magánklinika marketing stratégia; magánklinika marketing; egészségügyi marketing; marketing stratégia; marketing ügynökség

Magánklinika marketing stratégia 2023: a 10 legjobb egészségügyi marketing stratégia 2023-ra

Az egészségügy 2,5 billió dolláros iparág az Egyesült Államokban, és a legtöbb fejlett ország GDP-jének több mint 10%-át adja. A minőségi egészségügyi ellátás iránti kereslet növekedésével az egészségügyi vállalkozások érzékelik a versenyt és keresik a módját, hogy kitűnjenek a tömegből. A megfelelő egészségügyi marketing stratégiák megvalósításával a kisebb egészségügyi szolgáltatóknak lehetőségük nyílik a költségek töredékéért felvenni a versenyt a nagyobb szervezetekkel – ez a 10 legjobb magánklinika marketing stratégia. 
marketing magánklinikáknak

A megfelelő magánklinika marketing stratégia segít kitűnni a tömegből

Az egészségügy digitalizálása bizonyos mértékig kiegyenlítette a kisebb egészségügyi szolgáltatók versenyfeltételeit. Ugyanakkor ma már a betegek is tájékozottabbak. Az internet segítségével könnyen tájékozódhatnak a különböző szolgáltatókról, és megtekinthetik a véleményeiket, így lehetőség nyílik az összehasonlításra és a választásra, ahelyett, hogy évekig ragaszkodnának ugyanahhoz az egészségügyi szolgáltatóhoz.  

Ezért fontos, hogy az egészségügyi szervezetek kitűnjenek és megkülönböztessék magukat versenytársaiktól. Ebben a cikkben megvitatunk néhány egyedi egészségügyi marketingstratégiát, amelyek segíthetnek ennek elérésében!  

Nincs időd a praxisod mellett még a magánklinika marketing stratégiával is foglalkozni? Akkor keress fel minket, beszélgessünk, mi lenne a te klinikád számára a legalkalmasabb marketing stratégia!

FELVESZEM A KAPCSOLATOT

Ha viszont tovább olvasnál, akkor először is, értsük meg, mit jelent a marketing az egészségügyben!

Magánklinika marketing stratégia 2023: marketing az egészségügyben 

Az egészségügyi marketing az egészségügyi termékek vagy szolgáltatások reklámozásának és értékesítésének folyamata. Az egészségügyben a célközönség a pácienseid, egészségügyi szakemberek és más érdekelt felek lehetnek.  

Az egészségügyi vállalkozások marketingbe fektetnek be, hogy javítsák a betegfelvételt, az elégedettséget és a szervezet bevételét. Ismerjük meg az egészségügyi marketing egyéb módjait a vállalkozások számára.

Az egészségügyi marketing fontossága: a magánklinika marketing stratégia alapjai

A verseny fokozódik, és a rendelkezésre álló lehetőségek is nőnek. A marketing segíthet abban, hogy kiemelkedj és kommunikáld egyedi értékeidet a betegek felé. Azt is lehetővé teszi, hogy kiemelje specialitásaidat és szakértelmedet.  

A megfelelő magánklinika marketing stratégia a következőben segíthet: 
 
  1. Jobb betegelégedettség: A betegek elégedettsége egy általános mutató az egészségügyi ellátás minőségének mérésére egy szervezetnél. A betegek az online értékeléseket vagy visszajelzéseket közvetlen mutatónak tekintik az általad vagy klinikád által nyújtott ellátás minőségére vonatkozóan.  
  2. Betegszerzés: Az egészségügyi marketing kulcsfontosságú a betegek vonzásában, a praxis bővítésében és a bevételszerzésben. 
  3. A megfelelő információ biztosítása: Az internet segítségével a betegek könnyen hozzáférhetnek sok információhoz, de sajnos ezek az információk nem mindig igazak, sokszor félretájékoztatják őket. A magánklinika marketing stratégia segíthet a potenciális páciensek oktatásában, és biztosíthatja, hogy a megfelelő információkat használják fel. 
  4. Jobb márka láthatóság és ismertség: A magánklinika marketing stratégia segít növelni a márka ismertségét és láthatóságát, a következetes marketing pedig a márka jelenlétét is javítja.
  5.  
Lássuk azokat a magánklinika marketing stratégiákat, amelyek pozitív változásokat hoznak a vállalkozások számára. 

Legjobb magánklinika marketing stratégia 2023-ban 

1. Hozz létre egy szilárd online jelenlétet

A Google keresések 5%-a közvetlenül vagy közvetve kapcsolódik az egészségügyhöz. 
 


