egészségügyi marketing ötletek; egészségügyi marketing; marketing orvosoknak; marketing pácinesszerzéshez

Ezek a legcélravezetőbb egészégügyi marketing ötletek 2023-ban


Az egészségügyi marketing kihívást jelenthet a versenytársak közül az egészségügyi szektorban, de vannak olyan egészségügyi marketing ötletek és stratégiák, amelyek segítségével praxisod kitűnhet a tömegből. Annak ellenére, hogy a digitális marketingterületen az orvosi reklámoknak magas hirdetési költségei vannak, a leendő páciensekkel való kapcsolatfelvétel és a praxis népszerűsítése nem feltétlenül költséges erőfeszítés. A következő egészségügyi marketingötletek segíthetnek abban, hogy túllépj a hagyományos egészségügyi reklámozáson és elérd azokat az új betegeket, akik bővíthetik praxisodat és sikereket biztosíthatnak egy rendkívül versenyképes iparágban.
 

10 egészségügyi marketing ötlet és stratégia

Míg az egészségügyi marketing zavarónak tűnhet, az egészségügyi marketing trendek szorosan tükrözik más iparágak trendjeit. A következő egészségügyi marketing ötletek bemutatják azt, hogy mi működik más digitális marketingtereken, és olyan módon alkalmazzák őket, ami óriási előnyökkel járhat a praxisod tekintetében.

1. Egészségügyi marketing ötletek: hozz létre oktatási tartalmat a betegek és az orvosok számára

Az emberek az internetet arra használják, hogy tájékozottak maradjanak életük minden területén, beleértve az egészséget és a wellnesst is. Kiaknázhatod ezt az érdeklődést azáltal, hogy olyan tartalmat hozol létre, amely arról szól, ami miatt a potenciális betegek aggódhatnak. Szerencsére az alább felsoroltakhoz hasonló kattintásokat hozó egészségügyi tartalomhoz nem mindig kell tartalommarketing ügynökséget felvenni, te magad is megírhatod őket. 

Persze, ha nincs erre időd, akkor érdemes szakértőkre bízni, akik leveszik a válladról a terhet.

FELVESZEM A KAPCSOLATOT A SZAKÉRTŐKKEL

•    Blogok vagy cikkek: Megjeleníthetsz oktatási tartalmat saját weboldaladon vagy kereshetsz lehetőséget vendégblogra, vagy más online kiadványokban is szerepelhetsz. A vendégblogolás beépített bónusza, hogy téged a terület szakértőjeként fogalmaz meg és felhívhatja praxisodra a betegek figyelmét. Egy másik webhelyen való megjelenés szintén elősegíti a weboldaladra mutató linkeket, amelyek javíthatják a SEO-t (keresőoptimalizálás). 

•    Videók: Hallhattad, hogy a videó jelenleg a közösségi média királya és ez alól az egészségügyi marketing sem kivétel. A videó nemcsak jobb helyezést ér el a Google-on, hanem emelheti közösségimédia profiljaid hírét és növelheti az elkötelezettséget az olyan digitális marketingcsatornákban, mint a YouTube és a Facebook. Nézd meg a TikTok-ot és megtudod, hogy a rövid, könnyen emészthető videók készítéséhez nem kell marketing szakembernek lenned feltételnül.

2. Ismerd meg versenytársaidat és egészségügyi marketingtevékenységeiket

Más egészségügyi szakemberek online kutatása némi betekintést nyújthat abba, hogyan lavíroznak ők az egészségügyi marketing ötletek világában. Győződj meg arról, hogy a praxisod, klinikád vagy kórházad elérhetőségei könnyen előkerülnek a Google keresés során és elérhetőek kifejezett orvos kereső weboldalakon. 

Legyél tisztában azzal is, hogy versenytársaid milyen digitális technológiát kínálnak a betegeknek. Az egészségügyi alkalmazások a digitális egészségügyi forradalom élén áll és ezeknek az eszközöknek a használata jelezheti a betegeknek és az orvosoknak, hogy te az iparág vezető szerepét töltöd be.

