirdetéseket – egyszerűen jobban bíznak azokban a találatokban, amelyek értékes tartalmaik miatt kerültek a legelőkelőbb pozíciókba, nem pedig azért, mert valaki fizetett értük. 

Ez az online marketing stratégia szinte egyidős az online kereséssel, azonban manapság egészen máshogy zajlik, mint évtizedekkel ezelőtt. Ez főleg a keresőmotorok algoritmusfrissítéseinek köszönhető, amelyek mindig az aktuális keresőtrendekhez igazodnak. Ha tehát ismered ezeket a SEO trendeket, akkor eredményesen optimalizálhatod saját tartalmaidat célközönséged kereséseire. 

Íme 2022 legfontosabb SEO trendjei! 

 

1. Mesterséges intelligencia és az egészségügyi SEO

A mesterséges intelligencia jelentősen megváltoztatta az emberek böngészési szokásait. Természetesen a Google is egyre jobban támaszkodik az ilyen MI technológiákra, és a néhány évvel ezelőtt bemutatott RankBrain algoritmus remek példa erre. 

 

Greg Corrado, a Google egyik vezető tudósa, és a RankBrain egyik fejlesztője külön kiemelte, hogy az algoritmus képes új dolgokat megtanulni: 

 

„A többi jel az információ-visszakeresésben dolgozó emberek felfedezésein és rálátásán alapszik, de nem használnak tanulást.” 

 

Szóval hogyan optimalizáld tartalmaidat a RankBrainre? A Google nem hajlandó elárulni, hogy pontosan, hogy is működik az algoritmus, azonban egyes SEO szakemberek szerint első sorban a felhasználói élményre utaló jeleket veszi figyelembe a rangsoroláskor. Ez lehet például az átkattintási arány, az oldalon töltött idő, és így tovább. 

 

Ezen elmélet szerint tehát minőségi, jól rendezett tartalmakat kell kínálnod célközönségednek. 

 

2. Hangalapú keresés és a keresőoptimalizálás

A Google Asszisztens, az Apple termékekben elérhető Siri és az Amazon Alexa fejlesztésének köszönhetően a hangalapú keresés ma már sokkal hasznosabb, mint néhány rövid évvel ezelőtt. Ahogy a technológia egyre fejlődött, úgy váltak egyre népszerűbbekké is ezek a hangos asszisztensek. 

 

Ha a hangalapú keresésre szeretnél optimalizálni, akkor ügyelned kell a megcélzott kulcsszavakra. Érdemes olyan hosszabb kifejezéseket használni, amiket az emberek is használnának egy hétköznapi beszélgetés során. Amikor az emberek begépelnek valamit a keresőbe, akkor hajlamosak rövidíteni. A hangos keresések azonban sokkal természetesebbek, és inkább kérdésekként szokás megfogalmazni őket. Igyekezz tehát röviden megválaszolni célközönséged leggyakoribb kérdéseit. 

 

3. Mobilbarát tartalmak az egészégügyi weboldalakon

A Google 2019 óta alkalmaz mobil-első indexelést, ami azt jelenti, hogy első sorban a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg az asztali helyett. Erre a drasztikus változtatásra azért volt szükség, mert egyre többen böngészik az internetet okostelefonjuk segítségével, és sokan már nem is használnak más készülékeket az internetezéshez. 

 

A Google mobilbarát tesztje segít megállapítani, hogy a keresőmotor megfelelőnek tartja-e webhelyedet a mobilról böngésző felhasználók számára. Ezen kívül a Google Search Console felületén is érdemes ellenőrizni a mobilos használhatósággal foglalkozó jelentést. 

 

Ha mobilbarát webhelyet szeretnél kínálni felhasználóidnak, akkor biztosítanod kell, hogy weboldalaid mobileszközökön is gyorsan és akadálymentesen működjenek. Kerüld a nagyméretű képek használatát, használj reszponzív designt, és így tovább. 

 

4. Az E-A-T szempontok – nincs ennél fontosabb az egészségügyi keresőoptimalizálásban

A Google rendszeresen elismétli, hogy a legfontosabb rangsorolási szempont a tartalmak minősége. De pontosan mit is takar a „minőség” a Google szemében? Erre az E-A-T koncepció adhat részleges választ. 

 

Az E-A-T az Expertise, Authoritativeness és Trustworthiness (szakértelem, tekintély és megbízhatóság) szavak rövidítése – ezeket a szempontokat vizsgálják a Google munkatársai, hogy megállapítsák egy-egy tartalom hasznosságát és minőségét. 

