Fogászati marketing tippek, hogy bevonzd pácienseid

Fogászati marketing tippek a pácienskör bővítéséhez

A marketing olyan, mint az ember foga – ha elhanyagolod, akkor csak később érzed majd a fájdalmat. Épp úgy, ahogy a helytelenül végzett fogmosás szuvasodáshoz vezet, a hanyag marketing sem biztosít majd elegendő pácienst egy praxis fenntartásához.
Hogyan szerezhetsz tehát több ügyfelet praxisod számára? Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány hasznos tanácsot.
 

Fogászati marketing tippek, hogy bevonzd pácienseid

1. Igazítsd marketingedet a célközönségedhez

Ha a fogászati marketingről van szó, akkor nem feltételezheted, hogy minden páciens ugyan úgy reagál majd minden egyes marketingüzenetedre. Fontos, hogy kommunikációdat azokhoz igazítsd, akiket el szeretnél érni.
Ehhez természetesen közelebbről is meg kell ismerned ügyfeleid igényeit és preferenciáit. Az idősebb korosztály számára például első sorban a biztonság a döntő szempont, míg a fiatalabb generációk szeretnék azt érezni, hogy prioritásként bánnak velük ellátóik.

Ha például a fiatalabb ügyfélkörnek szóló marketinget szeretnél összeállítani, akkor hirdetési anyagaidban koncentrálj a rövid várakozási időkre, illetve a váróban elhelyezett szórakozási lehetőségekre.
Ha viszont az idősebb korosztályokat céloznád meg, akkor készíts beszámolókat pácienseiddel, akik őszintén és nyíltan beszélnek majd arról, hogy elégedettek szolgáltatásaiddal, és másoknak is szívesen ajánlanák fogászatodat.

 

2. Használj fizetett keresőhirdetéseket

Ha valaki egy új szolgáltatót (például fogorvost) szeretne találni magának, akkor valószínűleg valamilyen keresőmotorhoz fordul segítségért. Ha szeretnél minél előbb az ilyen kereső felhasználók szemei elé kerülni, akkor fizetett hirdetésekre lesz szükséged. Ezek a reklámok kiemelt pozícióban, az organikus találatok felett jelennek meg, méghozzá csak az olyan emberek számára, akik aktívan keresnek éppen fogorvosi ellátást.

 

3. Készíts egy modern webhelyet

A fogászati marketing fő célja új pácienseket szerezned praxisod számára. A legjobb felület az így bevonzott érdeklődők összegyűjtésére egy modern webhely.
Webhelyed online marketinged központja – ez az a hely, ahová el kell vezesd lehetséges pácienseidet, hogy közelebbről is megismerkedhessenek fogászatoddal, kínálatoddal és hogy hogyan vehetik fel veled a kapcsolatot.
Egy hatékony fogászati webhelyen minőségi tartalmaknak, illetve a praxisoddal kapcsolatos legfontosabb információknak is szerepelniük kell. Fontos továbbá, hogy a webhely tökéletesen működjön minden modern okostelefonon, hiszen sok páciens ilyen készülékeken böngészi az internetet. Mellékelj tehát egy azonnal hívható telefonszámot, egy mobilon is kitölthető űrlapot és lehetőség szerint egy időpontfoglaló felületet is.

 

4. Kínálj élő chat lehetőséget webhelyeden

Az élő chat lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy kérdéseket tegyenek fel fogászatoddal kapcsolatban. Amennyiben a beszélgetést egy Chatbot bonyolítja le, a chat 24/7 rendelkezésre áll majd a látogatóknak.
Mindez nem csak a páciensélményt javítja, hanem segít új érdeklődőket és pácienseket is szerezni a webhelyen keresztül. Sokan kifejezetten preferálják az élő chatet más online kommunikációs formákkal ellentétben, ezért mindenképpen érdemes fontolóra venni ezt a lehetőséget fogászati marketinged részeként.

 

5. Készíts egy igényes „Rólunk” oldalt

Egy jó „Rólunk” oldal rengeteget dobhat webhelyeden, különösen, ha olyan stílusban fogalmazod meg tartalmát, amivel célközönséged is képes azonosulni. Az emberek többsége az olyan márkákhoz marad hű, amelyekkel azonos értékeket képviselnek.
Oszd meg praxisod legalapvetőbb jellemzőit, specialitásaidat, hogy kiknek kínálod szolgáltatásaidat, illetve minden egyéb információt és történetet, amivel megkülönböztetheted magadat a többi fogászattól. 

