Az egészségügyi PPC célja
Az egészségügyi PPC hirdetések elsődleges célja arra ösztönözni ideális pácienseidet, hogy rákattintsanak reklámjaidra, ellátogassanak webhelyedre, és elvégezzenek ott egy kívánt konverziós lépést (általában egy időpont lefoglalását rendelődbe).
Az PPC egy költséghatékony megoldás, amelyben pontosan megszabhatod, hogy mekkora összegeket szeretnél fordítani ezekre a reklámokra. Ez különösen az egészségügyben fontos, hiszen a heves verseny miatt az organikus rangsorolás sok helyen komoly kihívást jelenthet egy új praxis számára.
Miért olyan fontos az egészségügyi PPC?
Egy jó egészségügyi online marketing kampányt gyakran érdemes PPC hirdetésekkel is megerősíteni, amelyek fokozott láthatóságot, illetve több érdeklődőt és konverziót szereznek majd praxisod számára. A PPC hirdetések használatakor te szabod meg a költekezést, a célzást és a hirdetések elhelyezését is. Ez lehetővé teszi számodra, hogy a keresőmotorokon, közösségi platformokon és emaileken keresztül is elérd ideális pácienseidet, akik még nem is hallottak rólad.
Az egészségügyi PPC hirdetések előnyei
Az egészségügyi PPC hirdetések nagyon kedvezően térülhetnek meg. Ez annak köszönhető, hogy csak akkor kell kifizetned a reklámok árát, ha valaki rájuk is kattint. A PPC-re éppen ezért intenzív verseny jellemző, a megfelelő stratégiákkal azonban számos új pácienst szerezhetsz vele praxisod számára.
Tippek a sikeres egészségügyi PPC hirdetésekhez
Az egészségügyi PPC kampányok sikere a megtérülésükben mérhető. Az alábbi tippek segítenek a legtöbbet kihozni egészségügyi hirdetéseidből:
1. Nézz utána, hogy hogyan hirdetnek versenytársaid
A versenyelemzés egy jó PPC hirdetési stratégia kialakításának egyik legfontosabb lépése. Az elemzés során egy sokkal szélesebb képet kapsz azokról a PPC körülményekről, amelyekben te is szeretnéd meghirdetni termékeidet vagy szolgáltatásaidat.
Többek között kiderítheted, hogy versenytársaid milyen kulcsszavakat és fogalmazást használnak, amelyek saját célzási és ajánlattételi stratégiádat is befolyásolják majd. Egy versenyelemzéssel olyan eszközökre tehetsz szert, amelyek segítenek optimalizálni keresési hirdetéseidet és megelőzni versenytársaidat.
2. Ismerkedj meg a keresőszándékokkal
Ha az egészségügyi PPC hirdetésekről van szó, akkor nagyon fontos tisztában lenni a megcélozni kívánt keresőszándékkal. Csak így célozhatod meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket ideális pácienseid használnak a kereséshez:
A szándék megnevezése |
Navigációs |
Információs |
Tranzakciós |
Kereskedelmi |
A felhasználó célja |
Eljutni egy konkrét webhelyre |
Konkrét választ találni egy kérdésre |
Valamilyen feladat elvégzése |
Vásárlási lehetőségek összehasonlítása |
Gyakori kulcsszavak |
Egy webhely neve |
miért, hogyan, mennyi stb. |
online, vásárlás, rendelés, időpont, eladó |
legjobb, top, összehasonlítás, X vagy Y |
Példa |
„YouTube”, „Wikipédia” |
„hogy működik a fogimplantátum” |
„szemvizsgálat időpontfoglalás” |
„legjobb fogorvos Kecskemét” |
A megfelelő kulcsszavak használata elengedhetetlen, hiszen ezek alapján jelenítik meg a hirdetési platformok reklámjaidat a releváns keresésekre. Derítsd ki tehát, hogy milyen szándék áll ideális pácienseid keresései mögött, és optimalizáld ez alapján hirdetéseidet.
