2022 legfontosabb egészségügyi marketing trendjei

Ezek 2022 legfontosabb egészségügyi marketing trendjei

Az egészségügyi marketing gyorsabb tempóban fejlődik, mint valaha, amire már 2021 során is számos példát láthattunk. A tavalyi év során minden eddiginél több egészségügyi szakértő szánta rá magát a digitális átalakulásra és kezdett el online eszközöket használni, hogy kapcsolatban maradhasson pácienseivel. Mindez persze javarészt a COVID-19 járványnak „köszönhető”, habár mindenki jobban örült volna, ha más események idézik elő ezt a fejlődést.

2022 legfontosabb egészségügyi marketing trendjei

Akárhogy is, manapság óriási hibát követ el minden olyan egészségügyi szolgáltató, aki nem hajlandó lépést tartani az egészségügyet meghatározó digitális forradalommal. Hogy némi általános segítséget nyújtsunk ehhez, az alábbiakban összegyűjtöttük azokat az egészségügyi marketing trendeket, amelyek 2022-ben is fontos szerepet játszanak majd a szolgáltatók stratégiájában.

 

Inkább profikra bíznád az aktuális trendek követését? Akkor bízz meg minket egészségügyi online marketinged vezetésével és kérd ajánlatunkat marketing auditra az alábbi linken: Ajánlatkérés egészségügyi marketing ügynökségünktől

 

1. Az egészségügyi praxisok a páciensek bevonására összpontosítanak majd

A legtöbb egészségügyi praxisnak azért sikerült fennmaradnia a COVID-19 járvány legsúlyosabb időszakai során, mert igyekeztek online csatornákon keresztül tartani a kapcsolatot pácienseikkel. Ilyen csatornák például az élő kérdezz-felelek adások, videós interjúk és így tovább.
Ezek azok a praxisok, amelyek rájöttek, hogy a közösségi média és az email marketing segítségével mindig frissek maradhatnak pácienseik memóriájában, még akkor is, ha ritkábban (vagy egyáltalán nem) látogatnak el hozzájuk személyesen.
A páciensek ilyen jellegű bevonása mindig is fontos volt, de 2022-ben biztos lehetsz benne, hogy az egészségügyi marketing sikerek egyik kulcsa lesz majd.

 

2. A szakértők a dolgok internetéhez kapcsolt szoftverekre térnek át

Számos egészségügyi szolgáltató kezdett el már az előző években IoT (dolgok internete) alapú szoftvereket használni a páciensadatok jegyzésére és a készletkezelésre. Ezek az integrált szoftverek segítenek hatékonyabbá tenni a munkavégzést, megkönnyítik a személyzet hétköznapi feladatait, illetve általánosságban elégedettebb pácienseket eredményeznek majd, persze csak azoknak, akik hajlandók átvenni őket.
Ezek a szoftverek és a hozzájuk tartozó rengeteg betekintést és hasznos adatot kínálnak a munkafolyamatok optimalizálásához, az emberi erőforrások hatékonyabb elosztásához, illetve a működési költségek csökkentéséhez.
Ezek a rendszerek továbbá a páciensek számára is megkönnyítik a visszajelzést. Egyszerűbben számolhatnak be személyes tapasztalataikról a rendelőt, a szakembereket és az általános hangulatokat illetően, ami természetesen a klinika vagy kórház üzemeltetői számára is hasznos információként szolgál majd.

 

3. Látványos videóanyagok segítik a páciensek bevonzását

2022-ben még több hangsúly kerül majd a videómarketingre, ami manapság már nem luxus, hanem gyakran alapfeltétel a marketingsikerekhez.
A páciensek előszeretettel derítenek ki minél többet egy orvosról vagy klinikáról, mielőtt felvennék vele a kapcsolatot, és egy bemutatkozó videó tökéletes erre a célra. Bemutathatod benne nem csak magadat, hanem személyzetedet és rendelődet is, hogy az érdeklődők pontosan tudják, hogy mire számíthatnak tőled.
A videó a „modern internet” legnépszerűbb tartalomtípusa. Az emberek szívesebben fordítanak 1 percet egy videó megjelenítésére, mint egy szöveges tartalom elolvasására, és ebből következik, hogy a videókat sokkal gyakrabban is osztogatják meg másokkal. A videós anyagok tehát bizonyítottan segítenek több pácienst szerezni.

 

4. A mesterséges intelligencia és a felhőtechnológiák is fontos szerepet kapnak

A mesterséges intelligencia (MI) egyre szélesebb körökben használt technológia az egészségügyi szektorban. Az MI megkönnyíti az orvosok, az asszisztensek, a páciensek és az adminisztrátorok munkáját is, illetve persze pozitív hatással van az egészségügyi marketingre is.
Legyen szó az intelligens hirdetéscélzási opciókról, vagy a keresőmotorok által megjelenített dinamikus találatokról, a mesterséges intelligencia mára jelentősen átformálta az egészségügyi marketing arcát.
Éppen ezért fontos megismerkedni ezekkel a technológiákkal, és minél előbb alkalmazni őket az egészségügy összes releváns területén.

 

5. A telemedicina továbbra is fontos szolgáltatás lesz

A telemedicina az egészségügy távszolgáltatását foglalja magába. Ez a 2020-2021-es évek során értelemszerűen sokkal előrébb lépett az egészségügyi trendek listáján, és biztosak lehetünk benne, hogy 2022-ben is meghatározó szerepet tölt majd be az orvosok munkájában.
Annak ellenére, hogy a járványhelyzet enyhült az elmúlt időszakokhoz képest, még a vírus végső visszaszorítását követően is biztosan lesznek olyan páciensek, akik szívesebben veszik fel a kapcsolatukat orvosukkal otthonról a helyett, hogy személyesen látogatnának el a rendelőbe (ha nincs szükség erre).
Nincsenek feltétlenül elkésve azok az egészségügyi szolgáltatók, amelyek még nem kezdek el a telemedicinával foglalkozni, azonban minél előbb csatlakozik valaki ehhez a trendhez, annál több pácienst tarthat meg, illetve szerezhet magának 2022-ben (és az elkövetkezendő években).

Hogy mire lesz szükség ehhez? Többek között kétirányú online kommunikációra, az egészségügyi dokumentumokhoz való online hozzáférésre, illetve lehetőség szerint MI-vel működő online chatbotra vagy asszisztensre, amely 24/7 a páciensek rendelkezésére áll.
 

További bejegyzések