Weboldalad digitális marketing stratégiája a központi eleme és kulcsa az online jelenlét kialakításának. Egy magas rangú weboldal minden alapvető információt tartalmaz a magánklinikádról; például a különböző szakterületekről, kezelési lehetőségekről, orvosokról. Javítsd a tartalmat, a dizájnt és a navigációt a zökkenőmentes élmény érdekében. Ne feledd, fontos, hogy potenciális pácienseid néhány kattintással megtalálhassák az információidat, illetve azt is tartsd szem előtt, hogy optimalizáld weboldaladat mobileszközökre is.  

Azonban manapság nem a weboldalak az egyetlen információszerzési csatornák. Az emberek a közösségi médiát is átnézik a kérdéseik megválaszolása után kutatva. Ezért mindenképp hozz létre egy közösségi média profilt releváns információkkal és tartalommal, hogy bizalmat építs potenciális pácienseiddel, amire még ha tovább olvasol, bővebben ki fogtunk térni! 

2. PPC 

 

2021-ben történt az meg először az egészségügyben, hogy a digitális hirdetésekre fordított kiadás több volt, mint a hagyományos tévéhirdetésekre.  
 


A digitális marketing nagyon népszerű az egészségügyben, mert pontosan megcélozhatjuk vele a közönséget és azonnali eredményeket érhetünk el. A ROI (befektetésarányos megtérülés) nyomon követése és kiszámítása pedig egyszerű és hatékony tud lenni. 

A PPC hatékony digitális marketing stratégia, mivel lehetővé teszi, hogy meghatározott közönségeket célozz meg és valós időben nyomon kövesd a hirdetéseid hatékonyságát. 
Többféleképpen is használhatod a PPC-t marketing célokra: 
 
  1. Google Ads: Létrehozhatsz és futtathatsz PPC-kampányokat a Google Ads szolgáltatásban, hirdetések használatával és meghatározott kulcsszavakra tett ajánlatokkal. Amikor a felhasználó a célzott kulcsszavak valamelyikére keres, a hirdetés megjelenhet a keresési eredményoldal tetején vagy alján. 
  2. Közösségi médiában való hirdetés: Számos közösségi média platform, mint például a Facebook, az Instagram és a LinkedIn kínál PPC hirdetési lehetőségeket. Létrehozhatsz hirdetéseket és meghatározott közönségeket célozhatsz meg olyan tényezők alapján, mint a hely, az életkor, az érdeklődési körök és a viselkedés. 
  3. Vizuális hirdetések: A PPC segítségével hirdetéseket jeleníthetsz meg az egészséggel kapcsolatos webhelyeken és alkalmazásokban, hogy elérd potenciális közönségedet. Ezek a hirdetések szalaghirdetésként vagy közbeiktatott hirdetésként jelenhetnek meg, és meghatározott közönségeket célozhatnak meg olyan tényezők alapján, mint például a demográfiai adatok és az érdeklődési körök. 

3. Magánklinika marketingstratégia: online hírnévkezelés 

Magánklinikád online hírneve jelentősen befolyásolhatja az általad vonzott betegek számát és minőségét. 

A legújabb tanulmányok azt mutatják:
•    88%-a felhasználóknak az online véleményeket ugyanolyan fontosnak tartja, mint a barátok és a család ajánlásait. 
•    Az orvosi kezelést igénybe vevő egyének 71%-a figyelembe veszi a véleményeket, amikor szolgáltatót választ
Most felteheted a kérdést: „Hogyan kezelhetem az online értékeléseimet?” 

Az online értékelések javításának egyik legegyszerűbb módja, ha egyszerűen megkérdezzük a betegektől a véleményüket; ez megtehető emailben vagy személyesen. 

Miután a páciens hozzáadott egy véleményt az oldaladhoz, fontos, hogy válaszolj rá. Mind a pozitív, mind a negatív véleményeket időben el kell ismerni. Ez azt mutatja, hogy értékeled a pácienseid visszajelzéseit és hajlandó vagy kezelni az esetleges aggályaikat. 

A betegek visszajelzéseinek gyűjtésének egyik módja a betegelégedettségi felmérések használata. Ezek a felmérések történhetnek személyesen, telefonon vagy online. A felmérés során meg kell kérni a betegeket, hogy mondják el általános tapasztalataikat és tegyenek megjegyzéseket az ellátás bizonyos szempontjairól, például a személyzettel való kommunikációról, a várakozási időkről és a klinika tisztaságáról.  

