Hogyan lendítsd fel pácienseid aktivitását? Ebben segítünk

Páciens megtartás

A páciens-aktivizálási stratégiák kivitelezése az egészségügyben

Egyértelmű tehát, hogy mennyire fontos is foglalkozni a páciensek aktivizálásával. Szóval hogyan áll össze egy ilyen aktivizálási stratégia?

Vázold fel a páciensek utazását

Minden páciens egyedi egészségügyi útvonalat jár be, ami egyedi kommunikációs módszert is igényel. A szolgáltatók olyan páciensközpontú ellátást kell nyújtsanak, amelyben a páciensek kényelemben érzik magukat és kifejezhetik az aggályaikat. Ahhoz, hogy a megfelelő pácienseket vonzhasd be és tarthasd meg, a megfelelő információt kell megosztanod velük a megfelelő csatornán keresztül.
A páciens-aktivizálási stratégiát is ez alapján kell kialakítani: meg kell ismerned egészségügyi előzményeiket, hogy mi motiválja pácienseidet és hogy hogyan aktivizálhatod őket a preferált csatornájukon.

A páciensek utazása több szakaszból áll:

  1. A látogatás előtti szakaszban kiválasztásra kerül az orvos, illetve az időpont.
  2. A látogatás során megtörténik a beteg ellátása az orvos és az asszisztensek által.
  3. A látogatás utáni szakaszhoz tartozik a beteg kijelentkezése, a számla kiállítása, illetve az ellátás utáni instrukciók teljesítése.

Ezek a látogatások fontos szerepet játszanak a páciensek elvárásainak, komfortérzetének és retenciójának felmérésében. Például, a felhasználóbarát online páciensportálok és alkalmazások segítenek gördülékenyebbé tenni a páciensek utazásait. Ez gyorsabb folyamatokat eredményez a nélkül, hogy fel kellene áldozni érte az ellátás színvonalát.
Minden páciensinterakció vagy kapcsolatteremtési pont eredményezhet pozitív és negatív élményeket, hiszen ezek mind a páciens utazásának részét képezik.

A páciens utazásának felvázolásához az alábbiakra lesz szükség:

  • Tiszta kommunikáció a páciens és az orvos között, amely során megbeszélik a kezeléshez szükséges lépéseket.
  • A kezeléshez szükséges folyamatok értelmezése. Ez segít tudatosítani a páciensben, hogy mire miért van szükség, és miért olyan fontos mindent a megbeszélt kezelési terv szerint csinálni.
  • A vázlat hiányosságainak megvitatása a fő érintettekkel, amelynek célja a páciens elégedettségének fokozása. A fájdalmi pontok megoldása nélkülözhetetlen egy jobb egészségügyi élmény kialakításához.
  • A páciens visszajelzéseinek folyamatos figyelése és feljegyzése, amelyek alapján a jövőben jobb vázlatokat készíthetsz majd.

Készítsd elő a terepet az érintettek számára

Minden aktivizálási kezdeményezés sikeresebb lesz, ha megfelelő együttműködés és összhang van a különböző érintettek között. Ide tartoznak többek között az orvosok, a vezetőség tagjai és mindazok, akik valamilyen módon részt vesznek a páciensek ellátásának szervezésében.
A stratégiák kivitelezése előtt minden érintettet (illetve fő személyzetüket és pácienseiket) be kell vonni a program megtervezésébe. A mindennapos feladatokat ellátó felek sokkal könnyebben alkalmazkodnak majd a változásokhoz, ha már az elejétől kezdve a tervezési folyamat részesei lehetnek.
Az érintettek az alábbi három lépéssel tehetik egyszerűbbé a változások átvételét:
Tervezés és design: A programban résztvevő személyeknek értesíteniük kell a rangidős vezetőségi tagokat a tervezés lépéseiről, hogy az ő tapasztalataikat is hasznosíthassák ebben a fázisban. Ez segít, hogy még több vezetőségi tag igazodjon a változásokhoz és a tervek szerint járjon el.
Kivitelezés és kiértékelés: A következő lépés a program kivitelezése, majd az eredmények feljegyzése és megvitatása az érintettek között. Ez segít rávilágítani mind a sikerekre, mind a program hiányosságaira.

