Hogyan válassz tartalmakat az egészségügyi marketinghez | EÜOM

Hogyan válassz tartalmakat az egészségügyi marketinghez

Egy jó egészségügyimarketing-stratégiához a feladathoz megfelelő eszközöket kell használni. Egy jó márkaüzenet mindenképpen fontos, azonban nem mindegy, hogy hogyan juttatod el azt célközönségednek.
De mi a legjobb módszer? Egy webhely vagy egy blog kialakítása? Képekkel, videókkal vagy infografikákkal dolgozz? Habár a tartalommarketing egyre népszerűbbé válik, az egészségügyi marketing minden eddiginél komolyabb kihívásokkal néz szembe. Rengeteg előírásnak és szabályzatnak kell megfelelni, a céges felsővezetők folyamatos felügyeletéről nem is beszélve.
Ebben az egészségügyi tartalommarketing útmutatóban négy tippet olvashatsz, amelyekkel tartalmaidat marketingüzeneteidhez igazíthatod.
 
Hogyan válassz tartalmakat az egészségügyi marketinghez | EÜOM

1. Ismerd célközönségedet

A célközönség megismerése mindig is fontos szövegírási készségnek számított. A tartalmak kutatása során azonban arra is fény derülhet, hogy milyen tartalmakra vágyik célközönséged.
Buyer personáid, azaz vásárlói profiljaid összeállítása során próbáld meg kideríteni, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak már most, és milyenek érdekelnék őket. Ezen információ birtokában aprólékosabban szegmentálhatod közönségeidet, és mindegyiküknek releváns tartalmakat készíthetsz.

Orvosok

Az egészségügyi marketingesek tudják, hogy orvosoknak értékesíteni bizony nem egyszerű feladat. Mindenki őket próbálja elérni, viszont alig van idejük, és az ember gyakran csak egy asszisztenssel tud beszélni. Egyiküknek sincs kedve a marketingszövegekhez.
Ellenben nagyon is érdeklik őket az adatok, a tények és a szakmabéliek véleménye.
Ha sikerül megadnod ezeket, és olyan megoldást kínálsz problémáikra, amik segítenek megoldani a problémáikat és több bevételt szerezni nekik, akkor rád is szívesebben figyelnek majd.

Fogyasztók

Számos egészségügyi szervezetnek nehezére esik érdekes tartalmakat készíteni. Meglehet, hogy technikailag megfelelők (tehát elég hosszúak, jó kulcsszókat tartalmaznak, jól rangsorolnak stb.), de mégsem képesek ügyfelekké konvertálni a webhely látogatóit. Szóval mi a baj?
Az, hogy üzenetük nem a vásárlói utazásuk megfelelő szakaszában éri el ezeket az érdeklődőket. E mellett persze az is előfordulhat, hogy túlságosan „marketinges” hangvitelű, és rontja a felhasználói élményt.

2. Dönts az üzenetek céljáról

A célközönség azonosítása és megismerése mellett az is segít megtalálni a megfelelő tartalomtípusokat egészségügyi marketingedhez, ha meg tudod határozni üzeneteid célját.
Ha egyszerre túl sok mindent szeretnél elérni üzeneteiddel, akkor a szövegíróknak jóval nehezebb dolguk lesz a tartalmak elkészítésekor.
Íme négy gyakori üzenetcél, és a hozzájuk legideálisabb tartalomtípusok.

