De miért használna influencer marketinget egy egészségügyi cég?
Ha az emberek egészségéről van szó, akkor a hitelesség a legfontosabb szempont. Különösen a járvány óta, az emberek azoktól várnak tanácsadást, akikben megbíznak. A hirdetések éppen ezért nem olyan költséghatékonyak, mint régebben.
Az influencerek sokkal népszerűbbekké váltak a járvány kitörését követően. Számos egészségügyi véleményvezér tett szert óriási követőtáborra, miközben hasznos és fontos információkat osztottak meg közönségeikkel szöveges, képes és videós tartalmak formájában.
Egészségügyi márkaként te is hasznosíthatod az influencerek közönségükre gyakorolt befolyását.
Miért kérj egészségügyi cégekre szabott influencer marketing tanácsadást?
Habár rendkívül hatékony marketingforma lehet, az influencer marketing egy időigényes vállalkozás, tele szakmai buktatókkal. A megfelelő influencer kiválasztása, a kampányok kialakítása, a folyamatos kommunikáció, illetve a véleményvezérek ellenőrzése egy teljes munkaidős feladatkör, amit nem lehet egy tapasztalatlan gyakornokra bízni, vagy heti 1-2 órát fordítani rá.
Egészségügyi szakemberként sokkal fontosabb dolgaid vannak – talán közvetlenül foglalkozol a páciensekkel, vagy épp egy több orvosból álló csapatot vezetsz, így figyelmedre máshol van szükség.
Ha egy tapasztalt ügynökségre bízod az influencer marketinget, akkor egyrészt biztos lehetsz benne, hogy kampányaid profi kezekben lesznek, másrészt pedig sokkal több időd marad azokra a feladatokra, amiket senki más nem végezhet el helyetted.
Szóval mit kínál egy influencer marketing tanácsadó ügynökség egészségügyi cégek számára?
1. A megfelelő influencerek kiválasztása
Az influencerek (általában) nem egészségügyi szakemberek. Nagyon fontos, hogy olyan influencerekkel működj együtt, akik hitelesen beszélhetnek szolgáltatásaidról vagy termékeidről. Ellenkező esetben márkád hírneve hamar tönkre mehet.
Olyasvalakire lesz szükséged, aki már rég óta beszél követőinek az egészséges életmódról, és láthatóan ért is ahhoz, amivel foglalkozik. Ilyenek például a professzionális sportolók, az edzők, és az egészségügyi szakemberek (igen, köztük is vannak influencerek, csak nem mindig egyszerű megtalálni őket).
Fontos, hogy a kiválasztott influencerek a saját stílusukban mesélhessék el márkád történetét közönségüknek, hiszen üzeneted csak így hat majd hitelesen számukra.
2. A cél kitűzése
Egy egészségügyi cég általában nem említéseket vagy fényképeket szeretne szerezni az influencer marketinggel. Üzenetedben egy egészségesebb életmód kialakítását kell hangsúlyoznod.
3. Egy influencer marketing kampány kiépítése
Tudnod kell, hogy milyen üzeneteket szeretnél továbbítani a közreműködéseken keresztül. Az influencer marketing célja többek között megmutatni, hogy milyen élményeket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid.
Az influencerek nem csak bemutatják termékeidet és szolgáltatásaidat közönségüknek, hanem véleményt is nyilvánítanak ezekről, ami nagyban befolyásolja majd a nézők márkádról kialakított képét is.
A kampány kialakításához tehát ki kell találnod, hogy mit szeretnél bemutatni célközönségednek az influencereken keresztül.
4. A statisztikák figyelése
Különféle statisztikák segítenek majd eldönteni, hogy kampányod sikerrel zárult-e, azaz, hogy sikerült-e elérned a kitűzött célt vagy célokat az együttműködés befejeztével.
Több érdeklődő ügyfél keresett meg emailben, telefonon vagy személyes úton? Többen kértek ajánlatot online űrlapodon keresztül? Ezeket az adatokat mind rögzíteni kell, hogy következő influencer kampányodat még sikeresebben zárhasd majd.