Útmutató a páciens-aktivitás fellendítéséhez
Szerző: Szatmári Szabina
Frissítve: 2023. június 7.
A páciensek sokáig egészen passzívan álltak az egészségügyhöz, hiszen kizárólag az orvosokhoz fordulhattak a problémáikkal és csak rájuk bízhatták magukat, valahányszor ellátásra vagy egyéb segítségre volt szükségük. Ez a hozzáállás azonban az elmúlt néhány év alatt megváltozott.
Az egészségügyi szakemberek manapság arra törekednek, hogy a pácienseik is sokkal aktívabban foglalkozzanak saját egészségükkel és jólétükkel. Ez a páciensközpontú módszer nem csupán több hatalmat ad a betegeknek ellátásuk ügyében, hanem a tudásukat is bővíti a különböző egészségügyi problémákkal kapcsolatban.
Azok a páciensek, akik nem vesznek részt aktívan az ellátási folyamatokban hajlamosabbak halogatni a kezeléseket és gyakran olyan problémáik vannak, amelyek rég óta ápolásra szorulnának. Mivel nem ismerik igazán problémáikat, sokkal gondatlanabbul bánnak saját egészségükkel.
A páciensek tapasztalatainak és nézőpontjainak figyelembevételével az orvosok segíthetnek betegeiknek, hogy azok még aktívabban kivegyék a részüket saját egészségügyi ellátásukból.
Melyek a páciensek aktivizálásának eszközei az egészségügyben?
A páciensek aktivizálására összpontosító stratégiák pozitívabb viselkedésre ösztönzik a pácienseket – ilyen például a megelőző ellátás vagy a rendszeres testmozgás.
A páciensek aktivizálása azonban nem csupán új digitális kezdeményezések kivitelezéséről szól. Ez a folyamat a páciensek és szolgáltatók közötti kapcsolatteremtés módjának teljes átgondolása, függetlenül attól, hogy ezek a felek épp hol tartózkodnak. Ehhez céltudatosan és elszántan kell arra törekedni, hogy megváltoztassuk a páciensek viselkedését.
Ha pedig célod a régi páciensek újraaktivizálása mellett, az új páciensszerzés, akkor Egészségügyi online marketing ügynökségünk ebben segítségedre lesz!
Miért olyan fontosak a páciens-aktivizálási stratégiák?
A páciensek aktivizálásához közbelépésekre van szükség.
Az ellátás költségeinek csökkentése
A páciensek aktivizálásának jelenlegi eszközei, úgymint a betegek állapotát mérő műszerek és a telemedicina javítják a betegségek kimenetelét. Ez egyrészt enyhíti a sürgősségi osztályok terheltségét, másrészt csökkenti a visszatérő betegek számát. Mindez alacsonyabb ellátási költségeket eredményez.
A klinikai feladatok automatizálása
A klinikai rutinfeladatok automatizálása rengeteg terhet levesz az egészségügyi dolgozók válláról. Ilyen feladatok például a páciensek felvétele, a páciensek adatainak összegyűjtése, a receptek kiállítása, illetve a számlák kezelése. Az ismétlődő feladatok több hibalehetőséget is felvetnek, de többségük könnyedén elvégezhető egy automatizált rendszer segítségével.
Kevesebb meg nem jelenő beteg és lemondott időpont
A kevésbé aktivizált páciensek kétszer valószínűbb, hogy lemondják időpontjaikat és halogatják az ellátásukat. Ha a szolgáltatók időt fektetnek egy egészséges páciens-aktivizálási módszer kialakításába, akkor betegeik is sokkal jobban odafigyelnek majd egészségügyi kimeneteleikre. Minél aktívabbak tehát a páciensek, annál gyakrabban jelennek majd meg az időpontjaikon.
Jobb páciensélmény
A páciensek jobb egészségügyi élményekre számíthatnak, ha rájönnek, hogy a szakemberek több erőforrást és időt fordítottak arra, hogy ők jobb döntéseket hozhassanak az egészségükről.
Pozitívabb egészségügyi kimenetelek
Az aktívabb páciensek jobban kiveszik a részüket saját ellátásukból, ami jobb egészségügyi kimeneteleket eredményez. Egy aktív páciens rendszeresen gondoskodik saját magáról és kerüli a káros szokásokat, ha tisztában ezek lehetséges kimeneteleivel.
De milyen stratégiákat alkalmazhatsz, hogy megkönnyítsd pácienseid életét? Arról a következő oldalon olvashatsz!