3. Az intelligens orvosi marketing a helyi keresőoptimalizálást nem hagyja ki

Az egészségügyi marketing ötletek egyik gyakran figyelmen kívül hagyott összetevője a helyi digitális marketing kampányokra való összpontosítás egyértelmű előnye. A legtöbb beteg nem szeretne a környékétől túl messzire utazni ellenőrzésekre és orvosi eljárásokra, ezért a lokalizált keresőoptimalizálás kulcsfontosságú. 

A helyi keresési eredmények tetején való megjelenés, amelyet néha Google 3-csomagnak is neveznek, nem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. A csomag élén való helyezés magában foglalja az idézetépítést, a profil következetes frissítését és az áhított ötcsillagos értékelések sokaságát.

4. Írj véleményeket és legyél közvetlen a közösségi médiában

Ha már a véleményekről beszélünk, kevés olyan dolog van, amely olyan pozitív benyomásokat kelt, mint a páciens élményének hiteles részletei – ezért fontos része az egészségügyi marketing ötletek listájának az, hogy ösztönözd betegeidet az online értékelésre.

És ne feledd, hogy a páciens tapasztalata több, mint bármilyen orvosi eljárás vagy orvosi interakció. Arról is szól, hogy a praxis hogyan kezeli a betegek szorongását, a pénzügyi részleteket, például a számlázást, és nyújt- e egy olyan teret, amely támogatja a nyílt kommunikációt.

A betegek visszajelzéseinek kérése felméréseken keresztül és online értékelések kérése mind létfontosságú egészségügyi marketingstratégiák, de ne feledd, hogy közösségi médiában való jelenlétét se hagyd figyelmen kívül. A betegekkel való kapcsolat tartása azt jelenti, hogy olyan online terekben kell jelen lenni, ahol a potenciális célközönséged is sokat tartózkodik. 

5. Konzisztens márkaépítési és digitális marketing eszközök fejlesztése

Az egészségügyi hirdetésekhez használt digitális marketing eszközöknek következetes, jó minőségű üzeneteknek kell lenniük, amelyek közvetítik a márkádat. Noha biztosnak érezheted magadat a szakértelmedben az online felhasználók csak azt tudják, mit kommunikálnak az egészségügyi marketing stratégiáid. Ha egészségügyi marketinged elavultnak vagy szakszerűtlennek tűnik, az azt sugallhatja, hogy az általad kínált egészségügyi szolgáltatások nem ölelik fel a modern orvoslást.

6. A meglévő és korábbi betegekkel fennálló kapcsolatok kihasználása

Bár az új betegek vonzása gyakran számos orvosi praxis középpontjában áll, ne feledd, hogy meglévő és korábbi pácienseid még fontosabbak lehetnek. Ennek a csoportnak a szolgáltatások és eljárások népszerűsítése nem csak figyelmen kívül hagyott összetevője lehet az egészségügyben, hanem a betegek hűségéért való jutalmazása is növelheti az elégedettséget.
Mind a többi orvos, mind a korábbi betegek lehetnek a legjobb beutalási források, ezért ügyelj arra, hogy az Egészségügyi marketing stratégiák középpontjában ez a csoport elérése álljon.

7. Nyílt nap a kórházi marketing stratégiákban

Mind a virtuális, mind a személyes nyílt napok segíthetnek a praxis láthatóságának növelésében és abban, hogy a közösség fontos részévé váljon. Amikor valaki időpontot kér, azt szeretné, ha a praxisod a legjobb lenne, még akkor is, ha a közösségében élők nem voltak a betegeid.

Sajnos az egészségügyi marketing általában nem úgy működik, hogy „építsd fel és jönnek”. De ösztönzők felajánlásával elősegítheted a sikeresebb beteg bevonzást. Gondold át, hogyan hozz létre és hogyan alakíts ki kapcsolatokat a közösség vezetőivel a részvétel ösztönzése érdekében. Ne habozz felajánlani azokat a hagyományos ösztönzőket, amelyeket az emberek általában élveznek a nyílt napokon, mint például a nagyszerű ételeket és a szórakoztató tevékenységeket a családok számára.