1. Oktatási célú tartalmak

Az oktatási célú tartalmak sok célközönség kedvencei, hiszen az emberek előszeretettel fordulnak az internethez problémáikkal.
Az ilyen tartalmak éppen ezért a keresőoptimalizálásban is sokat segíthetnek, azaz fellelhetőbbé tehetik webhelyedet a Google találatai között.
Az oktatási célú egészségügyi tartalmak általában jól érthető, akadálymentesen hozzáférhető információkat tartalmaznak, méghozzá érthető, hétköznapi nyelven megfogalmazva.
Na persze, ilyen tartalmakkal Dunát lehetne rekeszteni, hiszen minden másik egészségügyi szervezet is igyekszik hasonló módszerekkel felhívni magára a páciensek és más ügyfelek figyelmét. A megoldás? Egyedi, kiváló minőségű tartalmakat kell készítened, amiket aztán a megfelelő médiumokon keresztül kínálsz közönségednek.
Először nézzünk meg néhány példát arra, hogy milyen témákban készíthetsz oktatási célú egészségügyi tartalmakat:
  • egészségügyi szolgáltatások
  • orvosi eljárások
  • betegségek és egyéb egészségügyi problémák
  • kezelések
  • gyógyszerek és étrendkiegészítők
  • életmód-tanácsok
  • páciensek és látogatók számára készült útmutatók

Szóval milyen tartalomtípusokként dolgozhatók fel ezek a témák? Íme néhány példa:
  • webhelyen kialakított landing oldalak
  • online útmutatók
  • e-könyvek
  • tanulmányok
  • blogbejegyzések
  • egészségügyi tudástár
  • brosúrák
  • videók

2. Információs célú tartalmak

A beszédes nevű információs célú tartalmak szimplán hasznos információkat tartalmaznak a célközönség számára. Ezek a tartalmak jellemzően könnyedén hozzáférhetők, lényegre törők és könnyedén értelmezhetők.
Az oktatási célú tartalmakkal ellentétben, amelyek inkább egy-egy témát járnak körül, az információs célú tartalmak csak azt kínálják az olvasónak, amit az éppen keres (pl. egy telefonszámot, címeket, az árakat stb.)
Lássunk néhány ide tartozó témát:
  • számlák és biztosítások
  • egészségügyi osztályok és központok
  • „Rólunk” (orvosok, klinikák bemutatása stb.)
  • „Kapcsolat” (elérhetőségek, címek stb.)

Ideális információs tartalomtípusok:

  • különféle landing oldalak
  • Rólunk oldal
  • Kapcsolat oldal
  • Helyszínek elérhetőségei

3. Bejelentések és hírek

Ez egy magától értetődő kategória. Ide tartozik minden közérdekű információ, ami ügyfeleidet érinti, úgymint:
  • közegészségügyi bejelentések
  • új rendelők, klinikák nyitása
  • új termékek, szolgáltatások, kezelési opciók
  • új orvosok és más munkatársak
  • mérföldkövek, évfordulók
  • díjak, elismerések

Tartalmak, amelyekkel ezek közölhetők:

  • cikkek
  • blogbejegyzések
  • közösségi bejegyzések
  • elektronikus hírlevelek és egyéb emailek
  • sajtóközlemények

4. Események

Közelgő események, amelyek célközönségedet is érdekelhetik, például:
  • adománygyűjtések
  • közösségi események

Ezek népszerűsíthetők például a következő tartalomítpusokkal:
  • email marketing
  • hírlevelek
  • közösségi bejegyzések
  • webhelyen kialakított „Rendezvények” oldal

3. Gondolkodj el a marketingtölcséren

Mint fentebb elhangzott, a sikeres marketinghez ismerned kell ügyfeleid viselkedését. Hol keresnek információt és hogyan „fogyasztják” azt, miközben áthaladnak a vásárlói tölcsér különböző szakaszain?
A buyer personák kialakításához és tökéletesítéséhez muszáj figyelembe venned igényeiket, hogy az összes ilyen szakaszban megfelelő tartalomtípusokat kínálhass nekik.
Lássuk a tölcsér három fő szakaszát:

A tölcsér teteje

Az ügyfelek utazásának első, tudatossági szakaszában közönséged még nincs elkötelezve. Ilyenkor még csak a Google segítségével vagy kedvenc közösségi platformjaikon keresnek maguknak információkat.
Ebben a szakaszban fontos, hogy minőségi, releváns tartalmakat kínálj nekik, mint például keresőoptimalizált blogbejegyzéseket és vizuálisan megragadó közösségi posztokat. A cél az, hogy minél többen jussanak el webhelyedre.