 

6. Gyűjtsd össze és mutasd be ügyfeleid vallomásait

Egy-egy nagyobb döntés előtt sokat segíthetnek azok a vélemények, amiket mások írtak az adott márkáról vagy termékről – vagy épp egy fogorvosról. Néha azonban ennél is többre lehet szükség. Az ügyfelek vallomásainak feltüntetése, vagy egy „mosolygaléria” sokat segíthet azoknak a bizonytalan pácienseknek, akiknek csupán egy kis extra bizonyítékra van szükségük a döntéshez.
Ezeket a tartalmakat a közösségi médián is felhasználhatod, hogy aktivitásra ösztönözd velük követőidet, és még több embert érhess el rajtuk keresztül.
A vallomások összegyűjtéséhez keresd fel leghűségesebb pácienseidet, és kérdezd meg őket, hogy hajlandók lennének-e megjelenni webhelyeden. Ha igen, akkor egy képre és egy rövid idézetre lesz csak szükséged tőlük.

 

7. Foglalkozz a helyi SEO-val

A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO szintén a fogorvosi marketing nélkülözhetetlen része, hiszen segít láthatóbbá, fellelhetőbbé tenni praxisodat a keresőmotorokon. A helyi SEO ennek egyik alkategóriája, ami kifejezetten a helyi találatok között igyekszik előkelő pozíciókat szerezni praxisod számára.
A helyi SEO-hoz helyi kulcsszavakat kell használnod webhelyeden, illetve biztosítanod kell, hogy a különböző cégjegyzékekben és gyűjtőwebhelyeken is ugyan úgy szerepeljenek praxisod alapadatai (név, cím, telefonszám).
E mellett egy Google Cégprofil adatlapra is szükséged lesz, hiszen csak ezzel jelenhetsz majd meg a Google helyi- és térképtalálatai között. Apropó…

 

8. Hozd létre és optimalizáld Google Cégprofil adatlapodat

Fogászatod egy helyi vállalatnak számít, ami azt jelenti, hogy olyan ügyfeleket kell megcéloznod, akik a közeledben keresnek maguknak fogorvosi kezeléseket. Amikor valaki a helyi fogorvosokra keres rá a Google-on, akkor az első találat a Google helyi csomagja lesz, amiben kifejezetten a közelben található praxisok vagy klinikák jelennek meg.
Ha szeretnél megjelenni ebben az előkelő pozícióban, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégprofil (korábban Google Cégem) adatlapra. Előfordulhat, hogy a Google ezt már automatikusan elkészítette számodra – ilyen esetben meg kell igényelned az adatlap szerkesztési jogait, majd úgy optimalizálnod azt, hogy naprakész és pontos információk szerepeljenek rajta. Íme néhány fontos tipp ehhez:

  • Tölts ki minden releváns mezőt
  • Tölts fel képeket a rendelőről (kívülről és belülről is)
  • Írj egy meggyőző leírást
  • Válaszold meg az adatlapon feltett kérdéseket
  • Rendszeresen ellenőrizd a véleményeket és válaszolj is rájuk
  •  

9. Szerezz véleményeket

Ha már itt tartunk, fontos észben tartani, hogy az emberek 84%-a legalább annyira bízik az online véleményekben, mint a személyes ajánlásokban. Éppen ezért a Google Cégprofil adatlapra írt páciensvélemények rengeteget segíthetnek praxisodnak – ha megfelelően kezeled őket.
Keresd fel leggyakoribb elégedett pácienseidet, és kérd meg őket, hogy írjanak véleményt praxisodról az adatlapodra. Egy, az adatlapra mutató linket egyébként minden marketinganyagodban érdemes elhelyezni, beleértve az emaileket, a szórólapokat és egyéb felületeket is.
Fontos, hogy minden véleményre rövid időn belül válaszolj. Nem mindegy persze, hogy milyen stílusban reagálsz, főleg a negatív visszajelzésekre, hiszen már ez is sokat elárulhat praxisodról, és nagyban befolyásolja majd, hogy az emberek hajlandók lesznek-e felkeresni a problémáikkal.