 

Az E-A-T koncepció minden olyan tartalomban fontos, amely közvetlen hatással lehet az emberek jólétére (az egészségükre, pénzügyeikre, boldogságukra stb.) foglalkozik. Ilyenek például az egészégügyi, jogi, pénzügyi és hasonló témájú tartalmak. 

 

Ha minőségi tartalmakat szeretnél készíteni, akkor először is létre kell hoznod néhány buyer personát, amelyek segítenek kideríteni, hogy milyen tartalmakra kíváncsiak ideális ügyfeleid, és hogy milyen keresőszándék vezérli lekérdezéseiket. Ha például a fiatalabb korosztályt szeretné megszólítani, akkor valószínűleg videós tartalmakra lesz szükséged erre. 

 

Tartalmaid előállítása során tartsd szem előtt az E-A-T szempontokat. Mutasd meg szakértelmedet és támaszd alá állításaidat külső statisztikákkal és tekintélyes forrásokra mutató hivatkozásokkal. 

 

5. Hosszabb tartalmak az egészségügyi blogokban

Habár a Google konkrétan kijelentette, hogy nincs preferált szómennyiség a tartalmak rangsorolásakor, több kutatás eredményei is arra engednek következtetni, hogy a hosszabb tartalmak több visszahivatkozást szerez más webhelyektől. Ez természetesen több forgalmat, megosztást és jobb rangsorolást is eredményez, még ha nem is közvetlenül a terjedelem miatt. 

 

Na persze, egy 2-3 ezer szavas cikk mit sem ér majd a felhasználók (és a Google) szemében, ha silány minőségű tartalommal van tele. A cél olyan információkat biztosítani az olvasóknak, ami tényleg hasznos számukra, és amit előszeretettel osztanak meg másokkal is. 

 

A hosszabb tartalmakat továbbá fontos átláthatóan prezentálni az olvasóknak, amihez H2, H3, és szükség szerint további címsorokat kell használnod. Ezek segítenek kisebb szakaszokra osztani a hosszabb szövegeket. A címsorokban elhelyezett kulcsszavak továbbá a keresőoptimalizálásban is segítenek, hiszen a keresőmotorok többek között ezek alapján állapítják meg, hogy milyen keresésekre jelenítsék meg a tartalmat találatként. 

 

6. Egyre fontosabbak a kiemelt kivonatok 

Nem csak hosszú cikkekkel lehet bejutni a Google legelőkelőbb organikus találati pozíciói közé. A 2017-ben bevezetett kiemelt kivonatok segítségével bármilyen hasznos tartalom megjelenhet a Google tetején. 

 

A kiemelt kivonatok az organikus találatok felett megjelenő rövid tartalomrészletek. A mikor a Google úgy véli, hogy egy tartalom egy része megfelelő választ kínál a felhasználó keresésére, akkor kiemelt kivonatként jeleníti meg azt. Ezek nem csak láthatóbbá teszik tartalmaidat, hanem rengeteg érdeklődő forgalmat is szerezhetnek webhelyed számára. 

 

Ha szeretnél bejutni a kiemelt kivonatok közé, akkor próbálj rövid válaszokat elhelyezni tartalmaidban az aktuális témával kapcsolatos kérdésekre. Fontos észben tartani, hogy a kiemelt kivonatok még nem érhetők el magyar nyelven, de ha a támogatott nyelveken készítesz tartalmakat, akkor megéri optimalizálni rájuk. 

 

7. Egyre javuló prediktív keresés 

A Google Discover 2017 óta érhető el a felhasználók számára, és egy egészen új, „kulcszómentes” keresési formát képvisel. A Discover a Google egyik mesterséges intelligenciával működő eszköze, amely korábbi kereséseik és érdeklődései köreik alapján kínál friss tartalmakat a felhasználóknak. 

 

A Google Discoverynek már most több, mint 800 millió aktív felhasználója van. Erre nem igazán lehet optimalizálni – ha egy tartalmad bekerül a Google indexébe, akkor megjelenhet a Discover felületen is (persze egyértelmű, hogy a minőség itt is fontos szempont). 

 

8. A videók továbbra is fontosak 

Ha van egy SEO trend, ami nem hajlandó elkopni, akkor az a videóké. A YouTube-nak már most több, mint egymilliárd felhasználója van, ezért, ha eddig még nem foglalkoztál a videós tartalmakkal, akkor talán itt az ideje, hogy bevesd őket keresőoptimalizálási stratégiádban. 

 

A videók optimalizálása hasonló elvek mentén zajlik, mint a szöveges tartalmaké – fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd a megfelelő mezőkben. A videók címe és leírása egyértelmű célpontok erre, és sosem árt, ha YouTube csatornád bemutatkozásában is szerepelnek a legfontosabb kulcsszavaid. 