Automatizáld a munkafolyamatot, ahol lehetséges

A munkafolyamat automatizálásával sokkal gördülékenyebbé teheted az egyébként manuális beavatkozás igénylő feladatokat, ami egy kényelmesebb páciensutazást eredményez. A digitális eszközök és szoftverek sokkal gyorsabban képesek elvégezni ezeket a feladatokat.
Az automatizálás nem csak a páciensek telefonjaira küldött értesítéseket jelenti, hanem valamennyi egészségügyi csatornán alkalmazható. Íme néhány példa:
  • A páciensek felvétele: A páciensek manuális felvétele egy hosszadalmas folyamat, tele papírmunkával. Egy erre alkalmas szoftveres megoldással ezek az adatok sokkal gyorsabban felvehetők, ráadásul kiiktatható számos emberi hibalehetőség is.
  • Ellátási pontok: Az ellátási pontokon használt többfunkciós nyomtatók segítenek a diagnózisok értékelésében és az információk megosztásában. Azonban a biztonsági veszélyek miatt ezek a rendszerek is korlátozottak Az automatizált biztonsági megoldásoknak köszönhetően ezek a nyomtatókészülékek az elektromos és manuális papírmunka szabályozását is megkönnyítik. Mindez csökkenti a manuális munkából származó hibák számát, fokozva ezzel a páciensek egészségügyi adatainak biztonságát.
  • A páciensek hazaengedése: A kijelentkezési folyamat során a páciensek számos dokumentumot kapnak készhez (leletek, receptek, zárójelentés stb.) A folyamat során alkalmazott automatizálás, úgymint a felhasználó hitelesítése segítenek megvédeni a páciensek bizalmas adatait.

Biztosíts hozzáférést pácienseid számára saját egészségügyi információikhoz

A páciensek aktivitása jelentősen nő, ha megfelelően tájékoztatják őket egészségügyi állapotukról. A modern digitális megoldásoknak köszönhetően a páciensadatok más orvosokkal és magukkal a betegekkel való megosztása egyszerűbb, mint valaha.
Ezeket a technológiai újításokat persze csak akkor élvezhetik ki pácienseid, ha folyamatosan foglalkozol egészségügyi alkalmazásod fejlesztésével és karbantartásával.

Tedd lehetővé az online megbeszéléseket és receptigénylést a telemedicina segítségével

A személyes látogatások során az orvosoknak és pácienseknek ugyan annyi időt kell fordítaniuk a vizsgálatok és egyéb feladatok lebonyolítására. Gyakran a legtöbb időt az utazás veszi el a páciensektől.
Az online megbeszélések lehetővé teszik a legfontosabb tudnivalók megbeszélését és kérdések megvitatását, csökkentve ezzel a személyes látogatások sűrűségét.
Szintén hasznos, ha a páciensek egy online felület (vagy telefonos alkalmazás) segítségével intézhetik el az időpontfoglalást.

Tedd elérhetőbbé az ellátást virtuális eszközökkel és a páciensek távolsági megfigyelésével

A félreeső helyeken élő páciensek számára kihívást jelenthet hozzájutni az orvosi ellátáshoz. Szintén a technológia fejlődésének köszönhetően egyre több ilyen beteg is megfelelő ellátásban részesülhet.
A páciensek távoli megfigyeléséhez készült eszközök hozzáférhetőbbé teszik az egészségügyet azon betegek számára, akik valamilyen oknál fogva nem jelenhetnek meg személyesen (vagy legalábbis nem sűrűn) az orvosi központokban. Ezek az eszközök jelentősen megkönnyítik a páciens és az orvos közötti kommunikációt, illetve az egészségügyi szakemberek naprakész adatokat kaphatnak a páciens állapotáról.
 
További bejegyzések