Orvos, fogorvos, egészségügyi Facebook, Instagram, TikTok, YouTube oldal kezelés

Facebook Instagram oldalak vezetése ár

Miért kell ez egészségügyben a közösségi média marketing?

A közösségi média, azaz a „social media” társadalmunk egyik kedvenc időtöltésévé vált, hiszen egy modern okostelefon segítségével minden népszerűbb platform azonnal és bárki számára elérhető. Az internetezők egyik kedvenc kifejezése a „mobil” hiszen szívesen viszik magukkal mindenhová kedvenc online csatornáikat. Bár tudjuk, egészségügyi szolgáltatót a potenciális páciensek leginkább a Google-ben keresnek, de az ott talált jelöltek között válogatva gyakran megnézik az adott orvos közösségi média felületeit. Ha itt szimpaitikusnak találják, visszakerülnek a weboldalra, és jelentkeznek. 
 

Facebook, Instagram, YouTube, TikTok stb. orvosoknak

Milyen a jó közösségi média marketing magánorvosi praxis, fogászat vagy bármely más egészségügyi szolgáltató esetében? 

Ahogy fent is leírtuk, a közösségi média stratégia az éppen elégséges alaptól a kreatív, ütős, figyelemfelkeltő jelenlétig széles körben mozoghat. Az nem kétséges, hogy foglalkozni kell vele. Mi kutatásokkal vizsgáljuk különféle egészségügyi szolgáltatók esetében, mennyire költséghatékony az elégségesnél több közösségi média jelenlét. Több és olcsóbb konverziót (pácienst), hoz esetleg egy Google kampány, vagy a keresőoptimalizálás? Ezt minden egyes praxis vagy egészségügyi szolgáltató esetében egyedileg kell meghatározni! Erre szolgál a marketing audit, kattints IDE, olvasd el, mi is az!  
 

Közösségi média felületek az egészségügyben 

Az orvosok és más egészségügyi szolgáltatók viszonylag hamar kezdték el használni a legújabb technológiai eszközöket személyes és professzionális kommunikációikban. A social media nyújtotta lehetőségeket (storytelling, a páciensek aktivitásra ösztönzése stb.) azonban sosem használták ki teljes mértékben, így jelentős hátrányba is kerültek a legtöbb kereskedelmi márkához képest. 

Idővel persze elkezdték behozni a lemaradást, és az orvosok, klinikák, kórházak, illetve gyógyszer- és eszközgyártók közül egyre többen alkalmazzák az egészségügyi social media marketinget stratégiájukban. 

Ennek köszönhetően a közösségi média jelentős változásokhoz vezetett az egészségügyben: 
 
  • A páciensek tájékozottabb egészségügyi fogyasztókká váltak 
  • Sokkal könnyebb hozzáférni a megbízható egészségügyi forrásokhoz és információkhoz 
  • A fogyasztók sokkal hajlamosabbak legalább egy egészségügyi alkalmazást használni 
  • A páciensek sokkal aktívabb szerepet vállalnak egészségügyi döntéseikben 
  • A felnőttek hajlamosak személyes egészségügyi információkat is megosztani egymással a közösségi médián 
  • Az orvosok szerint a social media segít színvonalasabb ellátást nyújtani a páciensek számára 
  • A social media az orvosok és a páciensek tájékoztatásához és felvilágosításához is hozzájárul 
  • Az egészségügyi rendszer átlátszóbb a kimenetelekkel, költségekkel és értékkel kapcsolatban 
  • A szolgáltatók és páciensek közötti szoros kapcsolatok fokozott bizalomhoz vezetnek 
  • Az egészségügyi social media marketing hozzájárul a márkák felismerhetőségéhez, illetve megerősíti a szervezeti és egyéni hírnevet is 
  • Kevésbé jelent problémát a páciensek és orvosok közötti távolság 
  • A social medián könnyebb rávilágítani a szolgáltatók által nyújtott előnyökre 


Az egészségügyi social media marketing legnagyobb előnyei és lehetőségei 

Az egészségügyi social media marketing a mai digitális világban minden egészségügyi szervezet stratégiájának szerves részét kell, hogy képezze. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenki azonnali eredményeket lát majd rajta, vagy hogy minden szervezet közösségi stratégiája ugyan úgy épül fel. 

Ugyanakkor, a használni szánt social media platformok gondos kiválogatásával és megfelelő használatával hatékonyan és hatásosan érheted el és nyerheted meg ideális pácienseidet azokon a felületeken, ahol legszívesebben töltik az idejüket. 

Szóval milyen előnyöket és lehetőséget kínál az egészségügyi social media marketing? 


Tájékozódás 


A közösségi média segítségével rengeteget tudhatsz meg meglévő és lehetséges pácienseid igényeiről és szükségleteiről. Ha igazán hatásos marketingüzeneteket szeretnél megfogalmazni számukra, akkor először ki kell derítened, hogy mikről is beszélnek. Egy aktív párbeszéd kialakításához azt a nyelvet kell beszélned, amit ők is, és azokkal a témákkal kell foglalkoznod, amelyek érdeklik őket. 

 

Tájékoztatás 


A social medián az orvosok hasznos és keresett egészségügyi információk hiteles forrásai lehetnek. Egy olyan korszakban, amelyben az emberek gyakran egyedül néznek utána a dolgoknak és diagnosztizálják saját problémáikat, a social medián aktív orvosok segíthetnek megkülönböztetni a megbízható információkat a kevésbé biztonságos tartalmaktól. 

 

Hírnév 


Gyakori helyzet, hogy a nyilvánosság alig vagy semmit sem tud egy-egy praxisról vagy egy klinikáról, még akkor sem, ha sokak által tisztelt, a tudományos körökben is elismert szakemberekről van szó. Az egészségügyi social media marketing az aktív online hírnévkezelés egyik leghatékonyabb eszköze. 

 

Páciensélmény 


A páciensekkel és családtagjaikkal folytatott beszélgetések során (vagy a nyilvános megjegyzéseik elemzésével) kiderítheted, hogy szolgáltatásaid mely aspektusaival elégedettek betegeid, és melyek azok a területek, amelyek több odafigyelést igényelnek a munkavégzés során. Ezen információk birtokában aztán sokkal színvonalasabb ellátást biztosíthatsz számukra. 

 
 

Professzionális kapcsolatok 


Az igazán felkészült orvosok kollégáikkal, őket ajánló orvosokkal és más szakemberekkel is aktívan tartják a kapcsolatot a social medián, hogy mindig képben legyenek a legújabb egészségügyi fejleményeket illetően. Például megvitathatják a különböző gyógyszerek vagy kezelési eljárások mellékhatásait, kockázatait és egyéb jellemzőit. Mindemellett gondolatvezetői pozíciókba emelt szakembereket is követhetnek, illetve akár új munkatársakat is találhatnak maguknak. 

 

Az egészségügyi social media marketing tehát jelentősen megváltoztatta az orvosok munkáját és a páciensekkel kialakított kapcsolataikat. Az egészségügyi szakemberek elsőszámú eszközévé nőtte ki magát a nyilvánossággal való kommunikációra és az új páciensek bevonzására. Mindez persze nem meglepő, hiszen az emberek azokhoz az orvosokhoz fordulnak szívesebben problémáikkal, akiket kedvelnek és akikben megbíznak. 
További bejegyzések