Ha már unjátok az open office rendszert: megoldások egy kényelmesebb, privát irodához
Irodádban már túl sokan vagytok egy légtérben? Ideje elgondolkodni egy átalakításon, hogy mindenki nyugodtan végezhesse a munkáját! Mutatunk néhány ötletet erre.
Az open office rendszerű nyitott irodák egy időben hatalmas népszerűségnek örvendtek, de ezek legtöbbször csak a „főnökök” kényelmét szolgálták. A legtöbb cég mára rájött, hogy rendszeres, mindennapos irodai munkavégzésre az ilyen típusú irodák csak ritka esetben alkalmasak, és a munkatársak figyelmét nagyban rontják az itt felmerülő zavaró tényezők. Változtassatok Ti is! Az alábbi ötletek segítségével nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb munkakörnyezetet teremthettek.
Nagy irodából sok kis iroda: belső térelválasztó falakkal
Természetesen amennyiben a hely adottságai ezt engedik, úgy a legjobb ötlet az ha a nagy teret kisebb irodákra bontjátok. Ha nincs is lehetőség minden munkatársnak egy saját irodát fenntartani, azért jobb ha kisebb „csoportokra” bontod őket!
Annak érdekében, hogy a kis irodák ne legyenek túl zártak, sötétek és lehangolóak, akár üvegfal megoldásokban is gondolkodhatsz.
A részleges térelválasztás is több, mint a semmi
Ha teljesen külön irodák kialakítására nincs is lehetőség, azért kisebb térelválasztó rendszerek beiktatására talán akad. Ebben az esetben a munkaállomásokat kisebb falakkal, akár szintén üvegfalakkal választhatod el. Bár tökéletes hangszigetelést ez nem biztosít, némi privát teret azért adhat a munkatársak számára.
Térelválasztás bútorokkal
Ha a rendelkezésetekre álló tér annyira kicsi, hogy semmilyen módon nem megoldható a térelválasztás, akkor érdemes az egész teret áttervezni. Szinte minden irodában találhatóak a falra tolt „irattartó” szekrények. Nos, akár ezekből is készülhet térelválasztó!
Részleges home office, vagy munkarend
Bizonyos esetekben, ha a kollégákat tényleg rendszeresen zavarja a körülöttük lévő zaj, érdemes lehet a home office-t legalább részben bevezetni. Akár azt is megteheted, hogy a napokat leosztva mindig más-más csapatokat állítasz össze akik az irodában tevékenykednek, míg a többiek inkább otthonról végezhetik a munkájukat! Ezzel nem csak kényelmüket szolgálod, de meglátod hamar beáll majd a rend – és mindenki tudni fogja hogy a nagyobb koncentrációt igénylő feladatokat inkább aznak érdemes megcsinálni, amikor otthonról dolgozhat.