3. Optimalizáld landing page-eidet
A landing page-eket (a hirdetések céloldalait) egyértelmű felhívásokkal kell optimalizálnod, hogy konverziókra ösztönözhesd látogatóidat. Mindemellett ügyelned kell rá, hogy ezek az oldalak mindig kapcsolódjanak közvetlenül a hirdetések tartalmához. Ha például fogtömésekkel kapcsolatban hirdetsz, ne egy fogfehérítésről szóló oldal jelenjen meg a felhasználóknak, mikor rákattintanak ezekre a reklámokra.
4. Kínálj jobb felhasználói élményt a hirdetésbővítményekkel
A Google egészségügyi PPC hirdetései extra információkkal és funkciókkal is kibővíthetők, hogy még hasznosabbak legyenek a felhasználók számára. Ha például több helyen is kínálod szolgáltatásaidat, akkor egy speciális bővítménnyel megkönnyítheted a pácienseknek, hogy rátaláljanak a hozzájuk legközelebb eső rendelődre. A hirdetésbővítmények használata teljesen ingyenes a Google Ads platformján.
5. Használj reszponzív hirdetéseket
A reszponzív egészségügyi PPC hirdetések automatikusan igazodnak ahhoz a készülékhez, amin éppen megjelennek a felhasználóknak. Ez különösen fontos manapság, amikor többen érik el az internetet okostelefonokról, mint asztali számítógépekről.
6. Érj el több helyi pácienst helyalapú célzással
A helyalapú célzással beállíthatod, hogy egészségügyi PPC hirdetéseid csak konkrét területeken jelenjenek meg a felhasználóknak. Ez segít elkerülni, hogy olyan páciensek kattintsanak rá reklámjaidra, akik az ország másik végében tartózkodnak, és eszük ágában sem lenne elutazniuk rendelődbe – viszont ezekért a kattintásokért is fizetned kellene.
7. Végezz rendszeres egészségügyi PPC auditokat
a PPC kampányok karbantartásához és optimalizálásához rendszeres egészségügyi auditokat kell végezned. Elemezned kell hirdetéseid konverziós arányait, kulcsszóteljesítményét és más mutatókat, hogy tisztában légy kampányaid erősségeivel és gyengepontjaival. E tudás birtokában tudni fogod, hogy hová összpontosítsd erőforrásaidat, illetve hogyan alakítsd át kampányaid szerkezetét, ha szükséges.
8. Használd a megfelelő kulcsszavakat
Sok egészségügyi szakember hibázik azzal, hogy olyan általános, gyakori szavakat (pl. „orvos”, „foghúzás”, „szemvizsgálat” stb.) céloz meg, amelyekkel csak PPC költségkeretét pazarolja. A long-tail kulcsszavak ezzel szemben jóval konkrétabb keresőszándékot hordoznak, és kevesebben is próbálnak meg rangsorolni rájuk, ezért sokkal inkább érdemes ezekre koncentrálni. A long-tail kulcsszavak három vagy több szóból álló kifejezések, úgymint „lézeres szemműtét ajánlatkérés” vagy „fájdalommentes gyermekfogorvos Gödöllő”.
9. Vesd be a kizáró kulcsszavakat is
Egészségügyi PPC hirdetéseid célzásakor úgynevezett kizáró kulcsszavakat is használhatsz, amelyekkel megadhatod, hogy milyen kifejezésekre nem szeretnéd megjeleníteni reklámjaidat. Ha egy felhasználó ezen kizárt kulcsszavak valamelyikét használja keresésében, akkor reklámod nem jelenik majd meg neki.
Amikor egy felhasználó egyértelműen valami olyan dologra keres, amit praxisod nem kínál, akkor a kizáró kulcsszavakkal elkerülheted, hogy hirdetésed megjelenjen neki, és rákattintson arra. Ne feledd, hogy ezekért a kattintásokért is fizetned kellene.
10. Igyekezz minél jobb minőségi mutatót szerezni
A Google minden olyan kulcsszó teljesítményét rangsorolja, amelyeket PPC hirdetéseidben használsz. Ez az úgynevezett minőségi mutató, ami a landing page-ek és a hirdetések minősége és relevanciája határozza meg. A magas minőségi mutatóval rendelkező hirdetések kattintásai olcsóbbak, és nagyobb eséllyel jelenhetnek meg magasabb pozíciókban a reklámok között.