Mi az az A/B tesztelés?
Az A/B tesztelés az egészségügyi marketingben azt a cél szolgálja, hogy megállapítsuk, melyik a hatékonyabb módszer, eszköz egy adott cél elérésében. Például A/B tesztelést az egészségügyi marketingben végezhetünk annak érdekében, melyik a hatékonyabb módszer a betegek elkötelezettségének növelésében, a márkaismertség javításában vagy a több konverzió elérésében.
Hogyan működik az A/B tesztelés az egészségügyi marketingben a gyakorlatban?
Hoztunk egy példát annak érdekében, hogy megértsétek az A/B tesztelés folyamatát, és azt, hogy hogyan lehet ezt a módszert az egészségügyi marketingben alkalmazni!Például egy egészségügyi marketingszakértő létrehozhat egy e-mailes hírlevél két különböző verzióját, amelyek közül az egyik eltérő tárgysort, tartalmat vagy cselekvésre ösztönzést (CTA) tartalmaz. A marketingszakember ezután véletlenszerűen elküldi a két verziót a célközönsége egy részének, és méri az egyes verziók teljesítményét olyan mutatók segítségével, mint a
- megnyitási arány
- az átkattintási arány
- és a konverziós arány.
Miért jó az A/B tesztelés?
Az A/B tesztelés az egészségügyi marketingben nagyon hasznos tud lenni, egyáltalán nem felesleges időpazarlás, ugyanis az A/B tesztelés eredményeiből fontos dolgokat olvashatunk ki.Az A/B tesztelés segítségével megállapítható, hogy a kampány melyik verziója a hatékonyabb, és a nyertes változat a teljes közönség számára elérhetővé válik. Az A/B tesztelés értékes eszköz lehet az egészségügyi marketingszakemberek számára, akik szeretnék optimalizálni kampányaikat és javítani a megtérülésüket.
A/B tesztelés a Facebookon
A Facebook egyik nagyszerű, 2023-as újítása az A/B tesztelés lehetősége. A/B tesztet a Hirdetéskezelőben vagy a Kísérletek funkcióban hozhatsz létre, ami nagyon egyszerűen, így bárki számára könnyen kezelhető.Az A/B tesztelés a Facebookon lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy két vagy több változatot teszteljenek egy adott hirdetési kampányban annak érdekében, hogy megtalálják a legjobb teljesítményt nyújtó verziót. A tesztelési folyamat során a Facebook véletlenszerűen kiosztja az egyes változatokat a célcsoportoknak, és összegyűjti az eredményeket. Az A/B teszteléssel tesztelni lehet a címsorok, szöveges tartalom, képek és videók illetve a Hívások gomb területeken.
A hirdetők által ajánlott célkitűzések alapján a Facebook kiszámolja az A/B teszteléssel a teszteredményeket és eldönti, hogy melyik változat teljesül a legjobban. Az algoritmus ezután optimalizálja az adott hirdetési kampányt a győztes változat alapján.