Marketing magánorvosoknak: nem sablonokat, hanem valódi megoldásokat kínálunk – Marketing Professzorok

Marketing magánorvosoknak: amikor nem a reklámon múlik minden

Egy magánorvos nem terméket árul, hanem bizalmat. Nem akciókat hirdet, hanem minőséget képvisel. Ezért a marketingje sem lehet olyan, mint egy webshopé. Amikor egy praxisvezető megkeres minket, általában már túl van pár félresikerült próbálkozáson: egy gyorsan összedobott weboldal, egy Google Ads kampány, ami sokba került, de kevés új páciens jött belőle. Ilyenkor nem az a dolgunk, hogy mindent újrakezdjünk, hanem hogy okosan építkezzünk abból, ami van.

Mi azzal kezdjük, hogy megértjük, ki vagy te, mit képviselsz, kiknek szeretnél segíteni, és hol akadtál el. Utána építjük fel a személyre szabott marketinged: úgy, hogy az a te stílusodban szóljon a páciensekhez – és ne úgy nézzen ki, mint mindenki másé.

Nincs két egyforma praxis – marketing orvosoknak

Mert minden praxis más. Van, aki egyedül dolgozik, egy kis rendelőben a belváros szélén, és az a célja, hogy a naptára mindig tele legyen – de semmi felesleges adminisztráció, csak páciensek, folyamatosan. Van, aki új magánklinikát nyitott, és most kell a márkaépítés, pozicionálás, prémium árazás, tartalomstratégia.

A mi csapatunkban vannak tíz éve velünk dolgozó senior marketingesek – ők értik a stratégiai összefüggéseket, a hosszú távú tervezést, a szakszerűség fontosságát. És vannak Z-generációs fiatalok is, akik nemcsak trendérzékenyek, hanem kifejezetten otthonosan mozognak a TikTok, YouTube Shorts vagy Reels világában – ha a célcsoportod ott van, mi is ott vagyunk. Ez a kettős dinamika teszi lehetővé, hogy ne csak jelen legyél a piacon, hanem valóban különbözz is.

Marketing magánorvosoknak: nem sablont, hanem stratégiát kapsz

Sok orvos akkor keres meg minket, amikor már van egy honlapja, Facebook-oldala, talán pár Google-véleménye – de valami nem stimmel. Vannak szabad időpontok, vagy jönnek a páciensek, de rossz az arány, túl sok a kérdező, kevés a foglaló. Itt kezdődik az elemzés.

Nem hagyunk rád százoldalas PDF-eket, de ha szereted a számokat, akkor heti rendszerességgel jelentünk, konkrét számokkal, kattintásokkal, páciensekkel. Ha viszont csak a lényeget akarod tudni – “tele a naptár vagy nincs?” – akkor háromhetente megkapod a tömör verziót. A kulcs: nem tolunk túl semmit. Neked dolgozunk, nem az Excelnek.

Marketing magánorvosoknak: fogászattól a nőgyógyászatig – tapasztalatból dolgozunk

A legelső ügyfeleink között fogászati rendelők voltak. Akkor tanultuk meg, milyen az, amikor valaki nemcsak egy szolgáltatást árul, hanem egy érzékeny, bizalmi helyzetet kezel nap mint nap. Ezután jöttek nőgyógyászok, bőrgyógyászok, ortopéd specialisták, magánklinikák – és ugyanazt láttuk minden esetben: a jó marketing nemcsak pácienst hoz, hanem nyugalmat is. Ha jól működik a rendszer, akkor nem kell minden reggelt azzal kezdened, hogy újra átnézed az időpontfoglalásokat vagy pánikolsz a nyári szezon miatt.

Ma már ott tartunk, hogy ha egy új praxis indul, egyre gyakrabban úgy jönnek hozzánk, hogy „ajánlottak titeket, ti vagytok azok, akik tényleg értenek ehhez”. Ezt nem azért írjuk, mert dicsekedni szeretnénk, hanem mert hiszünk benne, hogy a tapasztalat számít. És ha valaki húsz éve ugyanazzal a higgadtsággal, de mindig friss eszközökkel dolgozik – az megérzi, mikor mire van szükség.
 
További bejegyzések