Az online értékelések javításának leghatékonyabb módja a kiváló betegellátás. Ebbe beletartozik a figyelmesség, az érzékenység és a gondoskodás, valamint annak biztosítása, hogy a betegek magas színvonalú orvosi kezelésben részesüljenek. 

4. Keresőoptimalizálás 

Ha egészségügyi vállalkozásodnak célja a láthatóság növelése és a forgalom generálása a weboldalad számára, a megoldás a SEO!  

A kutatások szerint a keresések háromszor több látogatót vonzanak a kórházi oldalakra. Optimalizáld weboldaladat a szolgáltatásaidhoz vagy kezeléseidhez kapcsolódó kulcsszavakra, hogy előkelő helyen szerepelhess. Ez potenciális betegeket vonz majd a webhelyre és növeli a láthatóságot, hitelességet.
 
Íme néhány bevált gyakorlat az egészségügyi marketing SEO terén:  


 
  1. Kulcsszókutatás: Határozd meg és célozd meg azokat a kulcsszavakat vagy kifejezéseket, amelyeket a betegek keresnek. Ez javítja klinikádnak láthatóságát a keresőmotorok eredményei között. A kulcsszókutatáshoz olyan eszközöket használhatsz, mint például a Google Ads Kulcsszótervező.
  2. Oldalon belüli optimalizálás: Optimalizáld webhelyedet a megcélzott kulcsszavakra. Használd a kulcsszavakat az oldalcímekben, a címsorokban és a törzstartalomban, hogy javítsd a rangsorolást a keresési eredmények között. 
  3. Oldalon kívüli optimalizálás: Hozz létre jó minőségű linkeket más jó hírű webhelyekről. A linképítés segít a webhely rangsorolásának javításában a keresési eredmények között. Ezt megteheted, ha együttműködsz neves weboldalakkal rendelkező márkákkal.  
  4. Helyi keresőoptimalizálás: Optimalizáld a helyi kulcsszavakat. Adj meg pontos és teljes információkat a szervezet helyéről és elérhetőségeiről. Ez segít javítani a szervezet láthatóságát a helyi keresési eredmények között. Kezdd azzal, hogy létrehozol egy üzleti profilt a Google-on. Ennek tartalmaznia kell az összes alapvető információt, például az időpontokat és a pontos címet, amelyek szükségesek az időpontfoglaláshoz.   

5. Használd ki a tartalommarketinget a magánklinika marketing stratégia részeként

Az értékes, releváns és következetes tartalom létrehozása és megosztása a betegek kommunikációjának és oktatásának egyik módja. A tartalom segít a betegeknek a tájékozott döntések meghozatalában. Felhívja a figyelmet az egészségügyi intézményre és a kezelésekre, és ami a legfontosabb, bizalmat épít.  

A tartalommarketinget többféleképpen is kihasználhatod:  
 
  1. Blogbejegyzések: Az egészségügyi blogok kiválóan alkalmasak oktatási és informatív tartalmak megosztására. Ez magában foglalhat információkat az egészségi állapotokról és a kezelésekről, vagy a jó egészség megőrzésére vonatkozó tippeket is tartalmazhat. Válaszokat is megadhatunk a gyakran feltett egészségügyi kérdésekre. 
  2. Közösségi média bejegyzések: A közösségi média platformok, mint például a Facebook, az Instagram és a TikTok kiváló módot jelenthetnek a tartalom megosztására. Hozz létre releváns tartalmat és lépj kapcsolatba a potenciális betegekkel. Ez magában foglalhatja az informatív cikkek megosztását, az egészség megőrzésére vonatkozó tippeket és még sok mást. 
  3. E-könyvek: Létrehozhatsz olyan e-könyveket, amelyek részletesek és fontos információkkal szolgálnak. Ez a tartalom hasznos lehet az egészségügyi szakemberek és a betegek számára, akik többet szeretnének megtudni egy adott állapotról vagy kezelésről. Az e-könyvek emellett növelik márkád ismertségét, és segítenek új betegek bevonzásában. 
  4. Videók: Oktatóvideókat készíthetsz meghatározott egészségügyi témákról. Olyan videókat is készíthetsz, amelyek információkat mutatnak be szolgáltatásaidról és kezeléseidről. 

