Plasztikai sebészet keresőoptimalizálás: Útmutató hogyan csináld megfelelően

Plasztikai SEO: Útmutató egy praxis fellendítéséhez

A modern technológiának köszönhetően ma már szinte bármire rálelhetünk a világhálón. Ha például valaki plasztikai sebészt szeretne találni magának, akkor az jó eséllyel a Google-hoz fordul majd, ahol egy gyors keresésre több tucat praxis és szakorvos neve jelenik majd meg számára – de vajon a tiéd is köztük van? Ez a plasztikai SEO, azaz a plasztikai sebészeknek szánt keresőoptimalizálás nagy kérdése.

Plasztikai sebészet keresőoptimalizálás: Útmutató hogyan csináld megfelelően

Miért van szüksége praxisomnak plasztikai SEO-ra?

Ha azt szeretnéd, hogy ideális pácienseid rátaláljanak nevedre a Google találatai között, akkor nem elég szimplán jelen lenned az interneten. Plasztikai SEO nélkül esélyed sem lesz labdába rúgni az olyan praxisok mellett, akik haladnak a korral, és odafigyelned webhelyük optimalizálására.
Egy jó plasztikai SEO stratégia a következőket teszi lehetővé:

  • Bekerülhetsz vele a Google legelőkelőbb találatai közé: Valahányszor az emberek plasztikai szolgáltatásokra keresnek rá, a te webhelyed is az első találatok között jelenhet meg. Ez fontos, hiszen a felhasználók többségét csak ezek érdeklik, és sokan még a találatok aljáig sem görgetnek le.
  • Ismertebbé teheted márkádat: Minél több plasztikai jellegű keresésre jelenik meg webhelyed, neved, vagy címed a felhasználóknak, annál inkább látni fogják, hogy egy tekintélyes, megbízható szakemberrel van dolguk.
  • Forgalmat szerezhetsz webhelyedre: A megfelelő plasztikai SEO alkalmazásával olyan felhasználóknak jelenhetnek meg tartalmaid, akik kifejezetten plasztikai szolgáltatások iránt érdeklődnek. Ha az első találatok között jelensz meg a „ráncfelvarrás” és hasonló kifejezésekre, akkor biztos lehetsz benne, hogy számos érdeklődő látogató érkezik majd webhelyedre ezeken a találatokon keresztül.

 

Plasztikai SEO – hogyan csináljam?

Egy SEO stratégiát néhány alapvető kategóriára oszthatunk szét. Ezek a következők:

  • On-page SEO: A weboldalak kialakítása, tartalma, a webhelyeden elhelyezett hivatkozások, illetve a metaadatok megadása is mind ide tartozik.
  • Off-page SEO: A webhelyedre mutató hivatkozások, praxisod külső említései, és minden egyéb, amit nem webhelyeden végzel a SEO céljából.
  • Technikai SEO: A webhely technikai hátterére utal, úgymint a weboldalak gyorsaságára, stabilitására, a strukturált adatok elhelyezésére, illetve a biztonságra.

A plasztikai SEO-t lehetetlen átfogóan belefoglalni egyetlen cikkbe, az alábbiakban azonban megosztjuk a legfontosabb tippeket, amiket már ma elkezdhetsz alkalmazni, hogy még jobb pozíciókat szerezhess praxisod számára a keresőtalálatok között!

Plasztikai webhelyed keresőoptimalizálása

Ahogyan egy orvos is megvizsgálja páciensét, mielőtt bármilyen beavatkozást javasolna neki, úgy a SEO-hoz is fel kell mérned webhelyed jelenlegi helyzetét, hogy tudd, mire lesz szükséged az optimalizálásához.
Egy SEO audit során pontosan ez történik. Egyrészt kiderítheted, hogy jelenleg hogyan teljesít webhelyed a SEO terén (hogy legyen egy viszonyítási alapod), másrészt pedig felfedheted azokat a hibákat és hiányosságokat, amiket minél előbb orvosolnod kell majd (ilyenek például a hiányzó oldalak, a nem működő linkek, a lassú betöltés, stb.)
Egy átfogó audit a SEO mindhárom kategóriáját (on-page, off-page, technikai) alaposan kivizsgálja.

