Kedvező megtérülések az egészségügyi hívás követéssel

Híváskövetés az egészégügyben: Miért és hogyan?

Az egészségügyi szolgáltatók mindössze néhány évvel ezelőtt gyakran kérdezgették betelefonáló pácienseiktől, hogy az illető hol hallott először az adott klinikáról vagy orvosról. Habár ez a kérdés fontos információkhoz segített hozzájutni a leghatékonyabb marketingcsatornákat illetően, volt egy hatalmas hátránya: minden az az ügyfélszolgálatos munkatársak feladata volt.
 
Kedvező megtérülések az egészségügyi hívás követéssel A manuális híváskövetés egy időigényes módszer, és gyakran további kérdéseket is felvet. Ha például a páciens azt válaszolja, hogy „a Facebookon” vagy „egy online hirdetésben”, akkor ez még mindig nem szűkíti a kört a konkrét Facebook bejegyzésre vagy reklámra. Ezeket az adatokat továbbá mind egyenként kellett bevinniük az ügyfélszolgálatos kollégáknak a CRM rendszerekbe, mert csak így lehetett összekapcsolni a pácienseket a megfelelő marketing kampánnyal.
Éppen ezért a manuális egészségügyi híváskövetés gyakran nem kapott annyi figyelmet, mint amennyit érdemelt, és sok praxis a mai napig küzd ezzel.
Szerencsére a legújabb híváskövető technológiáknak köszönhetően könnyedén azonosíthatod, hogy mely páciensek hogyan találtak rá rendelődre. Mi több, ezek az adatok automatikusan feljegyzésre is kerülnek a megfelelő analitikai platformokon.

Mi az az egészségügyi híváskövetés?

A híváskövető szoftverek segítenek azonosítani, hogy a betelefonáló páciensek mely kampányokon és csatornákon keresztül jutottak el odáig, hogy betelefonáljanak rendelődbe. Automatikusan kiderítheted például, hogy mely hirdetések, weboldalak vagy akár kulcsszavak járultak hozzá a híváshoz.
A korszerű egészségügyi híváskövető rendszerek a hívások beszélgetését is elemzik, és ez alapján képesek megállapítani, hogy a betelefonáló személy időpontot foglalt, rákérdezett egy konkrét promóció részleteire vagy érdeklődött egy bizonyos szolgáltatás iránt.
Ezen információk birtokában sokkal átfogóbb képet kaphatsz arról, hogy mely kampányaid működnek, és melyekre lenne érdemes szűkebb költségkeretet fordítani.
Összességében tehát, az egészségügyi híváskövető rendszerek segítenek a legtöbbet kihozni a kampányaidba befektetett összegekből.

Hogy működik a híváskövetés az egészégügyben?

A híváskövető szoftverek lekövethető telefonszámok segítségével azonosítják, hogy a betelefonáló milyen digitális útvonalon keresztül jutott el a hívás pillanatához.
A lekövethető telefonszámok lehetnek egyedi helyi, díjmentes vagy betűket is tartalmazó hívószámok, amelyeket egy-egy konkrét kampányhoz kell hozzácsatolni. Például külön száma lehet az organikus kereséseknek, a fizetett keresési hirdetéseknek, a különálló landing oldalaknak, a hírleveleknek vagy akár az útmenti hirdetőtáblákon elhelyezett reklámoknak is. Amikor aztán egy érdeklődő páciens tárcsázza valamelyik számot ezek közül, az hívások automatikusan átirányításra kerülnek a rendelőbe, és minden fontos adat láthatóvá válik egy online felületen.
Az egészségügyi híváskövető szoftverek kijelzik a hívó azonosítóját, a telefonszámát, a hívás pontos idejét (dátummal), időtartamát és egyéb hasznos információkat.
A dinamikus lekövethető telefonszámok akár webhelyed felhasználóit is képesek megkülönböztetni egymástól. Ez a dinamikus technológia minden felhasználó (pontosabban minden munkamenet) számára egy új telefonszámot jelenít meg, és ez által egyenként tudja követni az összes betelefonáló hívását.
Az egészségügyi híváskövetést érdemes egyszerre alkalmazni az űrlapkövetéssel és chatkövetéssel is. Ezek a módszerek szintén rengeteg hasznos információt kínálhatnak arról, hogy egy-egy felhasználó milyen digitális útvonalat járt be, mielőtt kitöltött egy űrlapot.
A chatkövetés szintén fontos, ugyanis a fogyasztók több, mint 40%-a preferálja az élő chatfunkciót, míg csupán 32%-uk telefonál szívesebben.

Milyen előnyöket kínál a beérkező hívások követése az egészségügyben?

Ahhoz, hogy átfogó képet kaphass egy marketingkampányod teljesítményéről, valahogyan össze kell kapcsolnod egymással az online és offline tevékenységeket.
A híváskövető szoftverek segítenek kideríteni, hogy mely kampányok ösztönözték hívásra az időpontot foglaló betelefonálókat. A marketingesek továbbá alaposabban megismerhetik a páciens utazásának különböző kapcsolatteremtési pontjait.
A más értékesítési és CRM eszközökkel együtt használt lekövethető telefonszámok lehetővé teszik az egészségügyi márkák számára, hogy:
  • Pontos marketing- és konverziós adatokat jegyezzenek fel
  • Pontosabb képet kapjanak online és offline marketingkampányaik megtérüléséről
  • Figyelemmel kövessék kampányaik hatékonyságát
  • Azonosítsák, hogy mely csatornákról érkeznek a legnagyobb arányban konvertáló érdeklődők
  • Azonosítsák, hogy melyek a beszélgetések során leggyakrabban elhangzó kifejezések (hogy ezeket aztán marketingüzeneteikben is felhasználhassák)
  • Optimalizálják a marketingre fordított összegeket, hogy minősített érdeklődőket vonzhassanak be
  •  Továbbképezzék személyzetüket a betelefonáló érdeklődők hatékonyabb konverziójáért
További bejegyzések