2023-ban ezekre ügyfelj marketinged során

5 egészségügyi trend a marketingben 2023-ra

Az egészségügy jelentős változásokon esett át az elmúlt néhány év során, amelyek – az ágazathoz képest – rendkívül gyorsan zajlottak le. Ha pedig nem vagy képes vagy hajlandó alkalmazkodni az új helyzethez, akkor márkád előbb-utóbb feledésbe merülhet.
2023-ban ezekre ügyfelj marketinged során Marketing Vezetőként egyedi lehetőséged van igazgatni nem csak csapatod, hanem az egész szervezet lépéseit is. A legsikeresebb, legrelevánsabb kampányok mindig a marketingesek által felkutatott és összegyűjtött információkra épülnek fel. Ezek a kutatások továbbá a részlegek és csapatok közötti szakadékokat is képesek áthidalni. Ha tisztában vagy az ágazatot érintő legfontosabb trendekkel, akkor sokkal megfontoltabb döntéseket hozhatsz majd csapatod és a többi vezetőségi tag társaságában.
Szóval milyen trendek érintik az egészségügyi marketinget 2023-ban, és milyen kihívások elé állítják a marketingcsapatokat? Minél előbb ismerkedsz meg velük, annál hamarabb fordíthatod előnyödre ezt a tudást.

Az egészségügyi marketinget formáló trendek 2023-ban

Habár ezek a környezeti tényezők kihívásokat hoznak magukkal és egy versenyszellemű, bizonytalan környezetet eredményeznek, számos lehetőséget is kínálnak az egészségügyi marketingesek számára, hogy egy sikeresebb irányba kormányozzák szervezetüket.

1. Fokozott ütemű változások és innováció az egészségügyben

Az egészségügy mindig is a lassabb ágazatok közé tartozott. A szakemberek egyes problémákon évekig töprengtek, ami elegendő időt hagyott a marketingesek számára, hogy alaposan átgondolják minden egyes stratégiai döntésüket.
Az elmúlt évek eseményei azonban felpörgették ezt a lassú tempót. Egyes esetekben a gyors változások kifejezetten pozitív eredményeket hoztak – gondolunk itt például a páciensek ellátásában elért fejlesztésekre. Kialakultak azonban negatívabb helyzetek is, amelyek sokkal inkább visszafogják az egészségügyi rendszereket és szervezeteket – ilyen többek között a fokozott pénzügyi nyomás is, amelyet első sorban a vírushelyzetnek köszönhetünk.
Ahogy az iparág fejlődése és innovációja rohamléptekkel folytatódik, a marketingeseknek is más gondolkodásmódra és fürgébb kezdeményezésekre lesz szükségük. Ez nem azt jelenti, hogy gyors, elhamarkodott döntéseket kell hozni a hosszútávú tervek kárára – a cél sokkal inkább a rendszerezettség és az előrelátás.
Minél gyorsabban változik a piaci helyzet, annál gyorsabban kell majd reagálnod ezekre a változásokra. Felkészültnek kell lenned, ha gyorsan szeretnél döntéseket hozni és alkalmazkodni az új helyzethez. Szükséged lesz egy fő célra, amit el szeretnél érni, bármilyen helyzetben is találod magadat. Ezen cél köré kell felépítened stratégiádat, és módosítanod azt az aktuális körülmények szerint.
Meglehet például, hogy a jelenlegi versenymezőnynek köszönhetően a továbbiakban nem éri meg fizetett hirdetéseket futtatnod. Ilyenkor talán jobban megéri a SEO-val és más inbound taktikákkal foglalkozni, hogy tovább menetelhess céljaid irányába a helyett, hogy mindent elölről kellene kezdened.

2. A konzumizmus hatása az egészségügyre

A hagyományos viszonteladók már hosszú évek óta igyekeznek megfelelni a fogyasztók egyre fokozódó elvárásainak. A digitális vásárlók több hatalommal bírnak, mint valaha, és ezen trend elől már az egészségügy sem menekülhet el. Ahogy a fogyasztók egyre több helyen találkoznak a modern technológia által kínált személyre szabással, kényelemmel és sebességgel, ma már az egészségügytől is efféle élményeket várnak el.
Ha nem akut kezelésekről (megelőzésről vagy wellnessről) van szó, a fogyasztó tudja, hogy létezik az a technológia, amely képes tökéletesebbé tenni ezeket az élményeket. Legyen szó online bejelentkezésről (ami segít kikerülni a sorban állást) vagy az egészségügyi szolgáltatók számára központilag elérhető adatokról, a pácienseknek magas elvárásaik vannak szervezeteddel szemben.
Marketingcsapatodnak egyedi lehetősége van megvizsgálni ezeket a kihívásokat. Ez annak köszönhető, hogy gyakran előbb férsz hozzá a fogyasztói (pl. elvárásokkal és elégedettséggel kapcsolatos) adatokhoz, mint bármelyik másik részleg.
Ennek ellenére általában nem a marketingrészlegek hozzák meg azokat a pénzügyi és technikai döntéseket, amelyek hozzáférést nyújtanak számukra azokhoz a technológiákhoz, amelyekkel eleget tehetnek a fogyasztók egyre fokozódó elvárásainak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ölbe tett kézzel kell ülnöd.
Először is, a tiszta, érthető kommunikáció már az előtt realisztikusabb fogyasztói elvárásokhoz vezethet, hogy a vásárlók belépnének az üzlet ajtaján. Továbbá, a személyzet megfelelő képzésével biztosítható, hogy minden ügyfél ugyan olyan színvonalas és márkahű élményekben részesüljön. Egyes esetekben a marketingesek egyszerre több csapattal is dolgozhatnak.
Amikor a marketingesek több csapattal is együttműködnek, akkor ezek a közös erőfeszítések remek innovációkhoz vezethetnek, amelyek nem csak a pácienseket szolgálják, hanem a szervezeti célokat is.