 6. Magánklinika marketing stratégia 2023-nan: telepíts chat botokat

A betegek egyértelműen online szeretnének kommunikálni egészségügyi szolgáltatóikkal.  
Kutatások szerint az egészségügyi chatbotok amerikai piaca 2025-re óriási mértékben bővülni fog.  
A telefonhívásokat nem tudod fogadni a hét minden napján, éjjel-nappal, viszont a legtöbb új beteg alapvető kérdéseire éjjel-nappal válaszolhatsz egy chatbottal.  

Ez egy nagyszerű lehetőség a betegek adatainak összegyűjtésére vagy a webhelyen való eligazításra, valamint segít neked az időpontok ütemezésében. A chatbotok nem csak a betegek igényeit elégítik ki, hanem a műveletek hatékonyságát is óriási mértékben növelhetik.  

7. Kísérletezz influencer marketinggel  

Manapság az emberek jobban bíznak az influencerekben, mint a közeli barátaikban. A releváns tartalom influencerekkel történő létrehozása és a megfelelő platformon való közzététel segíthet a márkaismertség növelésében. 

A betegek a közösségi médiához fordulnak, hogy megosszák egészségügyi tapasztalataikat, mert az személyes és érzelmi jellegű. Így kapcsolatba léphetnek támogató csoportokkal, és többet megtudhatnak az állapotukról és a rendelkezésre álló kezelésekről.   

Amikor egy influencer megosztja egy egészségügyi ellátással kapcsolatos információit, az érzelmi kapcsolatot hoz létre. Így valószínűbb, hogy az influencer követői megbíznak bennük, amikor termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlanak.  

Természetesen óvatosabbnak kell lenni és gondoskodni kell arról, hogy az influencer ne adjon közvetlen orvosi tanácsot. Javasoljuk, hogy csak megbízható influencerekkel dolgozz együtt, akik ragaszkodnak az irányelveidhez.  

8. Használj telefonhívásokat további időpontok foglalásához 

A betegek 88% -a inkább telefonon egyezteti az egészségügyi ellátást.  Azok a betegek, akik online tájékozódnak, szívesebben beszélnek egy valódi emberi lénnyel, mielőtt időpontot foglalnak. Éppen ezért bölcs dolog, ha minden digitális hirdetésben feltünteted telefonszámodat.  

9. Használd az automatizálás erejét

A marketingautomatizálás új játékmódot jelenthet a számodra. Automatizálhatod az ismétlődő feladatokat, csökkentheted az emberi hibákat és jobb eredményeket érhetsz el.  A stratégiaibb feladatokra összpontosíthatsz, mint például a kampánytervezés vagy a KPI mérése. 

A különböző marketingcsatornákhoz többféle automatizálás létezik:  
 

Kommunikációs sablonok készítése  

A használatra kész sablonok időt takarítanak meg, és segítenek csökkenteni a válaszidőt is. 
 

A lekérdezések elosztásának automatizálása

Amint marketingkampányaid elkezdenek eredményeket hozni, sok megkeresés érkezik a rendszerbe. A legjobb eredmények elérése érdekében fontos, hogy ezeket valós időben kezeld. A potenciális ügyfelek elosztási folyamatának automatizálása a csapat névsora alapján segít csökkenteni a TAT-ot (turnaround time = átfutási idő) és növelni a konverziókat. 
 

Automatizáld a jelentéskészítést

Ha intelligens eszközöket használsz a könnyen olvasható jelentések elkészítéséhez, sok kézi erőfeszítést takaríthatsz meg. Segít abban is, hogy jobb betekintést nyerj és gyorsabban hozz döntéseket. 

10. A magánklinika marketing stratégia sose pihen: rendszeresen kövesd nyomon és elemez marketing kampányaidat

Most, hogy megvizsgáltunk néhány marketing stratégiát, van egy kérdés, amelyet fel kell tenned:  
„Hogyan lehet azonosítani, hogy mi a hatékony, és hol van lehetőség a fejlődésre?” 

Választ kaphatsz marketing statisztikáid és erőfeszítéseidnek nyomon követésével. 
A leghatékonyabb egészségügyi marketing adatvezérelt. A fejlődés két alapvető feltétele annak ismerete, hogy tudjuk mi működik, valamint a siker és a kudarc megfelelő hozzárendelése a stratégiánkhoz.   

Az olyan elemző eszközökbe való befektetés, mint a Google Analytics és a Google Search Console, jó kiindulópont. Ha azonban a magánklinika marketing stratégiádat a következő szintre szeretnéd emelni akkor keress fel minket és hozzunk létre közösen a vállalkozásod számára legelőnyösebb marketing stratégiát! 

 FELVESZEM A KAPCSOLATOT
További bejegyzések