Orvosi marketing tippek, amiket minden praxisnak meg kell fogadnia

6 Orvosi marketing tipp, amit érdemes megfogadnod

A digitális kommunikáció összetett világában az egészségügyi szolgáltatók temérdek marketingtanácsra lelhetnek az interneten, azonban ezek természete és gyakran eredetei is kérdőjeles lehet. A világhálón ráadásul bárki kiadhatja magát „marketing gurunak”, így nehéz lehet megbízható forrásokból hasznos egészségügyi marketing tanácsokhoz jutni.

Orvosi marketing tippek, amiket minden praxisnak meg kell fogadnia

Éppen ezért érdemes olyan marketing ügynökségekhez fordulni, amelyeknek hosszú, akár több évtizedes tapasztalatuk is van az egészségügyi ügyfelek online marketingjével.
Szerencsére manapság sok egészségügyi szolgáltató belátja, hogy mennyire is fontos az online marketing praxisa sikereihez. Ami azonban már kevésbé szerencsés, hogy gyakran rossz helyekről szerzik be az ehhez szükséged információkat.
Az alábbiakban éppen ezért gondosan kiválogatott Orvosi marketing tippeket gyűjtöttünk össze, amelyeket lényegében bármilyen jellegű praxis alkalmazhat a sikerek érdekében!

 

Ismerkedj meg meglévő pácienseiddel

Meglévő pácienseid tökéletes képet festenek marketinged ideális célközönségéről. Érdemes számon tartanod, hogy milyen korcsoportokat képviselnek, mennyire iskolázottak, hogy milyen a társadalmi és gazdasági helyzetük, és így tovább.
Ha sikerül egy általános képet felállítanod leggyakoribb pácienseidről, akkor sokkal precízebben megcélozhatod majd ideális ügyfeleidet is marketingeddel.
Ha például arra jutsz, hogy meglévő pácienseid iskolai végzettsége nem túl magas, akkor ehhez érdemes alakítanod kommunikációdat hirdetéseidben, webhelyeden, közösségi profiljaidon és minden más marketingcsatornádon is. Ne írj például egyetemi szintű szakmai cikkeket, ha ideális pácienseid többsége legfeljebb egy érettségivel rendelkezik.
A lényeg az, hogy tudd, kik alkotják ideális közönségedet, és hozzájuk mérten alakítsd ki marketingedet.

 

Tedd rendbe webhelyedet

Függetlenül attól, hogy milyen a végzettségük, vagy, hogy milyen gazdasági réteget képviselnek, lehetséges pácienseid többsége az interneten keresztül keres majd magának helyi orvosokat, illetve egészségügyi információkat.
Amennyiben webhelyed tartalmai megfelelően optimalizáltak (azaz erős az úgynevezett SEO-d), akkor olyan látogatókat vonz majd be, akik tényleg érdeklődnek egészségügyi szolgáltatásaid iránt.
Sok érdeklődő páciensjelölt számára webhelyed lesz majd az első benyomás praxisoddal kapcsolatban, ezért fontos, hogy kiváló felhasználói élményt nyújts számukra. Ehhez egy gyors, modern, biztonságos, stabil webhelyre lesz szükséged, ami valamennyi eszközön (főleg okostelefonokon) tökéletesen működik és akadálymentesen használható.
Webhelyeden minden fontos információt könnyen meg kell, hogy találhassanak az érdeklődők, például hogy kik dolgoznak rendelődben, milyen szolgáltatásokat kínáltok (és milyen árakon), és persze, hogy hogyan vehetik fel a kapcsolatot praxisoddal. Az igazán igényes egészségügyi webhelyek még az időpontfoglalásra is lehetőséget nyújtanak az online látogatók számára.

 

Foglalkozz a SEO-val

Egy igazán jó és tapasztalt online marketing ügynökség nagy hangsúlyt fektet majd a SEO-ra, azaz a keresőoptimalizálásra is. Ez azt jelenti, hogy legfontosabb weboldalaidat úgy alakítják majd ki (vagy át) webhelyeden, hogy azok a lehető leggyakrabban jelenjenek meg, valahányszor egy lehetséges páciens valamilyen releváns kifejezésre keres rá a Google-on.
Az emberek tudják, hogy a Google első találatai között megtalálják majd, amit keresnek, ezért fontos, hogy erős SEO-val bekerülj a legjobb pozíciókba.
Ehhez az ügynökség figyelembe veszi, hogy kik ideális pácienseid, majd ez alapján, hogy milyen szavakat, kifejezéseket használhatnak, amikor egészségügyi szolgáltatásokra keresnek rá az interneten. Ezen szavakra és kifejezésekre optimalizálják majd webhelyed tartalmait, hogy azok minél több kereső felhasználónak, minél jobb pozíciókban jelenhessenek meg a keresési találatok között.
Na persze, a SEO ennél sokkal összetettebb, és messze nem csak a kulcsszavakról szól. Valójában egy külön tudományág, amit mindenképpen érdemes tapasztalt marketingesekre bízni!

