Egészségügyi marketing 2021-ben: A legjobb tanácsok

Így csináld helyesen az egészségügyi marketinget 2021-ben

Az egészségügyi marketing mára a marketing egy olyan területévé vált, amely kreatív módszerekkel igyekszik mélyebb kapcsolatokat teremteni a páciensekkel. Az emberek manapság szeretnék a saját kezükbe venni egészségügyi páciens-utazásukat, és pontosan tudni kívánják, hogy mit és hogyan csinálsz majd velük orvosként.
Fontos tehát 2021-ben az egészségügyi marketingre is összpontosítani, hogy elérhesd és tájékoztathasd meglévő és leendő pácienseidet.

Egészségügyi marketing 2021-ben: A legjobb tanácsok

De mi az az egészségügyi marketing?

Az egészségügyi marketing az a folyamat, amely során különféle marketing és kommunikációs stratégiák segítségével új pácienseket szerezhetsz magadnak, illetve a páciensélményt is tökéletesítheted a közted és a pácienseid közötti nyíltabb kommunikációnak köszönhetőn.
Az egészségügyi marketing értékes, hasznos tartalmakat és forrásokat igyekszik biztosítani a pácienseknek az olyan digitális csatornákon keresztül, mint a közösségi média, a webhelyek, a keresőoptimalizálás, a fizetett hirdetések, az email marketing, és így tovább.

 

Miért van szükség egészségügyi marketingre?

A leghatékonyabb egészségügyi marketingstratégiák páciensközpontúak, vagyis arra fókuszálnak, hogy kik a páciensek, milyen információkhoz szeretnének hozzájutni, illetve arra, hogy egy ismeretségen és bizalmon alapuló kapcsolatot lehessen kialakítani velük.
Az egészségipar folyamatosan változik, és a páciensek oktatása és tájékoztatása jelenleg az egyik legfontosabb szempontnak számít.
Mi több, az egészségügyre heves verseny is jellemző, és sok orvosnak nem csak a helyi konkurenciával kell megmérkőznie, hanem a nagyobb klinikák és kórházak is megnehezíthetik a dolgukat. Az egészségügyi marketing azonban lehetővé teszi többek között azt is, hogy akár helyi szinten is kiemelkedj a tömegből, és a legelőkelőbb pozíciókban jelenj meg, valahányszor egy lehetséges páciens valahol a közelben keres magának orvosi ellátást.
Végül, de nem utolsó sorban, az egészségügyi marketing segítségével bemutathatod szaktudásodat leendő pácienseidnek, ezzel szakértői pozícióba emelve magadat a szemükben, és megalapozva azt a bizalmat, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy valaki hozzád forduljon az egészségével.

 

Az egészségügyi marketing előnyei

Több pácienst szerezhetsz praxisod számára

Minden marketing fő célja több ügyfelet, esetedben több pácienst szerezni. Az egészségügyi marketing pontosan ebben segít majd.

 

Más orvosok is ajánlhatnak pácienseiknek

Egy hatékony egészségügyi marketingstratégiának köszönhetően a többi helyi egészségügyi szakember is felfigyel majd rád, és, hacsak nem közvetlen versenytársaid, jó eséllyel ajánlanak is majd saját pácienseiknek, ha úgy vélik, hogy a te területedhez tartozik az adott probléma.

 

Orvosaid egészségügyi gondolatvezetők lehetnek

Klinikád orvosait is bevonhatod marketingstratégiádba, hogy saját történeteiken keresztül válhassanak gondolatvezetőkké a szakterületükön. Ezek a történetek előadhatók többek között videós, vagy írott formában is.
Ezzel orvosaid megbízható tanácsadókká válnak majd az emberek szemében, akik szívesebben választják majd őket versenytársaid helyett.

 

Népszerűsíteted egészségügyi szolgáltatásaidat

Természetesen egészségügyi szolgáltatásaidról is tájékoztathatod leendő és meglévő pácienseidet is, amihez többféle marketingcsatornát (közösségi média, email, YouTube, stb.) is felhasználhatsz.

 

Fellendítheted a praxis által kínált páciensélményt

A különféle egészségügyi marketingstratégiák bevetésével nem csak új pácienseket szerezhetsz, hanem egy színvonalasabb páciensélményt is biztosíthatsz számukra a hasznos tartalmak, pozitív visszajelzések és egyszerű kommunikáció jóvoltából.

 

Egy egészségügyi marketingstratégia kialakítása

Az egészségügyi marketing lényegében különféle online és offline marketingcsatornák alkalmazása az új és meglévő páciensek megcélzására. Fő céljai az ellátás színvonalának javítása, illetve persze a növekedés és a bevétel fellendítése.
Az elmúlt évtized során számos új egészségügyi marketinges jelent meg a piacon, és a páciensek életében is minden korábbinál fontosabb szerepet töltött be az internet világa. Az emberek többsége manapság az interneten keres rá különféle információkra, praxisokra, kórházakra, és minden egyéb egészségügyi témára. Az ilyen páciensek megcélzására temérdek online reklám készült, amit mára a legtöbb felhasználó egyszerűen automatikusan figyelmen kívül hagy.
Ezekre az emberekre akkor képes csak hatni az egészségügyi marketing, ha az első mozzanattól kezdve páciensközpontúnak építik fel azt. Szerencsére, ahogy egyre több páciens fordul az internethez, hogy saját kezébe vegye egészségét, az ilyen páciensközpontú marketingstratégiák is kivitelezhetővé válnak a megannyi marketingeszköz segítségével.

 

Szóval melyek azok az egészségügyi marketingstratégiák, amelyek a leghatékonyabbak 2021-ben? Egyáltalán hol érdemes elkezdeni egy ekkora projektet?

A következő részben pontosan erről lesz szó…
 

A cikk második részéért kattints IDE!

További bejegyzések