Egészségügyi közösségi média marketing -Miért vágj bele
A közösségi média az egészségügyben, avagy az egészségügyi közösségi média marketing az egészségügyi szektor számára is kulcsfontosságúvá vált. Ma már szinte minden márka és cég tudja, hogy mennyire fontos az online jelenlét. Valójában a becslések szerint az amerikai egészségügyi szervezetek 70%-a használja a közösségi médiát, miért ne használhatná a magyar egészségügy is?
Hogyan használjuk a közösségi médiát az egészségügyben?
A közösségi média használata az egekbe szökött, és elengedhetetlen a közösségi média marketing kezdeményezéseinek előmozdításához az egészségügyben. Ezen a rendkívül versenyképes területen erős egészségügyi közösségi média marketingstratégiát kell megvalósítani, hogy kitűnjünk a tömegből, elérjük a betegeket és a fogyasztókat. A technológia fejlődésével természetesen a páciensek vagy ügyfelek kutatási és döntési szokásai is drasztikusan megváltoztak. Az emberek most a Google-ban keresik a tüneteiket, a kórházi vagy klinikai megjegyzések alapján választanak egészségügyi szakembert, és teljes mértékben az interneten található információk alapján döntenek.
Az egészségügyi közösségi média marketing előnyei
Nem tagadhatjuk, hogy a közösségi média életünk felénél jár, és a közösségi média alkalmazása kereskedelmi és marketing szükséglet az egészségügyben a jelenlegi digitális gazdaságban. Ez azonban nem egy olyan hely, ahol egyetlen varázspálcával elérheted az összes potenciális ügyfelet, és nem olyan hely, ahol egy vállalkozás egyszerűen a közösségi média használatával sikeres lehet. A közösségi médiaplatformok megfelelő kombinációja és használatuk módja azonban kulcsfontosságú eszközzé vált a felhatalmazott fogyasztók hatékony és eredményes eléréséhez, bevonásához és vonzásához. A betegek és a fogyasztók bevonása érdekében számos egészségügyi szervezet próbálja meg hatékonyan használni a különböző típusú hálózatokat és egészségügyi közösségi média marketing eszközöket. A szervezetek képesek felhagyni a hagyományos hirdetési módszerekkel, és az internetet használják a betegekkel való interakcióra hatékony marketing és kommunikációs stratégiák révén.
Alapvetően elengedhetetlen, hogy a szolgáltatók aktívak legyenek a közösségi médiában, pontos egészségügyi információkat adjanak, interakcióba lépjenek a felhasználókkal, és szükség esetén egészségügyi közösségi média marketingstratégiákat alkalmazzanak.
Íme néhány előnye a közösségi média használatának az egészségügyben:
- Lehetőség sok ember elérésére
- A betegek tájékoztatása pontos információkkal
- Bizalomépítés
- Megosztja praxis értékét
- Lehetőség sok ember elérésére
A közösségi médián keresztül az emberek megtalálják a lehetőséget, hogy megosszák tapasztalataikat. A megszerzett pozitív vagy negatív tapasztalatokat megjegyzésekben vagy megosztott bejegyzésekben osztják meg az emberekkel. A kutatások szerint sokan alapos kutatást végeznek, mielőtt orvost vagy klinikát választanak, és mások tapasztalatai alapján választanak. Emiatt a közösségi oldalak használata lehetőséget ad arra, hogy számtalan emberhez eljuthass, és hozzájárulj ahhoz, hogy ismert kórház, klinika vagy orvos legyen belőled.
Egészségügyi közösségi média marketing tippek
Általánosságban elmondható, hogy az egészségügyi szektor fokozatosan rájön, hogyan használja a közösségi médiát úgy, hogy az kényelmes legyen a betegek, a nyilvánosság és a szakmai kollégák számára. Mint minden iparágban, az egészségügyben is elengedhetetlen egy erős közösségi média marketing stratégia.
Íme néhány egészségügyi közösségi média marketing tipp:
- Legyen online jelenléted
- Oktatási tartalom megosztása
- Használj különböző típusú marketingstratégiákat
- Hívd fel a figyelmet az új kezelésekre és eseményekre
- Győződjön meg arról, hogy pácienseid jogai védve vannak
1. Legyen online jelenléted
Ez nyilvánvaló, de elfogadhatatlan, hogy ha nem vagy jelen az online világban. Egyre több fogyasztó fordul online értékelő oldalakhoz, hogy segítsen nekik új orvost választani. Ez azt jelenti, hogy a rossz online hírnévvel rendelkező kisvállalkozások évente több száz új beteget veszíthetnek. Beteget veszíteni csak akkor érdemes, ha már meggyógyítottad őket.
2. Oktatási tartalom megosztása
Sok leendő beteg nincs tudatában annak, hogy orvosi ellátásra van szüksége. Úgy döntenek, hogy a Google-on keresik a tüneteiket, miután észrevették őket. Nem kifejezetten orvost keresnek, csak tájékoztatást.
3. Használj különböző típusú marketingstratégiákat
Egyszerűen minden erőfeszítést a digitális marketing egyetlen aspektusára összpontosíthatsz. Sok szervezet úgy gondolja, hogy az egyikre összpontosíthat, majd továbbléphet a következő szintre, de a diverzifikáció előnyösebb a mai versenyhelyzetben.
4. Az új kezelések és események iránti figyelem felkeltése
Mindenki különféle célokra használja az internetet, beleértve az orvosok és egészségügyi állapotok keresését. Az egészségügyi vállalkozásoknak olyan egészségügyi közösségi média marketing taktikákat kell alkalmazniuk, amelyek kiterjesztik és javítják vállalkozásukat, ha versenyképesek akarnak maradni. Te is az akarsz maradni ugye? Akkor tájékoztasd a felhasználókat az új kezelésekről és a fontos egészségügyi fejlesztésekről és eseményekről a figyelemfelkeltés érdekében.
5. Védd a betegek jogait
A betegek bizalmas kezelésének jelentőségét még akkor sem lehet eléggé hangsúlyozni, ha figyelembe vesszük az egészségügy legjobb digitális marketing gyakorlatait.
Ha webhelyed tele van egészségügyi közösségi média marketing trendekkel és rengeteg hasznos információt tartalmaz azokról a területekről, amelyekre szakosodott, az emberek hozzád fordulnak megoldásokért, és te leszel az első ember, aki eszükbe jut, amikor segítségre vagy kezelésre van szükségük.