Egészségügyi marketing módszerek a több páciens bevonzásához

Hogyan legyen több páciensem? – 9 egészségügyi marketing módszer, ami segíthet

A régi internetes vicc ma igazabb, mint valaha: hol lehet legjobban holttestet elrejteni? A Google keresési eredményének második oldalán. Ha nem szeretnéd, hogy az orvosi rendelőd webhelye odakerüljön, olvass tovább és tudd meg, mi kell ahhoz, hogy több páciensed legyen marketing szempontjából. 
hogyan legyen több páciensem?

Hogyan legyen több páciensem? – SEO marketingstratégiával 

Azok az orvosok és orvosi praxisvezetők, akik több pácienst szeretnének és sikert akarnak elérni a digitális piacon (ahol a legtöbb leendő páciensük tölti idejét), tudják, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) marketingstratégia egy kritikus pont. Miért? Nézzünk néhány beszélő adatot:

•    A keresőmotorok hajtják a webhelyek teljes forgalmának a 93%-kát.
•    A marketingszakemberek csaknem 75%-ka állítja, hogy a releváns tartalomnak van a legjelentősebb befolyása a SEO-ra.
•    A keresés a tartalmi oldalak forgalmának legnagyobb hajtóereje, és a közösségi médiát 300%-kal megelőzi.
•    Az összes organikus kattintás 60%-ka a legjobb első három organikus keresési eredményre kerül.

De mit is jelent pontosan a SEO? És hogyan tudsz (rendkívül) elfoglalt egészségügyi szolgáltatóként (vagy munkatársként) elsajátítani egy ilyen összetettnek tűnő művészetet?
Ebben a cikkben leírjuk, mi az a SEO, és miért olyan fontos a gyakorlatban. Kilenc tippet és stratégiát megosztunk, amelyek megvalósítását még ma elkezdheted, hogy minél több leendő páciens megtalálhasson téged az interneten. Ha félsz egyedül belevágni, kérd szakértők segítséget, akik több éves tapasztalattal a hátuk mögött nyújtanak segítő kezet. 

1. Ismerd meg SEO-dat, és ne félj tőle

Tekintettel arra, hogy a keresőoptimalizálás kritikus pont a több beteg online vonzásában, azt gondolnád, hogy az orvosok és a praxisvezetők alig várják, hogy beépítsék a SEO-t webhelyeikbe. A valóság azonban az, hogy sok orvos és praxisvezető, akivel mi is dolgozunk, nem érti és nem is akarja érteni a SEO-t. Sokakban kelt idegen érzetet ez a dolog, mintha azt mondanák: "nem, ez valami őrült számítógépes dolog, és nem akarok aggódni miatta."

De ez súlyos hiba! Az organikus láthatóság elérése jelentős akadályt jelent minden vállalkozás számára, függetlenül attól, hogy milyen iparágban tevékenykednek. Ez azonban különösen nagy kihívást jelent a versenyképes egészségügy területén. Ha a leendő páciensek nem találnak meg téged az egészségügyi szakember keresése során, akkor elveszett egy jelentős lehetőség egy újabb páciens bevonzására. 

A SEO változott az évek során, csakúgy, mint a Google algoritmusai, amelyek feldolgozzák és értékelik a kulcsszavakat és a webhely tartalmát. A kulcsszavak már nem elegendőek ahhoz, hogy előrébb kerülj a keresőkben. Amellett, hogy relevánsnak és hasznosnak kell lennie, a tartalomnak (és az általa nyújtott fokozott felhasználói élménynek) személyre szabottnak kell lennie, hogy elkerülje a Google rettegett 2. oldalát, és a lehető legközelebb kerüljön az 1. oldal tetejéhez, ahol az emberek a legvalószínűbb, hogy a gombra kattintanak.

A folyamatot még zavarosabbá teszi, hogy a keresőmotor-titán sok SEO-szabályát - mintha kártyák lennének - rejtegeti és nem mutatja meg másnak. De nem csak ez az egyetlen nehézség: hanem minden kulcsfontosságú versenytárs aktívan és buzgón próbál legyőzni téged.