A tölcsér közepe

A tölcsér közepén, azaz értékbecslési szakaszban fontos, hogy gondolatvezetői pozícióba helyezd magad célközönséged szemében. Ehhez e-könyveket, tanulmányokat és más, email feliratkozáshoz köthető tartalmakat kínálhatsz nekik. A cél az, hogy minél több érdeklődő email címét szerezd meg, hogy ezeket aztán marketingedben is felhasználhasd (kizárólag engedéllyel).

Apropó email marketing…

Az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb marketingcsatorna egy adatbázis kiépítésére és az érdeklődő közönség elérésére. Egy jól összegyűjtött feliratkozói lista tagjai érdeklődnek kínálatod iránt, és mindez csupán minimális költséggel jár, főleg más marketingmódszerekhez képest. Akár újonnan szerzett érdeklődőknek kínálsz oktatási célú tartalmakat, vagy új ügyfeleidnek küldenél kiegészítő információkat, fontos, hogy mindent ugyan olyan magas színvonalon csinálj.
Ha megfelelsz az előírásoknak, inkább kínálsz, mint kérsz, és rendszeresen üzengetsz feliratkozóidnak, akkor látványos sikerekre számíthatsz email marketingedben.

A tölcsér alja

Ahogy a lehetséges ügyfelek elkezdenek egyre jobban megbízni márkádban miközben lejjebb haladnak a tölcsérben, egyre inkább hajlandók lesznek közvetlenül kommunikálni szervezeteddel.
Webináriumok, rendezvények, bemutatók segítségével bizonyíthatod nekik szaktudásodat, és tovább szűrheted azokat, akik igazán érdeklődnek kínálatod iránt.

Döntsd el, hogy melyik szakaszban milyen tartalmakat használsz majd

Az, hogy milyen témájú és típusú tartalmakat készítesz attól függ, hogy a tölcsér mely szakaszában járó érdeklődőket szeretnéd megcélozni. Itt lesz igazán hasznos ismerni közönséged preferenciáit, illetve, hogy a különböző platformokon mely tartalomtípusok a legnépszerűbbek.

4. Hozd ki a legtöbbet tartalmaidból

Habár a tartalmak elkészítése során a mennyiség tűnik a legfontosabb szempontnak, némi stratégiai újrafelhasználással kevesebb tartalomból is sokkal többet hozhatsz ki.
Egy meglévő tartalom újrahasznosításával meghosszabbíthatod annak élettartamát, és akár új közönségekhez is eljuttathatod azt. Például:
  • Átalakíthatod tartalmaidat egy másik csatorna formai igényei szerint
  • Kisebb közösségi bejegyzésekre szedhetsz szét egy hosszabb blogbejegyzést
  • Egy nagyobb összefoglalót hozhatsz létre meglévő, rövidebb tartalmaidból
Tartsd továbbá észben, hogy a tartalommarketing nem csak webhelyedre korlátozódik. Hasznosítsd ezeket a tartalmakat az összes olyan digitális csatornán és közösségi platformon, amelyeken követőid jelen vannak.
A digitális marketing nélkülözhetetlen a mai vásárlók eléréséhez. Mindent átfogó jelenléte és folyamatos elérhetősége miatt igazán költséghatékony és könnyedén méretezhető is, így az orvosok elérésének egyik legészszerűbb módja – különösen, ha a személyes értékesítéshez viszonyítjuk.
 A fizetett közösségi marketing és más digitális hirdetések többféle eszközön is segíthetnek a magánszemélyeket és üzleti ügyfeleket is. A Facebookon, LinkedInen, Instagramon és más platformokon futtatott hirdetési kampányokkal célközönséged szemei előtt maradhatsz és forgalmat vonzhatsz webhelyedre. E mellett webhelyed látogatóit is újracélozhatod, miközben a közösségi médiát használják.
 
További bejegyzések