Hogyan rangsorolja a Google az egészségügyi vállalkozásokat? Mire figyelj?

A Google rangsorolási tényezői egészségügyi praxisok számára

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás az egészségügyi marketing egyik alappillére. Ez az online marketing azon ágazata, amely segíthet az első találatok között megjelenni, valahányszor egy lehetséges páciens egészségügyi témákra keres rá a Google vagy hasonló keresőmotorok segítségével.
A Google persze szigorú titokként őrzi a találatok sorba rendezéséért (rangsorolás) felelős algoritmusa működését, habár az évek során több rangsorolási tényező jelentőségéről is nyilatkozott.
Lássuk, hogy melyek ezek, és miért érdemes odafigyelned rájuk saját egészségügyi praxisod keresőoptimalizálásában.
Hogyan rangsorolja a Google az egészségügyi vállalkozásokat? Mire figyelj?

A legfontosabb tényező: embereknek készült tartalmak

2022 augusztusában a Google bevezette a „hasznos tartalmak” frissítést. A frissítés célja az volt, hogy előtérbe helyezze az olyan jó minőségű, releváns tartalmakat, amelyek valódi értéket kínálnak az olvasóknak a helyett, hogy megpróbálnának minden létező technikával a keresőtalálatok élére jutni.
A Google többek között egy irányelvek alapján dolgozó minőségellenőrökből álló csapatot használ az ilyen csak SEO célokra készült tartalmak azonosításához és kiszűréséhez. Ezeknek a minőségellenőrök olyan kérdéseket kell feltenniük a tartalmakkal kapcsolatban, mint:
  • Ez a webhely jelentős mértékben használ automatizált (pl. AI) eszközöket a tartalmak legyártásához?
  • Ez a szerző csak azért ír bizonyos témákról, mert azok felkapottak, vagy tényleg érdekelhetik az adott webhely közönségét?
  • Kellő tapasztalattal rendelkezik a szerző az adott témában?
A SEO módszerek kétségtelenül fontosak, de nem mindegy, hogy milyen mértékben alkalmazod őket webhelyeden. Az olyan elavult, olcsó technikák, mint a kulcsszóhalmozás (egy kifejezés zavaróan gyakori ismételgetése a szövegben) egyértelműen arra utalnak, hogy egy webhely az algoritmusoknak próbál megfelelni, nem pedig a felhasználóknak.
A SEO problémák elkerülése érdekében igyekezz tehát olyan tartalmakat készíteni, amelyek valódi tapasztalatokon és szaktudáson alapulnak, egy konkrét közönségnek szólnak, alaposan bemutatják a választott témát, illetve megválaszolják a kapcsolódó kérdéseket is.

A tartalom minősége

A tartalmak vizsgálatakor a minőségellenőrök az úgynevezett E-E-A-T szempontokat (tapasztalat, szakértelem, tekintély és megbízhatóság) is figyelembe veszik. Több mindent is tehetsz annak érdekében, hogy egészségügyi tartalmaid megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak. Például kínálj eredeti tartalmakat, használj beszédes címeket és címsorokat és persze ügyelj a tartalmi és formai minőségre is.
A weboldalak és cikkek elkészítése során ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak (vagy add tovább őket a tartalomszerzőknek):
  • Új szemszögből mutatja be ez a tartalom az adott témát?
  • Egy konkrét közönségnek szól a tartalom, akik értékesnek találják majd?
  • Szerepelnek-e helyesírási vagy más nyelvtani hibák a tartalomban?

Kulcsszavak

A kulcsszavak azok a szavak és kifejezések, amelyek a legjobban jellemzik egy weboldal tartalmát. A Google és más keresőmotorok továbbá (többek között) ezen kulcsszók alapján döntik el, hogy mely tartalmakat jelenítsék meg a felhasználók kereséseire. Nagyon fontos tehát, hogy olyan kifejezésekkel fogalmazd meg tartalmaidat, amelyeket ideális pácienseid is használnak kereséseikben.
A Google javaslata szerint a legfontosabb kulcsszóknak az alábbi oldalelemekben érdemes szerepelniük:
  • Az oldal címe
  • Az oldal alcímsorai
  • Az oldal meta mezői
  • Az oldal URL címe
  • Az oldal fő szöveges tartalma

Elhelyezkedés

Webhelyed helyi keresőoptimalizálása segít majd, hogy a környéken kereső pácienseknek is megjelenhess a Google speciális helyi találatai között. Ehhez mindenképpen érdemes lesz létrehoznod és kitöltened egy Google Cégprofil adatlapot, illetve helyi kulcsszókat használnod webhelyed tartalmában (lásd: előző szempont).

Visszahivatkozások

A visszahivatkozás egy olyan link, amely egy másik webhelyről mutat sajátodra. Ezek a linkek nagyon fontosak a SEO-ban, ugyanis hitelesebbé és megbízhatóbbá teszik webhelyedet a keresőmotorok szemében. Minél több tekintéllyel rendelkezik a tiédre hivatkozó webhely, annál több tekintélyt „örököl meg” saját webhelyed tőle. Fontos persze, hogy a hivatkozó webhely releváns témájú legyen.

Technikai optimalizálás

A Google komoly hangsúlyt fektet a felhasználói élményre, ezért a webhelyek használhatósága egy fontos SEO szempontnak számít. A Google különféle eszközöket kínál egy webhely technikai SEO-jának felméréséhez. Ilyenek például a Lighthouse vagy a PageSpeed Insights, amelyek többek között az oldalak sebességét mérik (ami hivatalos rangsorolási szempont a Google szemében).
A mobilbarát jelleg továbbá szintén elengedhetetlen, hiszen az emberek többsége manapság mobileszközökről böngészi az internetet.

Navigáció

A Google időnként egy úgynevezett feltérképező robotot küld a webhelyekre, hogy megkeresse és indexelje (lényegében „feljegyezze”) az ott található új és frissített tartalmakat. Indexelés nélkül egy oldal nem jelenhet meg a Google keresőtalálatai között.
Ez a robot pontosan úgy navigál a webhelyen, mint a felhasználók – a linkeken keresztül jut el egyik oldalról a másikra. Egy naprakész webhelytérkép nagyon sokat segíthet a Google-nak a webhely feltérképezésében.
Mindemellett érdemes egy logikus navigációs hierachiát is kialakítani a webhelyen, ami a felhasználók dolgát is megkönnyíti majd. A pozitív felhasználói élmény szintén rangsorolási szempontnak számít.

A webhely biztonsága

A Google már évekkel ezelőtt bejelentette, hogy a biztonságos (HTTPS-t használó) webhelyek jobb rangsorolásra számíthatnak. A HTTPS lényegében azt jelenti, hogy a felhasználó és a webhely közötti kommunikáció titkosított csatornákon zajlik így az oda-vissza küldött adatokhoz csak az erre jogosultak férhetnek hozzá. Ez különösen fontos egy olyan webhelyen, amely személyes és egészségügyi adatokat tartalmaz a páciensekről.

Szeretnéd, ha egészségügyi webhelyed a találati lista élén lenne? Akkor csapatunk segít praxisod keresőoptimalizálásában. Cégünk 20 éve foglalkozik egészségügyi marketinggel, így pontosan tudjuk, mire van szükség ahhoz, hogy webhelyed az élre kerüljön. Keress fel minket most és kérd ajánlatunkat!

Szeretnék az élre törni!
 
További bejegyzések