Páciensekkel való kommunikáció: Hogyan csináld?

Így könnyítik meg a tartalmak a partnerekkel való kommunikációt

A modern páciensek előszeretettel fordulnak az internethez különféle egészségügyi információkat kutatva. Egyesek a gyógyszerek mellékhatásaira kíváncsiak, míg mások bizonyos beavatkozások meneteiről és esetleges veszélyeiről szeretnének többet megtudni. Ezek a keresések mind lehetőséget nyújtanak számodra egészségügyi szakemberként, hogy kommunikálhass pácienseiddel – itt lépnek a színre a tartalmak (weboldalak, brosúrák, emailek, szöveges üzenetek stb.)
 
Páciensekkel való kommunikáció: Hogyan csináld? Sajnos a legtöbb páciens kommunikációs anyag nem épp a betegek nyelvén íródott, hiányos vagy egyenesen elrettentő. Gyakori problémák például:
  • A szakszavak túlzott használata
  • Sűrű bekezdések és hosszú, összetett mondatok
  • Olyan tartalmak, amik a páciensekről szólnak, de nem a pácienseknek
  • Nehezen fellelhető egészségügyi információk

Az igazán jó egészségügyi tartalmakat nem csak megtalálni egyszerű, hanem elolvasni, értelmezni és felhasználni is. Na persze ez korántsem olyan egyszerű, főleg, ha mellette ügyelned kell a kulcsszavak használatára, a releváns témák felkutatására és megannyi tartalmakkal kapcsolatos egyéb feladatra.
Az alábbiakban éppen ezért olvashatsz néhány hasznos tippet a tiszta és egyenes páciens kommunikáció kialakításához.

Mellőzd a felesleges szakkifejezéseket

Az egészségügy világa egyre összetettebbé válik, és a magyar nyelv, akármilyen színes és választékos is, nem feltétlenül képes mindig lépést tartani ezzel a folyamattal. A szakszavak könnyedén összezavarják azokat, akik nem jártak orvosi képzésre (és továbbképzésre) – ami a páciensek nagy részét jelenti.
Tartalomíróként bizonyára te is szívesebben használnál hangzatos szakkifejezéseket, amelyek jól kifejezik egy új koncepció, folyamat vagy kutatás lényegét, de az átlagos látogatók nem szépirodalmi műveket szeretnének olvasni, hanem könnyedén érthető, a saját nyelvükön megfogalmazott egészségügyi információkat. Ne kelljen minden cikkhez orvosi értelmező kéziszótár.

Koncentrálj a páciensre

Talán veled is előfordult már, hogy ilyen cikornyás körmondatokkal tarkítottad szöveges tartalmaidat:
„Szakorvosi csapatunk komprehenzív, multidiszciplináris, minden páciens egyedi igényeihez igazodó ellátást biztosít korszerű kezelésekkel és lelkiismeretes hozzáállással.”

A szövegírók előszeretettel villogtatják szerzői tudásukat ilyen megtermett mondatokkal. A baj csak az, hogy a páciensek számára az efféle fogalmazás hidegnek és távolinak tűnhet (még a „lelkiismeretes” szó ellenére is). A pácienseket első körben nem az érdekli, hogy milyen technológiákat alkalmaztok a rendelőben – azt akarják tudni, hogy mit kínáltok nekik személyesen, és miért érdemes pont titeket választaniuk.

Szóval fogalmazzuk át a fenti szöveget, valahogy így:
„Orvosaink és asszisztenseink célja az, hogy a legjobb ellátást kínálják Önnek. Közös erőfeszítéssel törekednek arra, hogy az ellátás minden tekintetben az Ön kényelmét és egészségét szolgálja.”
Érezhető a különbség, ugye?

Fogalmazz egyszerűen

Az egyszerű fogalmazás rendkívül fontos az egészségügyben. A könnyedén olvasható tartalmaknak számos előnye van, hiszen javítják többek között az alábbi tényezőket:
  • A felhasználói élményt
  • A keresőoptimalizálást (vagyis a Google-on és más keresőmotorokon való fellelhetőséget)
  • Az egészségügyi költségeket
  • A lakosság általános egészségét
  • A márkabizalmat

Gyakorlatilag minden magyarul olvasni tudó felhasználónak csak előnyére válhat, ha az egészségügyi tartalmak könnyedén olvashatók és értelmezhetők számukra.

Kétség esetén kérj tanácsot

Tartalomszerzőként máshogy tekintesz az általad írt szövegekre, mint olvasóid. Mi számít egyszerű fogalmazásnak az „utca embere” számára? Ha nem vagy biztos benne, hogy tartalmaid eléggé egyértelműek és követhetők-e valakinek, aki nincs otthon az egészségügyben, akkor kérd ki profi ügynökségünk tanácsát! Egészségügyi tartalmakban verhetetlenek vagyunk, így bátran keress fel minket és segítünk tartalommarketingedben és a keresőoptimalizálásban! 
Kapcsolatfelvétel



 
További bejegyzések