Az audit elvégzése után első sorban az alábbi területeket érdemes minél előbb kijavítani, ha szükséges:

A webhely sebessége

Egy webhely nem teljesíthet jól a Google találatai között (nem kerülhet magas pozícióba), ha nem elég gyors a keresőmotor szemében. Szerencsére a „lusta betöltés” technikával, a képek optimalizálásával, vagy egy jobb minőségű webtárhely használatával ezek a problémák orvosolhatók

A felhasználói élmény

A felhasználói élményhez tartozik minden, amit látogatóid webhelyeden tapasztalnak. A navigáció, az előbb említett betöltési sebességek, a webhely biztonsága és stabilitása mind olyan szempontok, amikről gondoskodnod kell. Ne feledd továbbá, hogy plasztikai webhelyednek mobileszközökről is tökéletesen használhatónak kell lennie, ezért reszponzív, mobil-első kialakításra lesz szükséged!

A tartalmak

Régi, elavult, vagy redundáns tartalmaid általánosságban csökkenthetik webhelyed SEO értékét. Ezeket érdemes lehet összevonni, kibővíteni, felfrissíteni, vagy szimplán törölni, ha már nem látod értelmüket.
Mindemellett ügyelj rá, hogy tartalmaidban kitöltsd a meta mezőket (meta description, meta title). Győződj meg róla hogy ezekben a meta mezőkben is ott legyen az a kulcsszó, amire szeretnéd, hogy a tartalom megjelenjen, ha egy felhasználó rákeres a Google-on.

Helyi plasztikai SEO

Az egészségügyre általánosságban igaz, hogy az emberek a hozzájuk legközelebb eső lehetőségek közül szeretnek válogatni. Ebből adódóan a Google is azokat a boltokat, szórakozóhelyeket és orvosi rendelőket emeli ki a felhasználóknak, amelyek a legközelebb találhatók hozzájuk (ha talál ilyeneket).
A helyi keresőoptimalizálás célja, hogy praxisod minél több olyan felhasználó számára jelenjen meg a találatok között, akik a közelükben keresnek plasztikai szolgáltatásokat. A Google speciális helyi találatai (amiket egy térképen is megjelöl) rengeteg figyelmet vonhatnak plasztikai praxisodra.
Amennyiben több rendelőben is dolgozol egyszerre, vagy épp egy több helyszínen is működő plasztikai sebészeti hálózatért felelsz, akkor fontos észben tartanod, hogy minden ilyen helyszínnek külön helyi SEO-ra lesz szüksége, elvégre nem optimalizálhatsz ugyan úgy helyileg egy egri és egy váci rendelőt, nem igaz?

Íme néhány tipp a helyi plasztikai SEO-hoz:

Készíts optimalizált helyi oldalakat

Amennyiben több rendelő vagy helyszín is tartozik praxisodhoz, fontos, hogy mindegyiknek kialakíts egy külön, helyileg optimalizált, úgynevezett landing oldalt webhelyeden belül. Ezek a landing oldalak információkat kínálnak az adott rendelőről, és helyi kulcsszavakat tartalmaznak (pl. „debreceni plasztikai rendelő”), hogy a Google tudja, kiknek mutassa meg őket a találatok között. Igyekezz legalább 500 szót használni minden ilyen oldalon.

Szerezz helyi hivatkozásokat és említéseket

Igyekezz minél több egészségügyi webhelyen, nívós blogon és portálon visszahivatkozásokat elhelyeztetni – ezek olyan linkeke, amelyek máshonnan mutatnak saját webhelyed oldalaira. Na persze, a helyi SEO érdekébe igyekezz helyi publikációkat keresni erre, hogy ezzel is erősítsd a Google „fejében”, hogy melyik területhez tartozol. Értelemszerűen jó, ha a fent készített helyi landing oldalaidra az adott környékről szerzel hivatkozásokat.
Továbbá jegyezd be praxisod rendelőit, helyeit a különböző helyi linkgyűjtő webhelyeken is, hogy ezek is megemlítsék nevedet, címedet, és telefonszámodat.