 

Használd mindenütt ugyan azokat az adatokat profiljaidon

A SEO, különösen a helyi egészségügyi SEO egyik fontos feltétele, hogy praxisod alapadatai (név, cím, telefonszám) mindenütt ugyan úgy jelenjenek meg az interneten. Ez azért olyan lényeges, mert a Google ez alapján is igyekszik utánajárni, és meggyőződni róla, hogy az általad megadott adatok pontosak-e. Ez apróságnak tűnik, de a Google szemében fontos bizalmi jel, ha adataid minden felületen egyeznek egymással!
Amikor létrehozod praxisod Google Cégem adatlapját (ami teljesen ingyenes), meg kell adnod alapadataidat is. Ezek az adatok pontosan ugyan így kell, hogy szerepeljenek saját webhelyeden, illetve az összes nyilvános egészségügyi adatbázisban is, ahol a felhasználók és a keresőmotorok is rátalálhatnak praxisodra. 
Ez persze nem csak a SEO miatt lényeges, hiszen fontos, hogy mindenütt naprakész, friss elérhetőségeket adj meg, hiszen így biztosíthatod, hogy az érdeklődők előbb-utóbb eljussanak hozzád, bárhol is találnak rá praxisodra.

 

Szerezz több pozitív véleményt pácienseidtől

Még mindig a helyi egészségügyi SEO vonalán haladva fontos megemlítenünk a páciensek által megfogalmazott írásos véleményeket is. Az emberek sokkal szívesebben keresnek fel egy olyan egészségügyi szakembert, aki sok pozitív értékelést és véleményt kapott, mint egy olyat, akit szemmel láthatóan kevésbé kedveltek korábbi páciensei. Mi több, ha az emberek pozitívan értékelik praxisodat a Google Cégem adatlapodon, akkor a helyi keresések között is gyakrabban jelenik majd meg rendelőd, amikor az emberek a közelben keresnek maguknak orvosi ellátást.
Az Orvosi marketing fontos része a hírnévkezelés – az, hogy hogyan prezentálod magadat egészségügyi szakemberként az interneten, és hogy hogyan reagálsz az emberek pozitív és negatív visszajelzéseire. Ezeket a kommunikációkat mindenki láthatja az interneten, és nem mindegy, hogy milyen stílusban kezeled a kritikákat és más negatív megjegyzéseket.
Ha több pozitív értékelést szeretnél kapni, akkor egyrészt muszáj kiváló ellátást biztosítanod pácienseidnek, másrészt pedig arra kell ösztönöznöd őket, hogy osszák meg másokkal is véleményüket az erre alkalmas felületeken. A helyi SEO-ban a Google Cégem adatlapra írt vélemények segítenek, de az is hasznos lehet, ha valaki praxisod Facebook profiljára ír ajánlást rólad. Közöld ezt tapintatosan elégedett ügyfeleiddel, és ha kell, küldj nekik egy utánkövető emailt is, amiben a legfontosabb felületekre linkelsz nekik.

 

Koncentrálj az ajánlásokra

Meg szoktad kérni elégedett pácienseidet, hogy javasolják praxisodat másoknak is? Van egy konkrét stratégiád az ilyen ajánlások kezelésére, nyilvántartására és díjazására? Ez az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb módszer, amivel új pácienseket szerezhetsz magadnak. Nincs más dolgod, mint tudatni pácienseiddel, hogy milyen jutalmakban részesülhetnek, ha rajtuk keresztül sikerül új ügyfeleket szerezned magadnak.
Mindebben nem csak elégedett pácienseid, hanem más orvosok is segíthetnek. Gyakori, hogy az egymáshoz viszonylag közel praktizáló szakorvosok egymáshoz küldik pácienseiket, ha azok más jellegű beavatkozásokat igényelnek. Egy fogorvos például egy szájsebészt ajánlhat egy páciensének, ha el kell távolítani a bölcsességfogát, és így tovább.
 

További bejegyzések