Hogyan tudsz talpon maradni egy ilyen ellenséges területen?

Először is észre kell venni, hogy az olyan online keresőmotorok, mint a Google, a Bing és a Yahoo, megbízható forrásokká váltak az orvosokat kereső emberek számára. Az elmúlt évtizedben az online keresés gyakorlatilag elavulttá tett néhány hagyományos hirdetési helyszínt (igen, rád nézünk, poros, régi Arany Oldalak). Az orvosi gyakorlatnak pedig alkalmazkodnia kell a páciens viselkedésében bekövetkezett változásokhoz, hogy kihasználja a helyzetet.

A SEO sikerének másik lényeges eleme, hogy könnyen szerkeszthető legyen a praxisod webhelyének tartalma. Ha nem az, akkor szükséged lesz egy új webhelyre, amely lehetővé teszi az irányítást, és lehetővé teszi a szükséges változtatások végrehajtását. Ezt követően szép, lassan a potenciális (és meglévő) betegek hamarabb rád fognak találni.

2. Hogyan legyen több páciensem? - fokozd a helyi keresést, hogy több beteget vonzz

A fogyasztók márkaelköteleződésének több mint 85%-ka helyi. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb ügyfélnek a vállalkozásokkal való elköteleződése a helyi adatokon keresztül történik. Ráadásul az összes keresés 20%-ka helyhez kötődik.

Ezek a statisztikák igazolják azt, amit már évek óta hirdetünk orvos ügyfeleinknek: a helyi keresés optimalizálás minden SEO kampány központi eleme. Ha az összes keresésnél csak ötből egy tartalmaz helyi jelzőt, akkor potenciálisan a leendő betegforgalom húsz százalékát veszítheted el, ha nem javítod a helyi keresést.

Webhelyednek és tartalmadnak optimalizálása a helyi kereséshez az egyik legkritikusabb SEO-feladat. A helyi keresést végző fogyasztók 72%-ka az otthonához 10 kilométeren belül keres fel egy boltot vagy szolgáltatást. Orvosi praxisod nagyrészt azoktól a személyektől függ, akik az rendelőd közelében élnek.

Például amikor egy leendő páciens beírja a „budapesti ortopéd sebész” kifejezést a Google keresőjébe, számos név jelenik meg a Google első oldalának tetején. Ha történetesen ortopéd sebész vagy Budapesten, akkor szeretnéd, ha a praxisod szerepelne ezeken a listákon.
Iparági szakértők szerint a mobiltelefont használó fogyasztók fele egy napon belül felkeresi az adott szolgáltatót, és több mint egyharmada, aki otthoni számítógépen keres, hasonlóképpen jár el. A bizonyítékokat nem lehet tagadni; keresési rangsorolásod közvetlenül összefügg a betegek forgalmával.

Mégis, úgy gondolod, hogy a SEO nem számít az orvosi praxisodban? Íme egy ingyenes és egyszerű módja annak, hogy lendületet adj a helyi kereséseknek.
A Google Cégem egy (ingyenes) szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy olyan oldalt hozz létre, amelyen fontos adatok jelennek meg a rendelődről, beleértve a címet, a nyitvatartási időt, a telefonszámot és az általad kínált kezeléseket. 

3. Hogyan legyen több páciensem - az online vélemények számítanak!

Nem beszélhetünk a helyi keresésre való összpontosításról az online vélemények kritikus szerepének figyelembevétele nélkül. Becslések szerint az online vélemények 10%-kát teszik ki annak, hogy a Google és más keresőmotorok hogyan rangsorolják keresési eredményeiket.
Amikor a potenciális betegek egy praxis vagy egy orvos nevét keresik a Google-on, általában egy térképes hely vagy egy Google Business oldal, valamint egy maroknyi áttekintő webhely jelenik meg. Ez alatt jönnek az organikus keresési eredmények. Leggyakrabban ezek a véleményező webhelyek csillaggal értékelnek egy adott helyet. 

