Tartalommarketing az egészégügyben: Így alkalmazd jól

Amit az egészségügyi tartalommarketingről tudni érdemes

Az egészségügyi tartalommarketinghez nem elég csak létrehozni egy webhelyet praxisod számára, majd otthagyni azt. Ha új pácienseket szeretnél bevonzani és ügyfelekké konvertálni vele, akkor sokkal többre lesz szükséged egy szinte üres, alapvető webhelynél.
 
Tartalommarketing az egészégügyben: Így alkalmazd jól Egy olyan webhelyet kell kialakítanod, amely vonzó, funkcionális és páciensközpontú is egyben. A webhely tartalma egyszerű nyelvezettel kell íródjon, hogy még egy általános iskolás is megértse. Közvetlenül pácienseid problémáiról kell beszélj, és együttérző, megértő stílusban kell fogalmaznod.

Sajnos a legtöbb praxis webhelye épp, hogy az ellenkező irányba megy el. Tartalmaikban csak saját magukról beszélnek – a teljesítményeikről, képesítéseikről, az alkalmazott technológiákról, a személyzetről és a rendelő(k)ről. Habár ezeknek a témáknak is megvan a helyük ezeken a webhelyeken, egyik sem képes közvetlen kapcsolatot teremteni a páciensekkel. A betegek arra kíváncsiak, hogy mit tehet értük az adott praxis. Sok orvosi webhelyen csak a személyzetet és a logót ábrázoló képek, és semmitmondó állítások láthatók („Egészsége fontos számunkra” és így tovább).

Meglehet, hogy más egészségügyi szakemberektől dicséreteket kapsz majd webhelyedre, mert „jól néz ki”, de első sorban új páciensekre van szükséged, nem más orvosok dicséretére.
Szóval mi kell a hatékony egészségügyi tartalommarketinghez? Milyen tartalmakkal töltsd fel praxisod webhelyét, hogy elnyerd látogatóid bizalmát és konverziókra ösztönözd őket? Lássuk…

Magadról vagy a páciensekről szólnak tartalmaid?

Praxisod webhelye első sorban azért nem szerez több konvertáló pácienst, mert többet beszél rólad, mint a betegekről. Ez sosem jó taktika, ha szeretnéd elnyerni a webhelyre érkező látogatók bizalmát.
Ott van például webhelyed főoldala. Ha az első sor szövegben valami olyasmi áll, hogy „Az XY Klinikán személyre szabott kezeléseket nyújtunk pácienseiknek”, akkor ezzel már eltávolítottad magadat a betegektől. Ilyenkor magadról beszélsz, és könnyedén elveszítheted azokat a páciensektől, akik azt szeretnék kideríteni, hogy miért nálad lenne érdemes időpontot foglalniuk.
Ezzel szemben, ha úgy indítod a mondandódat, hogy „Amennyiben csípő-, hát- vagy térdfájdalmakat érez, azonnali kezelésre van szüksége…”, akkor sokkal valószínűbb, hogy a látogató tovább olvas majd, hogy minél többet tudjon meg az általad kínált kezelési opciókról.

Sok szakkifejezést használsz tartalmaidban?

Elgondolkodtál már rajta, hogy mennyit is értenek valójában olvasóid webhelyed tartalmaiból? Ha sok orvosi szakkifejezést használsz, akkor a látogatók többségének fogalma sem lesz róla, hogy miről van szó.
Melyiket egyszerűbb észben tartani: a „gastrooesophagealis reflux” kifejezést, vagy azt, hogy „GERD”? Ha szeretnél egy szorosabb kapcsolatot kialakítani pácienseiddel, akkor mellőzd az összetett orvosi szakzsargont a szöveges tartalmaidban. Ha mégis muszáj megemlítened néhány betegség tudományos nevét, akkor legalább magyarázd el ezeket olvasóidnak, hogy követni tudják a gondolatmenetedet.

A SEO-ra is figyelsz tartalmaid elkészítése során?

Egészségügyi webhelyed tartalmai keresőoptimalizálás szempontjából is megfelelőek? Az egészségügyi SEO az online marketing egy összetett ágazata, amely lehetővé teszi webhelyed számára, hogy minél több releváns, orvosi jellegű kifejezésre jelenjen meg a Google és más keresőmotorok találatai között.
Ehhez többek között olyan kulcsszavakat kell használnod tartalmaidban, amire ideális pácienseid is rákeresnének, valahányszor információt vagy kezelési lehetőségeket szeretnének találni az interneten. Az egészségügyi SEO persze jóval mélyebb ennél, és a legjobb eredmények érdekében érdemes ügynökségünkre bíznod orvosi webhelyed keresőoptimalizálását.

Nem hiszed? Tekintsd meg esettanulmányainkat, ahol már remek sikereket értünk el! Vagy keress is minket azonnal ajánlatoddal!

További bejegyzések