 

10. Kövesd nyomon érdeklőidet és ne felejtsd el utánkövetni őket

Szinte minden fogászati marketingtaktikád célja az, hogy új pácienseket szerezz praxisod számára. Érdemes azonban megfigyelni, hogy honnan érkeznek ezek az érdeklődők, és hogy mely taktikák járulnak hozzá ehhez a legnagyobb mértékben.
Ezt jeleni az érdeklődők nyomon követése, ami segít átlátni, hogy mely marketingfogásaid szerzik a legtöbb érdeklődőt és pácienst praxisod számára. Később aztán ennek megfelelően módosíthatod stratégiádat.
Na persze, ezek az érdeklődések csak akkor érnek majd bármit is praxisod számára, ha foglalkozol az utánkövetésükkel. Legyen tehát egy terved arra, hogy hogyan válaszolhatsz rögzítheted ezeket a megkereséseket, és válaszolhatsz rájuk minél hamarabb. Egy CRM rendkívül hasznos lesz ehhez, hiszen összegyűjteni minden érdeklődődet az összes marketingcsatornádról, és segít nyomon követni, hogy kiknek válaszoltál már, és kik várnak még utánkövetésre.

 

11. Építs ki egy erős közösségi médiás jelenlétet

Népszerűsége miatt a közösségi média is fogászati marketinged fontos részét képezi majd. Érdemes lesz egy organikus és fizetett „hibrid” közösségi stratégiát kialakítani. Ez azt jelenti, hogy meglévő követőid érdeklődést organikus bejegyzésekkel tartod fenn, míg a fizetett kampányokkal új lehetséges pácienseket szerzel magadnak a választott platformon.
Fogorvosként valójában számos érdekes, értékes tartalommal szolgálhatsz közönséged számára. Az oktatóvideók, az infografikák és az egyszerű szöveges bejegyzések is temérdek hasznos tanácsot kínálhatnak követőidnek a helyes táplálkozásról, fogápolásról és egyéb releváns egészségügyi témákról. A lényeg, hogy ezek érdekeljék közönségedet, és valamilyen értéket nyújtsanak nekik.

 

12. Foglalkozz a közösségi médiás hirdetésekkel

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni közösségi jelenlétedből, akkor érdemes lesz fizetett hirdetésekbe befektetned választott platformjaidon, amelyekkel új közönségeket érhetsz el.
A legtöbb közösségi platform (főként a Facebook) részletes célzási opciókkal rendelkezik, amik lehetővé teszik, hogy precízen kiválaszd, kiket szeretnél elérni hirdetéseiddel. Ezen kívül újracélozhatod azokat a felhasználókat, akik korábban már jártak webhelyeden, vagy érdeklődést mutattak az egészségük iránt.

 

13. Próbáld ki az email marketinget

Az email markeringgel szintén jó eredményeket érhetsz el, ha a megfelelő pácienseket célzod meg vele. Ez a fogászati marketingtaktika segít biztosítani, hogy meglévő pácienseid se feledkezzenek meg praxisodról. Emlékeztetheted őket a közelgő időpontjaikra, hasznos tanácsokat oszthatsz meg velük, illetve értesítheted őket minden olyan tudnivalóról, ami őket is érintheti.
Az email marketinggel továbbá szakértőként pozícionálhatod praxisodat, ami segíthet megnyerni a még érdeklődő, de bizonytalan feliratkozókat.
Egy havi rendszerességgel kiküldött hírlevéllel tehát nem csak releváns maradhatsz meglévő pácienseid számára, hanem újakat is szerezhetsz. Üzeneteid megalkotásához a szezonális eseményeket (ünnepségek, évfordulók stb.) is felhasználhatod, hogy relevánsak maradjanak pácienseid számára.

 

14. Küldj hagyományos leveleket

A hagyományos, postai úton kiküldött marketinganyagok szintén hatásosak lehetnek, ha egy helyi közösséget szeretnél elérni. Ezekben persze érdemes időnként különleges kedvezményeket (pl. kupon formájában) is kínálni ösztönző gyanánt. A kuponok továbbá segítenek felmérni kampányod sikerességét.
 

További bejegyzések