Minél több pozitív visszajelzésed van, annál jobban néz ki – különösen, mivel a csillagok vonzzák az emberek tekintetét. Ezért kiemelten fontos, hogy a legjobb tudást nyújtsd a vélemények tekintetében is. A Google azt is szereti, ha a vállalkozásokat ellenőrzik, és a közösség tagjai kommentálnak és írnak véleményeket, így minél több pozitív véleményt kapsz, annál nagyobb SEO-löketet kap a praxisod.

4. Hogyan legyen több páciensem? - válassz releváns kulcsszavakat

A kulcsszavak és kifejezések központi szerepet játszanak az orvosi rendelőd webhelyének sikerében és forgalmában. Laikus kifejezéssel élve a kulcsszavak azok a kifejezések, amelyeket a betegek beírnak a keresőbe. A webhelyeden elhelyezett kulcsszavak pedig befolyásolják az oldalon belüli SEO rangsorolását (erről lentebb olvashatsz majd bővebben), és segítenek meghatározni, hogy az oldalad hol helyezkedik el a keresőmotor eredményoldalain (SERP).
A kezdéshez a következőket kell tenned:

•    Hozz létre egy nagyjából tíz kulcsszót tartalmazó listát, amelyet a páciens a te szakterületedhez társítva használna. Milyen kérdéseket tennének fel általában? Ha plasztikai sebész vagy Debrecenben, a keresésben szerepelhet a „Debrecen legjobb plasztikai sebésze”.
•    Csatlakoztasd a listán szereplő összes kulcsszót a Google Kulcsszóválasztó eszközéhez, hogy meghatározd, mely kombinációk a legmegfelelőbbek a számodra. Különös figyelmet kell fordítani a keresési mennyiségre és a verseny szintjére (alacsony, közepes és magas), hogy kiválaszd, hová összpontosítsd az erőfeszítéseidet.
•    Válassz ki öt-tíz kulcsszót, és kövesd nyomon, mennyire hatékonyan vonzzák a leendő betegeket webhelyedre.

Bár a SEO nem rakétatudomány, létezik egy művészeti sémája a kulcsszavakkal való munkavégzésnek, hogy javítsák a rangsort. Például nem lehet egyszerűen csak százszor beszúrni az „onkológiai praxis” szavakat a webhelyedre, és elvárni, hogy a város onkológusai között a Google első oldalán helyezkedj el te is.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása lehetővé teszi a Google kis „bejáró” robotjai számára, hogy körbejárják webhelyedet, és biztosítsák, hogy a megfelelő kifejezéseket találtad meg. A Google számára azonban rendkívül fontos, hogy javítsa a felhasználói élményt azáltal, hogy ezeket a kulcsszavakat természetes módon használod az általad létrehozott tartalomban. Minél olvashatóbb a tartalmad, annál előrébb kerül a Google-on, és megnő az esélye, hogy több beteget vonzzon.

5.Hogyan legyen több páciensem? - on-page SEO segítségével 

Miután beállítottad a kulcsszavakat, ki kell dolgozni az oldalon belüli SEO-t, hogy maximalizáld a gyakorlati webhely forgalmát. Az on-page SEO magában foglalja a tartalom létrehozását, amely tükrözi azt, amit a megcélzott páciensei keresnek, és biztosítja, hogy ezek a kifejezések beágyazódnak az oldalba. Ne feledd, hogy a keresési kifejezések fele négy vagy több szóból állnak.
Tegyük fel, hogy te egy fül-orr-gégész vagy Szegeden, és szeretnél egy edukatív cikket létrehozni, amelynek középpontjában az arcüreggyulladás áll. Jó lenne, ha megemlítenéd benne „arcüreggyulladás” szót, valamint az olyan kifejezéseket, mint az „arcüreggyulladás kezelése Szegeden”.

Amikor az adott oldalt a Google indexeli és „feltérképezi”, bármely személy lekérdezését az webhelyeden található kifejezésekkel párosítja, hogy a felhasználó a lehető legjobb keresési eredményt kapja.

