Emiatt használj Facebook marketinget egészségügyi vállalkozóként

Ezért van szüksége minden orvosnak Facebook marketingre

Annak ellenére, hogy durván kétszáz közösségi platform létezik, az emberek túlnyomó többsége 10-et sem tudna megnevezni ezek közül. Szerencsére a közösségi média marketinghez elég csupán néhány ilyen platformot ismerni a hatékony közösségi média marketinghez, a lista élén pedig kétségtelenül a Facebook áll.
A közösségi média királyaként is emlegetett platform több, mint 2,8 milliárd felhasználóval rendelkezik, és a regisztrált profilok száma egyre csak nő. Azonban a Facebook nem csak ezért olyan hatékony marketingeszköz orvosok számára, hanem azért is, mert egyre többen használják egészségügyi keresésekre is.
Az emberek egészséges életmóddal kapcsolatos tippekre, eseményekre, videókra és egyéb tartalmakra kíváncsiak a Facebookon, és rengetegen néznek utána orvosi praxisoknak és klinikáknak is a platformon, mielőtt felvennék velük a kapcsolatot.
Azonban a közösségi média, főleg a Facebook, kétirányú kommunikációt biztosít a páciensek, illetve az orvosok vagy egészségügyi márkák között. A felhasználók felvehetik a kapcsolatot másokkal, akik hasonló témakörök iránt érdeklődnek, illetve visszajelzéseket küldhetnek az orvosi praxisoknak, klinikáknak, illetve egyéb egészségügyi entitásoknak.

Emiatt használj Facebook marketinget egészségügyi vállalkozóként

A Facebook üzleti és marketingelőnyei az egészségügy számára

Habár nem minden helyzetben kínál tökéletes megoldásokat, 2021-ben minden online egészségügyi marketingstratégiában szerepelnie kell a Facebooknak. Íme a platform előnyei az egészségügyi marketingben:

 

Bizonyos értelemben ingyenes

Még a céges Facebook oldalak létrehozása, illetve működtetése is teljesen ingyenes. Bárki készíthet üzleti Facebook profilt márkájának, és az egész beállítása viszonylag egyszerű és gyors is. Azonban ahogyan egészségügyi webhelyeddel, úgy Facebook oldaladdal is aktívan foglalkoznod kell, különben az embereknek nem lesz miért követniük azt.
A Facebook egyedül a hirdetéseknek vannak költségei, de még ezek is szabályozhatók, ha úgy döntesz, hogy reklámozni szeretnéd praxisodat.

 

Egy egész közösséget kínál

A közösségi média, mint egészségügyi marketingeszköz egyik alapelve, hogy kapcsolatokat kell kiépítened a felhasználókkal, akik idővel egy egész közösséget alkotnak majd márkád körül. Azzal, hogy bevonod őket márkád hétköznapjaiba, elnyered megelőlegezett bizalmukat is, ami nélkülözhetetlen tényező az egészségügyben.
A Facebook mindezt egy „Elemezések” nevű analitikai felületen segít nyomon követni, ahol láthatod, hogy milyen reakciókat és aktivitást váltanak ki törekvéseid célközönségedből.

 

Hangot ad az ügyfélnek

Míg a hagyományos webhelyek tájékoztató felületekként funkcionálnak a legtöbb orvosi praxis számára, addig a Facebook közösségi jellegéből adódóan interaktív platformként működik. Nem csak te kommunikálhatsz pácienseid, követőid irányába, hanem ők is feléd, vagy egymással – sőt, más egészségügyi márkákkal is felveheted a kapcsolatot.
Ügyelj ideális ügyfeleid megjegyzéseire és visszajelzéseire, illetve nézz utána, hogy milyen nyilvános beszélgetések zajlanak a számodra releváns témákban. Ezek az információk mind rendkívül értékesek lehetnek ideális pácienseid megismerésére, és marketingstratégiád tökéletesítésére.

 

Terjeszti márkád hírnevét, illetve branding üzenetét

Amit mondasz magadról, és ahogy mondod azt, mind befolyásolják a márkádról kialakult képet, illetve márkád hírnevét. A Facebook egy nagyszerű felületet kínál branding üzenetet terjesztésére, illetve online hírneved aktív kezelésére.

 

Segít a keresőoptimalizálásban

A Facebook és a SEO két külön témakör, mégis – mint az online marketingben minden – több helyen is fedik egymást. Facebook oldalad például jó eséllyel megjelenik majd a releváns Google keresésekre, ha megfelelően kitöltöd, ráadásul minél több emberhez jutnak el tartalmaid a platformon, annál valószínűbb, hogy mások forrásként jelölik majd meg azt saját webhelyeiken, amivel értékes visszahivatkozásokra tehetsz szert.

 

Robosztus hirdetési lehetőségeket kínál

A Facebook már hosszú évek óta kínál jobbnál jobb hirdetési eszközöket és lehetőségeket lényegében minden olyan cég, vállalkozó, szervezet, és egyéb entitás számára, akik szeretnének egy óriási közönséget elérni marketingüzeneteikkel. A platformon precíz célzási lehetőségek teszik lehetővé, hogy reklámjaid csak az igazán érdeklődő felhasználókhoz jussanak el, elkerülve ezzel a felesleges kattintásokat és költségeket.
Célozhatsz többek között hely, kor, nem, érdeklődési körök, és egyéb jellemzők szerint, ráadásul többféle hirdetéstípus közül is választhatsz, hogy a lehető legrelevánsabb formában juttathasd el üzeneteidet ideális pácienseidnek.