 

Ha a YouTube-ra (vagy bármilyen más videós platformra) szeretnél optimalizálni, akkor használd a keresősávot. Kezdd el beírni azt a kifejezést, amit meg szeretnél célozni, és nézd meg, hogy a platform milyen javaslatokkal egészíti ki azt. Általában ezek a legkeresettebb kapcsolódó kifejezések, amikre az emberek leginkább kíváncsiak. 

 

9. A képek optimalizálása 

A vizuális keresés technológiája rengeteget fejlődött az elmúlt években, és manapság az egyik legizgalmasabb SEO trendnek számít. A képek sokáig csak vizuális szemléltetésként szolgáltak a felhasználók számára, azonban egyre többször merül fel, hogy vásárlásokhoz, és információkeresés céljából is használni lehet őket. Jó példa erre a Google Lens. 

 

Ha a webhelyeden szereplő képek nem megfelelően optimalizáltak, akkor érdemes minél előbb pótolni ezt a hiányosságot. Használj jó minőségű, de alacsony fájlméretű képeket, adj nekik beszédes fájlneveket, illetve töltsd ki az alt tageket is. Ne felejtsd el hozzáadni a képeket a webhelytérképhez, hogy a keresőmotorok könnyebben rátaláljanak ezekre a fájlokra. 

 

10. Szemantikus kulcsszavak és keresés 

A SEO szakemberek sokáig megszállottan próbálták egy-egy kulcsszóra optimalizálni tartalmaikat. Manapság már köztudott tény, hogy a másodlagos kulcsszavak épp annyira fontosak. A szemantikus keresés és a keresőszándékra való optimalizálás egyre gyakoribb témák a SEO közösségben. 

 

A Google manapság nem csak az oldalon található szavakat vizsgálja. Az algoritmus megpróbálja értelmezni a lekérdezések kontextusát és a felhasználók keresőszándékát. Ez azt jelenti, hogy minél több releváns információt kínálsz tartalmaidban –elsődleges és kapcsolódó másodlagos kulcsszavak elhelyezésével – annál jobb. 

 

Ha a szemantikus keresésre szeretnél optimalizálni, akkor olyan tartalmakat kell készítened, amelyek alaposan megválaszolják célközönséged kérdéseit. Első sorban ne kulcsszavakra optimalizálj, hanem egész témákra. 

 

A szemantikus kereséséről részletesen ITT írtunk!
 

11. Az egészségügyben igazán fontosak a helyi találatok

Habár az internet egy globális hálózat, a felhasználók többsége gyakran a közvetlen közelében keres magának termékeket és szolgáltatásokat. Sokan például a legközelebbi fogorvosok, éttermek, szórakozóhelyek és egyéb lehetőségek után kutatnak. Ezek a helyi találatok az úgynevezett „kattintásmentes” keresések kategóriájába tartoznak, amelyek egyre fontosabbak a keresőoptimalizálásban. 

 

A kattintásmentes keresések lényege, hogy a felhasználó rögtön a találati oldalon választ kap kérdésére, tehát egyetlen találatra sem kell rákattintaniuk. A fent említett kiemelt kivonatok remek példák erre, ahogyan a helyi találatokat megjelenítő keresések is. A helyi találatok mindig egy térkép társaságában jelennek meg, a Google „helyi csomagjában”. 

 

Ha szeretnél bekerülni az ilyen helyi találatok közé, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégprofil adatlapra. E mellett a helyi SEO-val is foglalkoznod kell, vagyis erős visszahivatkozásokat kell szerezned releváns, tekintélyes helyi webhelyektől, illetve helyi jellegű kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban. 

 

12. Az adatok elemzése továbbra is elengedhetetlen 

Az adatok összegyűjtésével és feldolgozásával megismerheted vásárlóidat, vizualizálhatod kampányaidat és személyre szabott, precízen célzott üzeneteket fogalmazhatsz meg. A különböző analitikai eszközök segítenek megállapítani, hogy mely tartalmaid a legnépszerűbbek, mely csatornákról érkeznek látogatóid, mennyi időt töltenek webhelyeden, és így tovább. 

 

Fontos továbbá webhelyed állapotának felügyelete is. Mely URL-ek szerepelnek a Google, vagy más keresőmotorok indexében? Milyen problémákat fedezett fel az adott keresőmotor webhelyeden, amik akadályozhatják az indexelést? Ezekre a kérdésekre mind választ kaphatsz a megfelelő eszközökből (pl. a Google Search Console felületén). 
 

További bejegyzések