Figyelmeztetés: ügyelj arra, hogy ne „tölts be” egy oldalt túl sok azonos kulcsszóval, különben a keresőmotorok rossz viselkedésért jelölhetik meg, és teljesen figyelmen kívül hagyhatják. A SEO szakértők szerint az ideális kulcsszósűrűség bármely tartalom esetében 0,5 és 2,5% között van. És amikor csak lehetséges, használj szinonimákat, mivel a Google most már felismeri a kulcsszavak szinonimáit. Sokkal könnyebb lesz a munkád! 

6. Off-page SEO a páciensek szerzéséhez 

Az off-page azaz oldalon kívüli SEO ugyanolyan fontos, mint az on-page azaz oldalon belüli, és természetesen módon segít a gyakorlati webhely fellendítésében. Az oldalakon kívüli SEO lényegében mindent megtehet a webhelyeden kívül a hitelesség és a bizalom növelése érdekében.
Az off-page SEO kulcsfontosságú összetevője az úgynevezett backlink. 
Ezek a visszamutató linkek a webhelyeden kívülről származó hivatkozások, amelyek a webhelyed bármely oldalára hivatkoznak. A webhelyedre más forrásokból származó visszamutató linkek minőségének, mennyiségének és relevanciájának növelése segíti hitelességedet és tekintélyedet a Google szemében. Minden keresőmotornak bizonyítja, hogy tartalmad értékes a többi internetfelhasználó számára, és ezáltal megemeli a rangsorolását neki.

A visszalinkek létrehozásának legjobb módja a kiváló, erőteljes és releváns tartalom létrehozása. Ha olyan tartalmat írsz, amely választ ad pácienseid gyakran feltett kérdéseire, növeli a megosztások számát, visszamutató linkeket szerez, és megerősíti hírnevedet.  

A közösségi média fontos szerepet játszik abban, hogy visszamutató linkeket generáljon. Ez az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy releváns tartalmat ossz meg közönségeddel és további linkeket generáljon vissza a webhelyedre, erősítse tekintélyedet, és végül több beteget vonzzon a praxisodba.

Néhány perces kutatással rengeteg népszerű blogot, releváns médiát és orvosi egyesületet találhatsz, amelyek szívesen megoszthatják tartalmaidat követőikkel.

7. Készíts nagyszerű tartalmat a páciensek számára

A hasábburgonyához és a ketchuphoz, valamint a sonkához és a sajthoz hasonlóan a nagyszerű tartalom és a SEO kéz a kézben járnak. Nem lehet egyik a másik nélkül. Valójában, ha dinamikus és releváns tartalmat állítasz elő, amelyből a felhasználók nagy értéket kapnak, akkor a SEO-munka nagy része megvalósul.

A kiváló minőségű tartalom visszamutató hivatkozásokat eredményez más webhelyekről, növelve online hitelességedet, amit a Google észre fog venni. A SEO leginkább alulértékelt aspektusa a kivételes tartalom fontossága. Ezt követően kulcsszavakkal kombinálva átveheted az irányítást a keresőmotorok felett, és a kívánt jó minőségű forgalmat generálhatod. Egy nagyszerű tartalom évekre megtérül a praxisodban, a hagyományos reklámozásnak a töredékéért.

Vegyük újra példaként az ortopéd sebészt. Létrehozol egy cikket a járóbeteg gerincműtét előnyeiről. Amikor egy leendő páciens erre a kifejezésre keres, megjelenik a rendelőd. Amint a felhasználó a webhelyedre kattint, és megismeri az eljárás minden előnyét, automatikusan a szakterülete megbízható szakértőjének fog látni téged. Ha cselekvésre ösztönzöd az oldalon, amely így szól: „Ha többet szeretne megtudni erről, vegye fel velünk a kapcsolatot még ma”, növeli annak valószínűségét, hogy az adott személyből páciens lesz.
Íme néhány további tipp a releváns és vonzó tartalom előállításához:

