Influencer marketing ügynökség - tanácsadás egészségügyi cégeknek

Marketing Professzorok – az egészségügyi influencer marketing ügynökség

Marketing Professzorok – az egészségügyi influencer marketing ügynökség

Az egészségügy elképesztő terhelést tapasztalt az elmúlt években. Magyarországon az állami egészségügy túlterheltsége miatt egyre többen fordulnak a magánegészségügyi szektor felé, de nem csak a betegek, az orvosok is.  A magánegészségügyi szolgáltatók így egyre nagyobb konkurencia harccal néznek szembe, az egészségügyi marketing fontosabb lett, mint valaha. Mi a Marketing Professzoroknál évtizedek óta foglalkozunk egészségügyi marketinggel, pontosan látjuk az egészségügyi szolgáltatók problémáit.  

De melyek a legjobb marketing eszközök egy magánorvosi rendelő, egy fogorvos vagy bármilyen egészségügyi szolgáltató marketing stratégiájában? 

Sokan rögtön a fizetett hirdetésekre és a keresőoptimalizálásra szavaznának, és igazuk is van. Az egészségügyi SEO és Google Ads nagyon hatékonyan hozza a pácienseket, de ha mindezt az influencerek ismertségével is megtámogatjuk, még jobban kitűnhetünk a tömegből! Ehhez persze megfelelő influencerek kellenek, akik egyrészt nem túl drágák, másrészt hitelesek és relevánsak az egészségügyi szektorban is. Őket megtalálni azonban nem annyira egyszerű.  

Itt lép a képbe az influencer marketing tanácsadás szolgáltatásunk egészségügyi cégek számára

Azonban mielőtt rátérnénk a részletekre, először tisztázzuk, hogy… 

Influencer marketing az egészségügyben

Mi is az az influencer marketing? 

Az influencer marketing lényege, hogy népszerű online személyeket kérsz meg márkád népszerűsítésére. Ezek az influencerek (vagy „véleményvezérek”) saját hűséges és érdeklődő követőtáborral rendelkeznek, akik sokkal jobban bíznak bennük, mint egy márkában. 


A véleményvezérek egy stabil, hiteles jelenlétet alakítottak ki maguknak az interneten, és szoros, közvetlen kapcsolatot ápolnak követőseregükkel. Rajtuk keresztül tehát a te márkád kis közelebb kerülhet ezekhez a lehetséges érdeklődőkhöz és potenciális ügyfelekhez. 

De miért használna influencer marketinget egy egészségügyi cég? 

Ha az emberek egészségéről van szó, akkor a hitelesség a legfontosabb szempont. Különösen a járvány óta, az emberek azoktól várnak tanácsadást, akikben megbíznak. A hirdetések éppen ezért nem olyan költséghatékonyak, mint régebben. 

Az influencerek sokkal népszerűbbekké váltak a járvány kitörését követően. Számos egészségügyi véleményvezér tett szert óriási követőtáborra, miközben hasznos és fontos információkat osztottak meg közönségeikkel szöveges, képes és videós tartalmak formájában. 

Egészségügyi márkaként te is hasznosíthatod az influencerek közönségükre gyakorolt befolyását. 

 

Miért kérj egészségügyi cégekre szabott influencer marketing tanácsadást? 


Habár rendkívül hatékony marketingforma lehet, az influencer marketing egy időigényes vállalkozás, tele szakmai buktatókkal. A megfelelő influencer kiválasztása, a kampányok kialakítása, a folyamatos kommunikáció, illetve a véleményvezérek ellenőrzése egy teljes munkaidős feladatkör, amit nem lehet egy tapasztalatlan gyakornokra bízni, vagy heti 1-2 órát fordítani rá. 

Egészségügyi szakemberként sokkal fontosabb dolgaid vannak – talán közvetlenül foglalkozol a páciensekkel, vagy épp egy több orvosból álló csapatot vezetsz, így figyelmedre máshol van szükség. 

Ha egy tapasztalt ügynökségre bízod az influencer marketinget, akkor egyrészt biztos lehetsz benne, hogy kampányaid profi kezekben lesznek, másrészt pedig sokkal több időd marad azokra a feladatokra, amiket senki más nem végezhet el helyetted. 

 

Szóval mit kínál egy influencer marketing tanácsadó ügynökség egészségügyi cégek számára? 

 

1. A megfelelő influencerek kiválasztása 


Az influencerek (általában) nem egészségügyi szakemberek. Nagyon fontos, hogy olyan influencerekkel működj együtt, akik hitelesen beszélhetnek szolgáltatásaidról vagy termékeidről. Ellenkező esetben márkád hírneve hamar tönkre mehet. 

Olyasvalakire lesz szükséged, aki már rég óta beszél követőinek az egészséges életmódról, és láthatóan ért is ahhoz, amivel foglalkozik. Ilyenek például a professzionális sportolók, az edzők, és az egészségügyi szakemberek (igen, köztük is vannak influencerek, csak nem mindig egyszerű megtalálni őket). 

Fontos, hogy a kiválasztott influencerek a saját stílusukban mesélhessék el márkád történetét közönségüknek, hiszen üzeneted csak így hat majd hitelesen számukra. 

 

2. A cél kitűzése 


Egy egészségügyi cég általában nem említéseket vagy fényképeket szeretne szerezni az influencer marketinggel. Üzenetedben egy egészségesebb életmód kialakítását kell hangsúlyoznod. 

 
 

3. Egy influencer marketing kampány kiépítése 


Tudnod kell, hogy milyen üzeneteket szeretnél továbbítani a közreműködéseken keresztül. Az influencer marketing célja többek között megmutatni, hogy milyen élményeket kínálnak termékeid és szolgáltatásaid. 

Az influencerek nem csak bemutatják termékeidet és szolgáltatásaidat közönségüknek, hanem véleményt is nyilvánítanak ezekről, ami nagyban befolyásolja majd a nézők márkádról kialakított képét is. 

A kampány kialakításához tehát ki kell találnod, hogy mit szeretnél bemutatni célközönségednek az influencereken keresztül. 

 

4. A statisztikák figyelése 


Különféle statisztikák segítenek majd eldönteni, hogy kampányod sikerrel zárult-e, azaz, hogy sikerült-e elérned a kitűzött célt vagy célokat az együttműködés befejeztével. 

Több érdeklődő ügyfél keresett meg emailben, telefonon vagy személyes úton? Többen kértek ajánlatot online űrlapodon keresztül? Ezeket az adatokat mind rögzíteni kell, hogy következő influencer kampányodat még sikeresebben zárhasd majd. 
 
További bejegyzések