 

Új pácienseket szerezhetsz rajta

Egy jól kialakított, aktív Facebook oldal új lehetséges pácienseket, ajánlatkéréseket és időpont-foglalásokat kínálhat praxisod számára, függetlenül attól, hogy használsz-e fizetett hirdetéseket, vagy sem.

Fontos azonban észben tartani, hogy mindezen előnyök ellenére a Facebook egy komplex marketingstratégia keretei között használható ki a legjobban.

 

Facebook profilok, oldalak, és csoportok

A Facebookon háromféleképpen képviseltetheted magadat, illetve praxisodat, vagy egészségügyi márkádat. Létrehozhatsz személyes profilt, üzleti oldalt, vagy csoportot is. Lássuk, hogy melyik micsoda, és milyen szerepeket töltenek be egészségügyi Facebook marketingedben.

 

Személyes Facebook profilok

Ezek a profilok, mint ahogy nevük is mutatja, egy-egy személy számára készülnek, akik szeretnék megosztani gondolataikat, képeiket, videóikat, és egyéb tartalmakat ismerőseikkel és barátaikkal. Egy személyes profil tulajdonosa megszabhatja, hogy ki léphet kapcsolatba vele, illetve, hogy kik láthatják a tartalmaikat. A személyes profilok ismerősöket gyűjthetnek, illetve követni is lehet őket.
A személyes Facebook profilok azonban nem készíthetnek hirdetéseket, és nem láthatják tartalmaik statisztikáinak részletes lebontását sem. A marketing tehát nem személyes Facebook profilodon zajlik majd.

 

Facebook csoportok

A Facebook csoportok olyan felhasználókat fognak össze, akiknek valamilyen azonos érdeklődésük van – ez lehet egy sportág, egy TV-s sorozat, politika, vagy akár az egészség is. A Facebook csoportoknak tajgai vannak, és legalább egy adminisztrátorral rendelkeznek (aki további adminisztrátorokat jelölhet ki a csoport kezelésére). A csoportok lehetnek nyilvánosak, illetve privátak is – az utóbbiba csak engedéllyel léphetnek be új tagok.
A Facebook csoportok már alkalmasak bizonyos marketingtevékenységekre, létrehozásukhoz azonban szükséged lesz egy személyes profilra. A csoportokban nem lehet hirdetéseket létrehozni, de a megosztott tartalmak számos felhasználóhoz eljuthatnak, hiszen a nyilvános bejegyzéseket a tagok saját profiljukon is megoszthatják.

 

Üzleti Facebook oldalak

Ha szeretnéd kihasználni a Facebook marketinglehetőségeit, akkor egy üzleti Facebook oldalra lesz szükséged. Ezek létrehozása és kezelése szintén ingyenes, és csak akkor kell fizetned, ha hirdetéseket szeretnél feladni rajta. A Facebook oldalak rendelkeznek továbbá részletes analitikával is, így nyomon követheted bejegyzéseid népszerűségét, illetve követőid aktivitását (hogy mikor használják a platformot, és így tovább).
A Facebook oldalaknak lehetnek kedvelői és követői is – ezek a felhasználók látják majd Hírfolyamukon, amiket megosztasz oldalad nevében (habár ez az algoritmustól is függ). Fontos továbbá, hogy egy üzleti oldal létrehozásához szükséged lesz egy személyes profilra is, amit nem muszáj másra használnod az oldal kezelésén kívül.

 

Melyiket érdemes használni?

Mindez attól függ, hogy pontosan mik is a céljaid a közösségi médián. Előfordulhat, hogy valaki aktív személyes profilján, de mellette egy oldalt is kezel, és az oldal nevében létrehoz egy csoportot is a releváns érdeklődésű felhasználóknak.

Egy személyes profil nem igazán kínál komolyabb marketinglehetőségeket. Vannak olyan orvosok, akiknek két személyes profilja is van – egy „hivatalos”, amin orvosként vannak jelen, és egy személyes, amin családtagjaikkal és barátaikkal tartják a kapcsolatot. Ez egy remek taktika, ha nem akarod összekeverni magánéletedet a szakmáddal (és szeretnéd elkerülni az ebből adódó jogi problémákat is).

A Facebook csoportok általában valamilyen téma köré épülnek fel, és nem kínálnak konkrét marketingeszközöket. Éppen ezért nem feltétlenül a leghatékonyabbak a hosszútávú marketingre, sok cég azonban üzleti oldaluk kiegészítésére használja őket, ahol a márka (vagy akár egy praxis) közössége gondoskodik az aktivitásról.

Ha ezeknél több marketingopcióra van szükséged, akkor Facebook oldalt kell készítened praxisod, vagy egészségügyi márkád számára. Így hozhatod ki a legtöbbet a Facebook marketingeszközeiből.
 

További bejegyzések