8. Optimalizáld weboldaladat, hogy jobb egészségügyi marketing élményt biztosíts

Te megpróbálod piacra dobni szolgáltatásaidat, de a webhely látogatói valószínűleg csak próbálnak gyorsan információkat találni. A webhelyeden nyújtott jó felhasználói élmény precedenst teremt arra vonatkozóan, hogy olyan szolgáltató vagy, aki törődik a betegek támogatásával és az ügyfélszolgálattal. Weboldaladra úgy tekints, mint a praxisod előcsarnokára. Azt tükrözi, hogyan szeretnéd, ha a betegeket üdvözölnék, és milyen információkhoz szeretnél előzetesen a tudtukra adni?

Íme néhány dolog, amelyet figyelembe kell venni a webhely felhasználói élményének értékelésekor.

•    Weboldalad jól működik mobileszközökön?
A mobil használat trükkös lehet, de a webhelyednek automatikusan be kell igazodnia a különböző böngészőkhöz és eszközökhöz. Ezenkívül könnyen beolvasható betűtípusokkal kell rendelkeznie olyan méretben, amelyet nem kell módosítani a mobilos megtekintéshez. Ezt az egészségügyi marketing ötletek közül kiemelném, ha nem mobilbarát a weboldalad, mindenképp beszélj a fejlesztőddel, programozóddal. 

•    Hogyan jönnek a felhasználók a weboldaladra?
Attól függően, hogy milyen pozícióban vagy a Google-on, és mely kifejezések vezetik a keresési eredményeket, előfordulhat, hogy a főoldal nem az, ahogyan a betegek megtalálják a webhelyed. Végezz kutatást annak megállapítására, hogy a felhasználók hogyan találnak rád az interneten, és melyik oldalra érkeznek, amikor rákattintanak a weboldaladra.

•    Gyorsan betöltődik a weboldalad?
A nem optimalizált nagyméretű képek és egyéb elemek hosszú betöltési időt eredményezhetnek webhelyed oldalainál. Képzeld el, hogy a hatás hasonló a klinika vagy a kórház váróterméhez. Ha a várakozási idő túl hosszú, a betegek egyszerűen elmennek, és máshová mennek majd.

9. A hatékony kommunikáció a legjobb egészségügyi marketing ötletek egyike

Ha minden csapattag hatékonyan és következetesen kommunikál, az drasztikusan javíthatja a betegek élményét és az egészségügyi ellátás eredményeit. A CRICO Strategies 2016-os tanulmánya szerint az orvosi műhiba miatti perek közel egyharmadának a kommunikációs hibák voltak a kiváltó okai. 

A technológia kihasználása a kétirányú konzultáció csatornáinak biztosítására, a csapatbeszélgetések megvalósítása, a betegek kommunikációjának sablonosítása és a többfunkciós együttműködés elősegítése mind szilárd stratégiák a klinika vagy kórház kommunikációjának javítására.

10. Bízz meg egy marketing csapatot, akik az egészségügyi marketing szakértői


Az orvosoknak érdemes lehet megbízniuk egy marketing csapatot számos előnyös okból. Egy jól képzett marketing csapat rendelkezik a szükséges tudással és tapasztalattal a digitális marketing terén, az egészségügyi marketing ötletek után nem kell kutatnod, ők mindent elintéznek helyetted.

Ők képesek felmérni az orvosi vállalkozás specifikus igényeit és céljait, és azokhoz igazítani a marketingstratégiát. A csapat tagjai rendelkeznek olyan ismeretekkel, mint a célcsoport elemzése, a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing és a digitális hirdetések, amelyek segítségével hatékonyan népszerűsíthetik az orvosi szolgáltatásokat.

Az orvosok számára az egyik legértékesebb erőforrás az idejük. A marketingtevékenységek megszervezése és végrehajtása jelentős idő- és energiafelhasználással járhat. Ha egy orvos megbízza egy marketing csapatot, akkor az ő felelősségük a marketingtevékenységek koordinálása, így az orvosnak több ideje és energiája maradhat a betegekre és az orvosi gyakorlatra való koncentrálásra.

Mi készen állunk, hogy segíthessünk neked, vedd fel velünk a kapcsolatot a gombra kattintva!

FELVESZEM A KAPCSOLATOT  
További bejegyzések