•    Hozz létre egy blogot – Fedezd fel (kérdezd meg), mi érdekli leginkább pácienseidet, és tedd közzé a webhelyeden. A tartalom legyen vonzó, és ami a legfontosabb, könnyen olvasható és érthető.
•    Fókuszban a felhasználók által generált tartalom (UGC) – A Google legnagyobb kedvence a felhasználók által létrehozott tartalom. Az UGC csúcsán pedig a betegek véleményei és ajánlásai állnak. A betegek által generált tartalom háromszoros befektetést jelent: növeli a helyezésedet a Google-on, megerősíti online hírnevedet és azonnali kapcsolatot teremt a potenciális betegekkel. 
•    Szerkeszd munkáid – Minden nagyszerű írónak van egy még jobb szerkesztője, aki a színfalak mögött dolgozik. A folyamathoz elengedhetetlen, hogy egy második (vagy akár egy harmadik) szempár átnézze a munkádat. A Google megbünteti webhelyedet a silány vagy rosszul megírt tartalomért. Kérj ki két vagy három véleményt, és hasznosítsd a javaslatokat.
•    Ne ismételd magad – A közösséged nem akar újra és újra ugyanarról olvasni. Tegyél közzé friss és kreatív témákat, hogy felkeltsd a figyelmüket. Közönséged készen áll, és arra vár, hogy tanuljon tőled. Oszd meg szakértelmedet!
•    Megosztás – Ne szégyeld terjeszteni az új tartalmat. Oszd meg pácienseiddel, kollégáiddal. Keress olyan leányvállalatokat, szervezeteket vagy orvosi egyesületeket, akik érdeklődhetnek cikkednek közzététele iránt a webhelyükön, értékes visszamutató hivatkozásokat adva a webhelyedre (amit a keresőmotorok imádnak, mert megmutatja nekik, hogy mások értékelik, amit írtál). Kerüld a „spamnak” tűnő webhelyeket.

8. Szárnyald túl a versenytársaid

A SEO sajnos nem old meg mindent egy csapásra. Mint egy bimbózó szobanövény, állandó öntözést és napfényt igényel. Csak azért, mert egy adott héten előkelő helyen állsz, nem jelenti azt, hogy ott is maradsz. Miért? Versenytársaid keményen dolgoznak azon, hogy kitalálják a SEO-t is, és mindent megtesznek azért, hogy megpróbáljanak átugrani téged. Néha lehet, hogy az első helyen állsz, máskor pedig a tizenötödik helyen találod magad.

A lényeg az, hogy a SEO nem egy légüres térben történik. Elmúltak azok a szép idők, amikor a webhely-SEO egy „állítsd be egyszer és felejtsd el öröke” stratégia volt. Versenytársaid is mozognak, alkalmazkodnak és pozícionálják magukat. Ha rendszeres figyelmet szentelsz a SEO-nak, az eredmények követni fognak. Ez olyasvalami, aminek nap mint nap rajta kell lennie a radarodon. A legjobb módja annak, hogy a legközelebbi versenytársaid fölé ugorj, az akkor van, amikor láthatóan nem figyelnek a SEO-ra: neked ekkor kell résen lenned! Miután átvetted a keresőmotor első oldalait, nagyon nehéz lesz versenytársaidnak utolérni téged.

9. Összpontosíts és csináld

Beletelhet egy kis időbe, amíg oldalaidat a nagyobb keresőmotorok indexelik. Bármilyen ma végzett munka megtérül a nem túl távoli jövőben. Ha nincs elég időd és erőforrásod ahhoz, hogy a legjobb tudást megszerezd (tudjuk, hogy ez mekkora munka), akkor fordulj szakemberekhez, akik elvégzi helyetted ezt a nem könnyű feladatot. 

Ne feledd, a nagy utazások is az első, apró lépéssekkel kezdődnek. Az online képességek fejlesztése egy folyamatos folyamat. Alkalmazd ezeket a SEO tippeket és stratégiákat orvosi rendelői webhelyeden, és látni fogod a fejlődést, és jó úton haladsz afelé, hogy bővítsd internetes jelenlétedet, és többé nem kell feltenned többé a kérdést, miszerint: hogyan legyen több páciensem? 
 
További bejegyzések