Készítsd el és optimalizáld Google Cégem adatlapodat

Ha szeretnél megjelenni a Google kiemelt helyi találatai között, akkor ehhez szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra, amit ingyenesen elkészíthetsz rendelőd számára (ha több rendelőd van, akkor persze minden címhez külön adatlapra lesz szükséged).
Egy Google Cégem adatlap az adott rendelő minden fontos adatát tartalmazza: név, cím, telefonszám, nyitva tartás, egy rövid leírás, szolgáltatások, képek, értékelések, stb. Ügyelned kell rá, hogy minden ilyen GC adatlap mindig naprakész legyen, és ne tartalmazzon elavult információkat.

Szerezz véleményeket pácienseidtől

A Google szívesebben emeli ki az olyan helyi találatokat (hiszen csak néhányat jelenít meg egyszerre), amelyeket a felhasználók pozitívan értékeltek. Ne felejtsd el tehát megkérni pácienseidet, hogy értékeljék praxisodat annak a rendelőnek a Google Cégem adatlapján, ahol kezelték őket. Na persze, a Google Cégemen kívül minden más platformon is jól jönnek ezek a pozitív vélemények és értékelések (Facebook, nyilvános orvosi adatbázisok, stb.) így ezekre is jó, ha felhívod a figyelmüket.

Készíts értékes tartalmakat pácienseid számára

Ahhoz, hogy megjelenhess online keresgélő pácienseid előtt, olyan tartalmakat kell publikálnod plasztikai webhelyeden, amik érdeklik őket, és amikre rákeresnek majd.
Ehhez ellenőrizd webhelyed statisztikáit (a Google Analytics és a Google Search Console segítségével), és nézd meg, hogy melyek legnépszerűbb oldalaid, amiket a legtöbben látogatják. Ezekből ötletet meríthetsz ahhoz, hogy milyen témákról, illetve milyen jellegű tartalmakat készíts.

Na persze, hogy mi számít értékes, érdekes tartalomnak pácienseid számára, az attól függ, hogy épp a konverziós tölcsér melyik szakaszában járnak. Ha valaki például még nem döntötte el, hogy szeretne-e ráncfelvarrást, vagy valamilyen más beavatkozást, akkor nekik az ezeket az eljárásokat ismertető leírások lehetnek a legfontosabb tartalmak.

Íme néhány ötlet:

  • Egy-egy aloldal webhelyeden a különböző beavatkozások ismertetésére
  • Egy blogbejegyzésekből álló tartalomsorozat, amely részletesebben mutatja be a plasztikai sebészet egy adott területét
  • Igényesen prezentált kutatási eredmények, e-könyvek és egyéb tartalmak, amelyek igazán mélyen beleássák magukat egy-egy témába
  • Egy „gyakori kérdések” rész minden beavatkozás oldalára

A cél az, hogy változatos, értékes tartalmakat kínálj ideális pácienseid számára, és ezekben minél több releváns kulcsszót használj.
Ügyelj továbbá a tartalmak címének megfogalmazására is. Ha például egy cikked „A plasztikai sebészet előnyei” címet kapja, akkor ez nem feltétlenül vonja majd magára az emberek figyelmét a keresőtalálatok között. Azonban ha ugyan ez a cikk az „Így válthatja valóra álom külsődet a plasztikai sebészet”, akkor az már mindjárt érdekesebben hangzik, és nem tér el a valóságtól sem.
 

Inkább profikra bíznád? Itt a lehetőség! Online egészségügyi marketing ügynökségünk segít a komplex, stratégiába foglalt marketing kialakításában. Kattints az alábbi linkre, és kérd ajánlatunkat: egészségügyi marketing ügynökség! 

További bejegyzések