3. Több figyelmet kap az egyenlőség az egészségügyben

Az egészségügyben már rég óta problémát jelent a diverzitás, méltányosság és befogadás hiányossága. Ezek a tényezők azonban más területeken egyre több hangerőt szereznek maguknak, és itt az ideje, hogy az egészségügyi szervezetek is kivegyék a részüket ebből a trendből.
Habár viszonylag kevés egészégügyi rendszer hajlandó konkrét lépéseket tenni az átalakulás irányába, egyre többen ismerik el, hogy az értékekre épülő beteggondozáshoz többre van szükség néhány hangzatos jelmondatnál.
A marketingrészlegek is fontos szerepet tölthetnek be az ilyen egyenlőségi kezdeményezésekben. Ez persze nem olyasmi, amit egyetlen megbeszélés alatt el lehet intézni, de a marketingesek már azzal is sokat segíthetnek, ha olyan erőfeszítésekre fókuszálnak, amelyek rövid- vagy hosszútávon is változásokhoz vezethetnek.
Nézz utána a demográfiai statisztikáknak, és ügyelj rá, hogy fogalmazásod senkit se zárjon ki. Szükség esetén készítsd el a webhelyet (vagy legalább a legfontosabb oldalakat) több nyelven is. Tedd elérhetővé ügyfélszolgálatodat mindenki számára. Vedd fel a kapcsolatot közeli vagy országos közösségi szervezetekkel és segítsd a munkájukat, illetve fontold meg alaposan, hogy kiket szponzorálsz, illetve milyen felületeken hirdeted szervezetedet.

4. Stratégiai partnerkapcsolatok és az együttműködés szüksége

A világjárványnak köszönhetően minden eddiginél gyorsabb megoldásokra volt szükség az egészségügyben, méghozzá (bizonyos esetekben) minden rendelkezésre álló erőforrás árán. Számos rendszer támaszkodott a partnerkapcsolatokra, és ez a jövőben sem változik majd meg. Na persze, még mindig az elszigetelt munkakörnyezetek az elterjedtebbek, ezért az együttműködéshez újfajta gondolkodásmódra és kampánykezelésre lesz szükség.
Egy stratégiai partnerrel való együttműködés segíthet megoldani a belső és külső kommunikációval kapcsolatos problémákat; elérni a megfelelő közönségeket; elnavigálni a pénzügyi korlátok között és így tovább.
Mindez lehetőséget nyújt a marketingesek számára, hogy a cégen belül más részlegekkel, illetve külső ügynökségekkel is együttműködhessenek, és új stratégiákat dolgozhassanak ki a problémák megoldására.
Marketingesként nem neked kell rájönnöd, hogy hogyan kellene csökkenteni egy járvány terjedését, vagy hogyan biztosíthatna szervezeted jobb körülményeket folyamatos megfigyelést igénylő újszülöttek számára. Azonban értékes új kapcsolatokat szerezhetsz szervezetednek, akiknek a segítségével egészségügyi szakembereid hatékony válaszokat találhatnak ezekre és más fontos kérdésekre.

5. Új versenytársak

Az elmúlt néhány év eseményeinek köszönhetően még az egészségügyi versenymezőny nagyobb képviselői is sokat változtattak stratégiáikon. A gyógyszergyártó cégek, frissen alapított vállalkozások és biztosítók is igyekeznek bővíteni kínálatukat. Ez a fizikai és online viszonteladókra is vonatkozik.
Ahogy a piacot újabb és újabb tényezők és versenytársak kavarják fel, az egészségügyi szervezetek kénytelenek átgondolni fő tevékenységeiket és az együttműködés és verseny várható változásait, mindeközben pedig arra is ügyelniük kell, hogy megvédjék bevételforrásaikat.
A marketingesek is érezni fogják a versenymezőnyben lezajló változásokat. Jelen pillanatban elkerülhetetlennek tűnik az egészségügy visszafordíthatatlan átalakulása, hiszen több innovatív cég is kínálja új módszerekkel egészségügyi szolgáltatásait a páciensek és fogyasztók számára.
Pozíciód lehetővé teszi, hogy ezeket a változásokat a fogyasztók szemszögéből is megvizsgáld. Az aktuális események, fogyasztói kutatások és technológiai fejlesztések egyesített erejével biztosíthatod, hogy időben és megfelelően reagálj ezekre a trendekre.
 
További bejegyzések